kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر 33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
* آیا درست است که مردم عادی از گرفتن یارانه‌ها انصراف بدهند ولی عده‌ای خوش بگذرانند و مشکلات کشور و مردم را اصلا احساس نکنند.
4268---0939
* مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ و اقتصاد باید ابتدا از دستگاه‌های دولتی شروع بشود. به عنوان مثال موضوع عفاف و حجاب کارمندان دولت باید در اولویت قرار گیرد و اشرافی‌گری از خانواده‌های مسئولان رخت بربندد.
3375---0913 و یک خواننده دیگر
* ای کاش تمام فرامین و دستور‌العمل‌های حکومتی رهبر معظم انقلاب همانند سیاست‌های جامع سلامت تدوین و به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ می‌شد تا طبق اصل یکصد و دهم قانون اساسی لازم‌الاجرا می‌گردید. و ای کاش مسئولین سخنرانی‌ها و درخواست معظم‌له را به مناسبت‌های مختلف همانند شهید سپهبد صیاد شیرازی به منزله قانون و دستورالعمل فرض می‌کردند و درصدد اجرایی آن برمی‌آمدند.
همتی- گیلان
* بابت یادداشت جدید مدیر مسئول محترم روزنامه که به موضوع پیام‌های ثبت‌نام 70 میلیون نفری برای دریافت یارانه علی‌رغم دعوت ریاست محترم جمهوری پرداخته بود تشکر می‌کنم. مطالب این یادداشت حرف دل ما مردم بود که ایشان به صورت مختصر به قلم آورده بود. امیدواریم دولت پیام مردم را گرفته باشد.
دهقان و حیدری از دلیجان
* از سرمقاله نشانه درس‌آموز بسیار لذت بردم. یک بازنشسته هستم، زندگی‌ام از حد متوسط پایین‌تر است ولی صرفا به دلیل آنکه مراجع فرمودند از یارانه انصراف دادم. از مطالب ارزشمند شما خیلی متشکرم.
یک هموطن
* از مجلس و دستگاه‌های امنیتی درخواست می‌شود یک بار برای همیشه با مافیای خودروی داخلی برخورد و مانع التهاب‌آفرینی و ضرر بیشتر به مشتری و مردم شوند.  اگر این روزها سری به بنگاه‌ها بزنید بیشتر به وضعیت این مافیاهای از خدا بی‌خبر پی خواهید برد.
اخلاقی
* تدبیر و امید وقتی نزد ملت اعتبار دارد که در اثر آن دشمنان ناامید و دوستان امیدوار بشوند. حال باید دید این دولت چه کار کرده است. اگر خدای ناکرده دشمنان گستاخ‌تر و دوستان مایوس شده باشند باید خیلی سریع تجدیدنظر کرد.
0124---0914
* بارها از خود می‌پرسیدم چرا حضرت امیر(ع) سر در چاه می‌کردند و چرا امت به فرامین آن حضرت کم‌توجهی می‌کردند؟ اکنون پس از 14 قرن پاسخ خود را یافتم.
علی‌رغم هزاران مدرک اثبات شده خباثت و دشمنی آشکار شیطان بزرگ و قتل و غارت و چپاول میلیون‌ها انسان در اقصی نقاط جهان به ویژه در همسایگی‌مان (عراق و افغانستان، پاکستان و...) و هشدارها و راهکارهای مکرر امام خامنه‌ای برخی مسئولان هنوز بیدار نشده‌اند.
8847---0919
* آیا روش ثبت‌نام یارانه با توجه به کثرت روستاها و عدم دسترسی برخی به اینترنت مشکل سبد کالا را تداعی نکرد؟ و آیا همه روستاییان موفق به ثبت‌نام شدند؟ اگر افرادی موفق نشده باشند مثل خیلی از عروس و دامادها چه باید کنند؟
7814---0914 و 2842---0910
* تعدد شبکه‌های صدا و سیما باعث شده فیلمهای گذشته دوباره به روی آنتن برود. با توجه به آنکه برخی از این فیلم‌ها با ارزشهای دینی جامعه منافات دارد خواهشمندیم مسئولان دقت بیشتری در پخش این فیلمها به خرج دهند.
سلیمان بلغار
* قیمت یک بسته کود شیمیایی از 10 هزار تومان به 80 هزار تومان رسیده است آیا کسی نیست که بر این تخلفات رسیدگی کند؟
یک شهروند
* از افتتاح مترو ایستگاه نیروی هوایی (خط 4) یک سال و نیم می‌گذرد ولی از پله برقی خبری نیست. از مسئولین امر انتظار می‌رود مشکل پله برقی این خط را مرتفع نمایند.
8305--0937
* دولتی که مدعی حمایت از نیازمندان جامعه است آیا می‌داند که من با شوهر نابینا و از کار افتاده فقط با ماهی 50 هزار تومان بهزیستی و 136/500 تومان یارانه زندگی می‌کنم و ماهی 85 هزار تومان هم پول قسط وام ازدواج دخترم را هم می‌پردازم؟
2737---0914
*‌ خیابان باغستان پنجم در کرج آسفالت‌هایی فرسوده دارد که چاله‌ها و حفره‌های بزرگی را ایجاد کرده است. این امر حوادث ناگواری را برای شهروندان به وجود می‌آورد. لطفا به این وضعیت رسیدگی کنید.
