kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۶۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
در سنین 10 تا 20 سال

امسال 96 هزار نفر باسواد می‌شوند

رئیس نهضت سوادآموزی از برنامه‌ریزی برای باسواد کردن 96 هزار بی‌سواد دربازه سنی 10 تا 20 ساله امسال در کشور خبر داد.
 اردبیل- خبرنگار کیهان :
رئیس نهضت سوادآموزی از برنامه‌ریزی برای باسواد کردن 96 هزار بی‌سواد دربازه سنی 10 تا 20 ساله امسال در کشور خبر داد.
«علی باقرزاده» افزود: کودکان و نوجوانان بی‌سواد در این سنین شناسایی و در صورت داشتن مشکل نسبت به رفع موانع تحصیلی آنها اقدام می‌شود.
وی گفت: کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرستی که به دلیل تأمین مخارج خانواده کار می‌کنند نیز زیرپوشش نهادهای حمایتی قرار گرفته و از کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای حضور در کلاس درس بهره‌مند می‌شوند.
وی اظهار کرد: به کودکان دارای معلولیت نیز متناسب با نوع معلولیت آموزش‌هایی داده شده و افرادی که توان رفتن به کلاس درس را ندارند با پرداخت هزینه رفت و آمد زمینه حضور معلمان در منزل معلولان فراهم می‌شود.
باقرزاده با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در کنار سوادآموزی به بی‌سوادان با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: مراکز ثابت برای افراد کم سواد و بی‌سواد با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای فراهم می‌شود تا در کنار سوادآموزی به مهارت‌آموزی نیز بپردازند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در زمان حاضر افزون بر 93 درصد مردم کشور با سوادند و میزان بی‌سوادی به کمتر از هفت درصد رسیده است.
باقرزاده افزود: از مجموع جمعیت ایران هم اکنون حدود 5/3 میلیون نفر بی‌سواد در کشور وجود دارد که باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای باسواد کردن آنها نیز انجام گیرد.
به گفته وی، فاصله بین بی‌سوادی در مناطق شهری و روستایی در کشور کمتر از سه درصد است ضمن اینکه این فاصله در بین زنان و مردان نیز کمتر از هفت درصد می‌باشد.باقرزاده با بیان اینکه بیشترین جامعه هدف سوادآموزی در کشور معطوف به زنان روستایی است افزود: 80 درصد فعالیت‌های سوادآموزی مختص این قشر است.