kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۰۳۸
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶

حوادث کوتاه از کشور


    
    دستگیری اعضای شرکت هرمی
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی لنگرود گفت: 9 عضو یک شرکت هرمی در این شهرستان دستگیر شدند.
سرهنگ حسین نیک‌فرد ادامه داد: ماموران با انجام تحقیقات لازم از فعالیت این افراد در قالب شرکت هرمی اطمینان یافته و بعد از هماهنگی با مقام قضایی، در یک عملیات غافلگیرکننده 9 عضو این شرکت هرمی را دستگیر کردند.
وی با اشاره به معرفی 9 متهم اهل و ساکن کرج به مقام قضایی برای سیر مراحل قانونی خاطرنشان کرد: در بازرسی از ویلای متهمان، یک دستگاه لپ‌تاپ، تعدادی جزوه و دست‌نوشته آموزشی شرکت‌های هرمی کشف و ضبط شد.
کشف 400 کیلو نقره
مشهد- ایرنا: دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: با انهدام باند قاچاق مصنوعات نقره در مشهد بیش از 400 کیلوگرم نقره کشف شد.
محمدابراهیم افشاری افزود: در جریان اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، باند واردات قاچاق مصنوعات نقره و انبار این مصنوعات در یکی از آپارتمان‌های اطراف بازار رضا(ع) مشهد شناسایی شد.
وی اظهار کرد: با همکاری پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طی عملیاتی بیش از 400 کیلوگرم نقره از این محل کشف و ضبط شد.
وی گفت در این ارتباط سه نفر نیز دستگیر شدند و پرونده آنان در اختیار تعزیرات حکومتی قرار گرفت.
مهار آتش‌سوزی
دزفول- ایرنا: فرماندار شهرستان اندیمشک گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های بخش الوار گرمسیری این شهرستان پس از ساعت‌ها تلاش مهار شد.
پیمان جهانگیری افزود: وزش باد و صعب‌العبور بودن منطقه موجب شد تا آتش به مناطق جوروند، ریت‌کوه و انارکی سرایت کند.
وی اضافه کرد: با توجه به گسترش حریق با تلاش گروه‌های مردمی، سمن‌ها، منابع طبیعی، امدادی و ستاد بحران و اعزام دو فروند بالگرد، آتش مهار شد.
وی در ادامه گفت: وسعت منطقه که دچار آتش‌سوزی شده بود هنوز مشخص نشده است.
کشف ظروف عتیقه
بجنورد- ایرنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از کشف 16 قلم ظرف عتیقه با قدمت 2 هزار و 500 تا سه هزار سال قبل از میلاد در بجنورد و دستگیری یک متهم در این زمینه خبر داد.
محمد سویدانلویی اظهار کرد: با تلاش ماموران نیروی انتظامی و انجام تحقیقات فردی که قصد فروش تعدادی ظروف سفالی تاریخی را داشت دستگیر و اموال تاریخی مزبور ضبط شد.
وی افزود: بعد از دستگیری فرد متهم، اشیای مکشوفه توسط این اداره کل بررسی و کارشناسی و صحت تاریخی بودن آن تایید شد.
وی گفت: اشیای بدست آمده شامل 14 قلم ظرف سفالی از نوع سفال خاکستری، سیاه داغدار، یک ظرف سنگی پایه‌دار و یک ظرف سفالی خاکستری شکسته است.
توقیف محموله مواد افیونی
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف 80 کیلو و 600 گرم تریاک و 47 کیلوگرم حشیش در بازرسی از یک دستگاه کامیون بنز باری خبر داد.
سرهنگ «حمید امیرخانی» گفت: ماموران انتظامی حین کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون بنز باری مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار 80 کیلو و 600 گرم تریاک و 47 کیلوگرم حشیش که در اتاق بار خودرو جاساز شده بود کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت:‌ در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک سوداگر مرگ دستگیر شد.
سقوط مرگبار از آبشار
ساری- خبرنگار کیهان: یک جوان بهشهری که به اتفاق چند نفر دیگر جهت تفریح به آبشار سنگ نو واقع در 3 کیلومتری جنوب بهشهر در دامنه رشته کوه البرز رفته بود از بالای آبشار سقوط کرد و قبل از رسیدن به بیمارستان در بین راه جان سپرد.
فرد مصدوم از دامنه کوه، پس از پیچیدن در پتو توسط اهالی منطقه به جاده دسترسی انتقال یافت اما به علت شدت خونریزی داخلی قبل از رسیدن به بیمارستان در آمبولانس جان داد.
مرگ در استخر پارک
رشت- خبرنگار کیهان: کودک 7 ساله کرجی به علت سقوط در استخر پارک «فجر» شهرستان لنگرود جان خود را از دست داد.
دو برادر 2 و 7 ساله اهل کرج هنگام بازی در پارک «فجر» شهرستان لنگرود، به داخل استخر این پارک سقوط کردند که بر اثر این حادثه کودک 7 ساله به علت خفگی در آب جان خود را از دست داد.
گفتنی است برادر 2 ساله نیز بعد از انجام اقدامات اولیه پزشکی به بیمارستان 17 شهریور رشت منتقل شد که این کودک در کما بوده و ضریب هوشی پایینی دارد.
قاتل مسلح در دام پلیس
جیرفت- تسنیم: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از دستگیری یک قاتل فراری به همراه یک قبضه سلاح کلت کمری خبر داد و افزود: در این رابطه سه متهم بازداشت شدند.
مجید رستمی اظهار داشت: طی یکسری اقدامات اطلاعاتی از سوی ماموران پلیس آگاهی شهرستان جیرفت، قاتل فراری(م.س) در محور مواصلاتی فاریاب جیرفت دستگیر شد.
وی گفت: در هنگام دستگیری یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه مقادیری فشنگ همچنین یک قبضه سلاح سرد از نوع سرنیزه از داخل خودروی متهم کشف و ضبط گردیده است.
آتش‌سوزی در بیمارستان
اهواز- ایرنا: انبار طبقه همکف بیمارستان خصوصی مهر اهواز که به دلیل نامعلومی طعمه حریق شد پیش از سرایت آتش به بخش‌های دیگر با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی مهار شد.
مقصود حق‌شناس مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اهواز افزود: در همان ابتدای کار برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به بیماران، تمامی بیماران بستری شده در بخش‌ها از بیمارستان تخلیه شدند.
وی گفت: حریق در این انبار باعث شد دود غلیظی درون بیمارستان را فرا بگیرد که ماموران آتش‌نشانی با فن‌های فشار قوی دود را از بیمارستان خارج کردند.
وی بیان کرد: این حادثه خوشبختانه هیچ تلفات جانی و یا مصدومی به دنبال نداشت و آتش با واکنش سریع نیروهای آتش‌نشانی مهار شد.
انفجار مغازه
گرگان- ایسنا: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری گرگان گفت: آتش‌سوزی و انفجار یک باب مغازه در بلوار مدرس گرگان جان یک نفر را گرفت.مهدی قره‌قاشی افزود: صاحب مغازه از نشت گاز به درون مغازه اطلاعی نداشته و با ورود به مغازه و روشن کردن لامپ ناگهان انفجاری رخ داد.
وی بیان کرد: بعد از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در مغازه، صاحب مغازه که فردی حدود 57 ساله بود به دلیل خفگی و سوختگی ناشی از آتش‌سوزی جان خود را از دست داد.