kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵

کوتاه اقتصادی


* گرامیداشت هفته کارگر امسال از فردا آغاز و تا 11 اردیبهشت ماه همراه با برنامه‌ها و گردهمایی‌های مختلف ادامه می‌یابد. در هفته کارگر امسال تعداد 9 کارگر نمونه، 12 گروه کار نمونه، 6 تلاشگر نمونه و 3 واحد نمونه به عنوان 30 کارگر، تلاشگر و واحد نمونه انتخاب شدند که در مراسم روز کارگر معرفی و از آنها تقدیر خواهد شد. به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هدایای کارگران نمونه سال گذشته که در دولت قبل وعده آن داده و هنوز تحویل نشده امسال آماده تحویل و برای کارگران نمونه امسال نیز جوایز ارزنده‌ای در نظر گرفته شده است.
* شاخص بورس تهران در معاملات آخرین روز هفته به روند صعودی خود ادامه داد و با افزایش 245 واحدی مواجه شد. در معاملات آخرین روز هفته، دماسنج بازار سرمایه به روند صعودی خود ادامه داد و با 245 واحد افزایش به کانال 75 هزار و 980 واحدی رسید. در بازار دیروز اکثر نمادها با افزایش قیمت مواجه شدند. همچنین در بازار چهارشنبه بیش از 500 میلیون سهم به ارزش 168 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 368 هزار میلیارد تومان رسید.
* شورای پول و اعتبار درباره نرخ سود بانکی به جمع‌بندی نرسید. جلسه شورای پول و اعتبار به ریاست رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد و در حالی که بنا بود موضوع نرخ سود مورد بررسی قرار گیرد، اعضای شورا به جمع‌بندی نرسیدند و هیچ تصمیم جدید درباره نرخ سود بانکی مصوب نشد. براین اساس در حالی اعضای شورا درباره نرخ سود به جمع‌بندی نرسیدند که کلیه بانک‌های کشور اعم از دولتی و خصوصی درباره نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی سلیقه‌ای عمل می‌کنند و به طور خودسرانه اقدام به افزایش نرخ سود کرده‌اند.
* با گشایش سپرده حامی تیم ملی فوتبال ایران، به قید قرعه 3 توپ طلا هر کدام به وزن یک کیلوگرم هدیه بگیرید. به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، این بانک در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود و حمایت از تیم ملی فوتبال ایران «سپرده حامی تیم ملی فوتبال ایران» را جهت تسهیل حمایت مالی هم‌میهنان از تیم ملی کشورمان، افتتاح می‌کند.براین اساس، مشتریان با افتتاح یک سپرده کوتاه مدت، این اختیار را تا پایان سال 1393 به بانک می‌دهند که حداقل 50 درصد از سود متعلق به سپرده ایشان به صورت خودکار به حساب حمایت از تیم ملی فوتبال ایران واریز شود.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش شماره‌های 6680 الی 6682، 6678، 6679 و 8895 الی 8899 و 5519 از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
* اداره استاندارد تهران از جمع‌آوری و توقیف لوله‌های پی‌وی‌سی با نام‌های تجارتی وطن‌گستر، رونق گستر و پلی گستر عصر تهران خبر داد و گفت: این لوله‌ها به دلیل غیراستاندارد بودن توقیف شدند. بنابراین گزارش: لوله‌های پی‌وی سی که امروزه کاربرد بسیاری پیدا کرده‌اند، از جمله فرآورده‌هایی هستند که مصرف کنندگان به استاندارد بودن آن توجه نمی‌کنند و اهمیت موضوع از نظر آنان مغفول مانده است. از این واحدها به دلیل اقدام به تولید بدون مجوز استاندارد و عدم تمکین در اجرای ماده 13 قانون استاندارد، شکایت شده و برای پیگیری‌های قانونی و برخورد جدی، به مراجع قضایی معرفی شدند.