kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۸۴
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
سرپرست کمیته امداد:

پرداخت یکسان یارانه اجرای عدالت را مختل می‌کند

سرپرست کمیته امداد امام خمینی با انتقاد از پرداخت یکسان یارانه به همه مردم، این مسئله را موجب مختل شدن اجرای عدالت و توسعه اجتماعی دانست.
به گزارش ایسنا، حسین انواری در جمع نمایندگان و اعضای فراکسیون یاوران امداد امام(ره) مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شیوه پرداخت یارانه گفت: شیوه پرداخت یارانه‌ها در کشور از مدیریت و کارآمدی لازم برخوردار نبوده و بازنگری در این فرآیند ضروری است؛ زیرا در بسیاری از موارد این وجه صرف حل مشکلات ضروری خانواده‌ها نمی‌شود، همچنین پرداخت یکسان مبلغ یارانه به تمام افراد، اجرای عدالت و توسعه اجتماعی را مختل می‌کند.
انواری با اشاره به اینکه فراخوانی تمام مدیران مرکزی و استانهای این نهاد، با هدف ابلاغ و ترسیم نقشه راه مورد مطالبه و انتظار مقام معظم رهبری انجام پذیرفته است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بر تعالی فکری و فرهنگی مخاطبان و کارگزاران این نهاد، برخورداری خانواده‌های تحت حمایت از استحکام و ثبات اقتصادی، توسعه مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد و استفاده از سبک مدیریت جهادی در دستور کار کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال 1393 قرار دارد.
وی افزود: برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، توجه به حل مشکلات دو دهک پایین جامعه که جمعیتی قریب به 15 میلیون نفر در کشور را تشکیل می‌دهند، ضروری است و از این تعداد در حدود 8 میلیون نفر به طور مستقیم از خدمات کمیته امداد امام(ره) برخوردار بوده و مخاطبان اصلی این نهاد هستند.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: افزایش نرخ طلاق، اعتیاد و بزه‌های اجتماعی، منجر به تولید فقر در کشور می‌شود که این امر چاره اندیشی دقیق و برنامه‌ریزی شده مسئولان را برای حل این معضلات می‌طلبد.
وی تأکید کرد: ایجاد 160 هزار فرصت شغلی جدید و اخذ مبلغ 1150 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی توسط کمیته امداد امام(ره) در سال 92 که در اختیار مددجویان تحت حمایت قرار گرفته است، همچنین برگزاری جشن خودکفایی 120 هزار خانوار تحت‌پوشش، برگ زرین دیگری از خدمات و افتخارات این نهاد مردمی به محرومان و نیازمندان واقعی است و در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز، امداد امام (ره) آمادگی ایجاد 500 هزار فرصت شغلی جدید را در سطح روستاهای کشور دارد که در این نوع از اشتغال مردم خود کارفرمای خویش هستند.