kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵

پوشش نامناسب شبکه‌های تلفن همراه اعلام شد

نتایج ارزیابی وضعیت پوشش شبکه اپراتورهای تلفن همراه نشان می‌دهد اپراتور اول در 14 منطقه و اپراتور دوم در 3 منطقه از شهر تهران بیش از 10درصد پوشش‌دهی نامناسب دارند.
حسن رضوانی معاون رگولاتوری با تحلیل وضعیت سطح پوشش شبکه اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه در مناطق 22گانه تهران از دید مشترکین در 6 ماهه دوم سال 92 افزود: با توجه به اندازه‌گیری‌های انجام شده در سطح مناطق 22گانه شهر تهران، میانگین درصد عدم پوشش‌دهی مناسب شبکه همراه اول 15/18 و این میانگین در شبکه ایرانسل 6/3 درصد بوده است. بر اساس نتایج گزارش‌ها، اپراتور ایرانسل از نظر پوشش شبکه در سال 92 وضعیت بهتری نسبت به همراه اول داشته است.
وی اظهار کرد: تحلیل بررسی‌های انجام شده طی 3 سال گذشته در سطح شهر تهران نشان می‌دهد با توجه به اقدامات مناسب اپراتورها در جهت ارتقای کیفیت ارائه خدمات و ایجاد رضایت‌مندی مشترکین، پوشش‌دهی مناسب شبکه شرکت ارتباطات سیار و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل رو به بهبود بوده است.
رضوانی در تشریح ارزیابی 3 سال گذشته وضعیت پوشش اپراتورها گفت: سال 90 درصد پوشش‌دهی مناسب شرکت ارتباطات سیار 78 درصد بود که در سال 91 به 80/31 درصد و در سال 92 به 84/82 درصد رسیده است. همچنین درصد پوشش‌دهی مناسب در سال 90 برای شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل 89 درصد بوده که در سال 91 به 96/6 درصد رسیده و در سال 92، این میزان 93/7 درصد برآورد شده است.