kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
وزیر‌ آموزش و پرورش:

احکام استخدامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به زودی صادر می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام استخدامی دانشجویان ورودی بهمن ماه 92 دانشگاه فرهنگیان تا دو هفته آینده خبر داد.
به گزارش ایرنا، «علی‌اصغر فانی» در جمع استادان، دانشجویان و مسئولان دانشگاه فرهنگیان با اشاره به حذف مقوله نقل و انتقالات در این وزارتخانه گفت: در سال تحصیلی آینده اولویت وزارت آموزش و پرورش جذب نیروی بومی است.
وی افزود: هم‌اکنون میانگین تجربه معلمی فرهنگیان در مناطق محروم کشور کمتر از پنج سال است و محل فعالیت بیشتر فرهنگیان‌ زادگاه آن‌ها نیست لذا همواره تقاضای انتقال از محل استخدام به زادگاهشان را دارند.
فانی خاطرنشان کرد: در نشستی که اخیرا با وزیر علوم تحقیقات و فناوری و معاونین ایشان داشتیم بسیاری از مشکلات دانشگاه فرهنگیان برطرف شد و بر اساس تصمیمات گرفته شده در آن نشست، پرونده مدرسان این دانشگاه در یک هیئت ممیزه وزارت آموزش و پرورش مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی افزود: این هیئت در کوتاه‌ترین زمان تکلیف اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان را مشخص می‌کند تا نسبت به صدور احکام آنان اقدام شود.
وزیر آموزش و پرورش درباره ایجاد امکان پذیرش دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در مقاطع بالای تحصیلی گفت: بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان باید نسبت به پذیرش دانشجو در دوره‌های بالاتر از کارشناسی (مقاطع تحصیلات تکمیلی) اقدام شود.
وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش در حال آماده سازی پذیرش دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان در مقاطع تحصیلات تکمیلی به منظور ورود به مدارس است و بر این اساس زمینه همکاری این وزارتخانه با دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران به منظور پذیرش این دانشجویان فراهم شده است.او با تاکید بر لزوم تجدیدنظر در محتوای دروس دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: در نشستی با وزیر علوم، مقرر شد ستادی متشکل از دو وزارتخانه مسئول پیگیری تغییرات در محتوا و برنامه‌های آموزشی تربیت معلمان در دانشگاه فرهنگیان شود که اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.