kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۳۲۵
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

دستگيري اعضای باند سارقان طلا از بانوان کهنسال

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا از دستگیری اعضای باند سارقان طلا از بانوان کهنسال خبر داد.


سرهنگ رضا موذن به پایگاه خبری پلیس گفت: در ماه‌های اخیر گروهی از سارقان، سوژه‌هاي خود را از ميان زن‌های سالخورده انتخاب کرده و در قالب زوج (زن و شوهر) از آنها به روش‌های مختلف سرقت می‌کردند.
موذن افزود: سارقان در این شیوه شروع به صحبت با سوژه کرده و در ادامه با سوء‌استفاده از عقاید مذهبي مال‌باختگان و اغفال آنان زیورآلات و هر‌گونه متعلقه با ارزش را که بانوان سالخورده به همراه داشتند از آنها گرفته و سپس با خودرو متواري می‌شدند.
وی با بیان اینکه به‌دلیل چند گزارش مشابه در این خصوص این موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت، تصریح کرد: در روزهای اخیر و چند ماه گذشته با سلسله اقدامات خاص پلیسی، فنی و اطلاعاتی چندین باند با شگرد فوق در برخی استان‌های مسافرخیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: از عمده علل افزایش این‌گونه سرقت‌ها، سهل‌انگاري مال‌باختگان در نگهداري اموال با ارزش خود و سوء‌استفاده سارقان از احساسات و تمايلات مذهبي افراد را می‌توان نام برد.سرهنگ موذن ضمن هشدار به شهروندان گفت: ترجیحاً در مواقع حضور در معابر، بوستان‌ها و اماكن عمومي و مذهبي زيورآلات قيمتي خود را به همراه نداشته یا آنها را به نمایش نگذارند.
وی با بیان اینکه شهروندان از سوار شدن به اتومبيل افراد ناشناس پرهيز کنید، افزود: همواره سوء‌استفاده از احساسات و تمايلات مذهبي مردم یکی از شگردهای مجرمان است لذا در صورت مواجه شدن با این موارد باید کاملا هوشیار بود، باید توجه داشت افراد خیری که قصد کمک به هموطن خود را دارند در کوچه و خیابان به دنبال افراد مستحق نمی‌گردند.