kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲

کوتاه از ایران


اجرای 26 پروژه نمک زدایی
اهواز- ایرنا: 26 پروژه با اعتباری افزون بر 9 هزار میلیارد ریال در زمینه احداث و توسعه واحدهای نمکزدایی نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب در دست اجراست.
مدیر مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اعلام این خبر گفت: اجرای این پروژه‌ها با هدف افزایش ظرفیت فرآورش نفت نمکی استحصال شده از میدان‌های مناطق نفت‌خیز به میزان یک میلیون و 400 هزار بشکه در روز در قالب پنج طرح جامع و یک طرح بهینه‌سازی برنامه‌ریزی شده است.وی از مهمترین این پروژه‌ها به احداث کارخانه جدید نمکزدایی اهواز متمرکز با ظرفیت 220 هزار بشکه در روز، احداث کارخانه نمکزدایی شماره سه گچساران با ظرفیت 110 هزار بشکه در روز، احداث کارخانه نمکزدایی بی‌بی‌حکیمه یک با ظرفیت 55 هزار بشکه در روز و احداث واحد نمکزدایی هفتکل و نفت سفید با ظرفیت 45هزار بشکه در روز اشاره کرد.

ترخیص خودرو در گمرک پیام

البرز-ایسنا: استاندار البرز با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس کل گمرک کشور گفت: در جریان این دیدار موافقت‌نامه ترخیص خودروهای زیر 2500سی‌سی اخذ شد و براساس بخشنامه‌ای که از سوی گمرک ایران صادر شد گمرک پیام به عنوان گمرک تخصصی برای ترخیص خودروهای سواری صرفا با حجم موتور کمتر از 2500سی‌سی تعیین شد.
به گفته وی، در این دیدار مذاکراتی درخصوص ترخیص  شیرآلات بهداشتی، حمل و نقل، فرآورده‌های نفتی، طلا و جواهر، لاستیک، چینی‌آلات و تجهیزات پزشکی صورت گرفت که به زودی اجرایی خواهد شد.

اجرای امور مدرن در 18 شهر

کاشان-ایرنا: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: امور مدرن و مترقی شهری  تا پایان امسال در 18 شهر جدید کشور اجرا می‌شود.داوود تاجران افزود: این شهرها در 11 استان کشور از جمله اصفهان، گیلان، مرکزی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس ساخته شده‌اند.
وی افزود: شهرداران کشور باید با پرهیز از ریخت و پاش‌ها هزینه‌های تمام شده را کاهش دهند.

غفلت از قانون جامع ایثارگری

همدان-خبرنگار کیهان: مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای برخی بندهای قانون جامع ایثارگری مغفول مانده است. محمدحسین کفراشی افزود: وزارت آموزش و پرورش باید همه بندهای قانون جامع ایثارگری مرتبط با فرهنگیان شاهد و ایثارگر را اجرائی کند.
وی ادامه داد: بعضی بندها و امتیازات مربوط به فرهنگیان مذکور در این قانون، مورد غفلت قرار گرفته که انتظار داریم دولت در سال جاری آنها را به مرحله اجرا درآورد. کفراشی اعلام کرد: هم‌اکنون بیش از 100هزار نفر فرهنگی شاهد و ایثارگر و اعضای خانواده‌های آنان را در کشور داریم که امیدواریم به همه مسائل آنان پرداخته شود.

همکاری آموزشی ایران و ارمنستان

کرج- ایرنا: سفیر ارمنستان در تهران، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از توانمندی و ظرفیت‌ بالایی برخوردار است، خواستار استفاده کشورش از این ظرفیت‌ها شد.
گرگوری آرا کلیان با اشاره به تشکیل کمیسیون‌های مشترک سالانه در زمینه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور، گفت: امسال تصمیم داریم در این کمیسیون‌ها، همکاری‌های دو جانبه در بخش آموزش فنی و حرفه‌ای گنجانده شود.سفیر جمهوری ارمنستان در تهران افزود: براین اساس لازم است، کارشناسان و متخصصان دو کشور در عرصه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نشست برگزار کنند و دورنمای همکاری‌ها را در این زمینه بررسی نمایند.وی با اشاره به اینکه سفارت ارمنستان در ایران زمینه همکاری بین دو کشور را دنبال می‌کند، ادامه داد: دو کشور دوست و همسایه می‌توانند با تبادل تجارب در بخش‌های مختلف از جمله آموزش فنی و حرفه‌ای همکاری بیشتری داشته باشند.