خامسی
 *پیاده‌روهای خیابان طرشت جنوبی در تهران نیاز به مرمت دارد بیش از هفت سال است که این خیابانها بازسازی نشده است. از شهرداری تقاضای رسیدگی داریم.
یک شهروند
* در تاریخ 93/1/27 چهارشنبه از ساعت 7/15 صبح تا 7/45 (بیش از نیم ساعت) در ایستگاه اوشان منتظر اتوبوس خط شهرک صدف بلوار صبا بودم که به علت خستگی و دیر رسیدن مجبور شدم با خط شهرک قائم(ع)- قدس این مسیر را طی نمایم. متاسفانه خط شهرک صدف - بلوار صبا بسیار دیر به دیر حرکت می‌کند. از مسئولین امر انتظار می‌رود انتظار اتوبوس این مسیر را به 10 دقیقه کاهش دهند.
2842---0910
* پدرم 92 ساله و بازنشسته است. از سازمان بازنشستگی با منزل تماس گرفته‌اند و گفته‌اند برای اینکه حقوق بازنشستگی پدرمان قطع نشود ایشان را کول کرده،‌ به اداره ببریم و به مسئولین نشان بدهیم! خدا وکیلی در دولت الکترونیک نیاز به چنین کارهایی است؟
حاج‌غلامی
*‌در روز شنبه 93/1/9 مادربزرگ بنده به دلیل خون‌ریزی داخلی به اورژانس بیمارستان خصوصی در محله فرمانیه مراجعه می‌کند ولی به دلیل عدم حضور پزشک متخصص معاینه سطحی شده بعد از دو روز بستری شدن مبتلا به عفونت ریه شده و فوت می‌کند. باید بگویم اتاقی که مادربزرگ بنده در آن بستری شده بود پنجره نداشت برای تهویه از یک پنکه قدیمی استفاده می‌شد بیمارستانی که عنوان خصوصی را یدک می‌کشید و مبلغ 7 میلیون تومان از ما پول گرفت در ایام تعطیلات عید یک پزشک متخصص نداشت!
شهاب پورصالح
* از مدرسان دانشگاه فرهنگیان هستم. در بهمن ماه سال گذشته بازنشسته شدم بنویسید با اینکه از محل فوق‌العاده ویژه‌ام حق بازنشستگی کسر شده ولی چرا جزء حقوق بازنشستگی محاسبه نکرده‌اند؟
0180---0914
پاسخ شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاریخ 1392/12/24، با عنوان «توقف بیش از حد معمول اتوبوسهای خط امام‌حسین(ع) به انتهای خیابان 17 شهریور جنوبی» به آگاهی می‌رساند: «به کلیه‌ اتوبوسرانان خط موصوف در خصوص عدم توقف طولانی در ایستگاه موصوف و همچنین احترام به حقوق شهروندان توجه و تذکر لازم ارائه شد.»
پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه 15
در پاسخ به مطلب مندرج در کیهان 93/1/17 با موضوع مشکل کارخانه سیمان در محله مشیریه به اطلاع می‌رساند این منطقه در خصوص رفع مشکلات ناشی از فعالیت کارخانه سیمان تهران در محله مشیریه تاکنون مکاتبات و پیگیری‌های موثری را انجام داده است؛ به نحوی که شورای اسلامی شهر تهران و سازمان حفاظت محیط زیست رسیدگی به شکایات و آلودگیهای مرتبط با این کارخانه را در اولویت برنامه قرار داده‌اند.
بدیهی است این اقدامات تا زمان دستیابی به نتیجه نهایی اعم از رفع کامل آلودگی و جلب رضایت شهروندان در این خصوص متوقف نخواهد شد. همچنین لازم به توضیح است پایش مستمر آلاینده‌های زیست محیطی در محدوده این کارخانه به صورت ماهانه توسط سازمان حفاظت محیط زیست صورت می‌گیرد و نظارت کامل و دقیق بر میزان آلاینده‌های کارخانه از سوی سازمان مذکور رصد می‌گردد.
پاسخ شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 21 فروردین 93با مضمون: گلایه به حذف دستگاه‌های کارتخوان در ایستگاه‌ها، به آگاهی می‌رساند: دستگاه‌های کارتخوان قبلی به دلیل عدم پوشش دهی کلیه کارت‌ها و نیز اعتراض و درخواست مسافران محترم، جمع‌آوری گردید تا پس از طی مراحل نهایی، انشاءا... دستگاههای جدید در ایستگاه‌های مترو نصب شود. با نصب کارتخوان جدید، مسافران مترو می‌توانند هر زمان که تمایل داشته باشند به راحتی از این وسیله استفاده نمایند.