kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
در جلسه دیروز هیات وزیران تصویب شد

ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای مشابه تولید داخلی

هیأت وزیران به منظور حمایت از تولید داخلی در جلسه صبح دیروز خود فهرست ممنوعیت خرید کالاهای خارجی که دارای مشابه تولید داخلی هستند را مورد تصویب قرار داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،صبح دیروز(چهارشنبه) جلسه هیأت وزیران به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور اعضای دولت تشکیل شد و در خصوص موضوعات گوناگون کشور بحث و تصمیم‌گیری شد.
در ابتدای این جلسه معاون امور اجرایی رئیس‌جمهور از ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی گزارشی به دولت ارائه کرد.
بر پایه این گزارش حدود 9 درصد از جمعیت ایران ثبت نام نکرده و 2 میلیون و چهارصد هزار نفر نیز که تا فروردین ماه جاری یارانه دریافت کرده بودند، از ادامه دریافت آن انصراف داده‌اند.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور هر سه ماه یکبار گزارش مصارف منابع آزاد شده از محل انصراف را به افکار عمومی ارائه خواهد کرد
در ادامه جلسه هیأت دولت و به منظور حمایت از تولید داخلی هیأت وزیران فهرست ممنوعیت خرید کالاهای خارجی که دارای مشابه تولید داخلی هستند را مورد تصویب قرار داد.
همچنین اساسنامه شرکت‌های زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، اساسنامه شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و اصلاح اساسنامه سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی به تصویب هیأت وزیران رسید.