kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۴۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰

تجلیل از فعالان راهیان ‌نور در همایش «تجلی اخلاص»

سومین همایش مشترک دست اندرکاران و فعالان راهیان نور با حضور جانشین فرمانده کل سپاه، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه و رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مجتمع ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.


سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه در این همایش ابراز داشت: دفاع مقدس یکی از وقایع عظیم و وسیع و تاثیرگذار است که توانسته یک مخزن پایان‌ناپذیر ایجاد کند، می‌توان گفت که دفاع مقدس یک هویت جاری است، یعنی در زمان، مکان و افراد متوقف نشده است، پس می‌بینیم که از یک اعتقاد قلبی و از یک تفکر است؛ این نقش جاودان یک تحول در عرصه یک ملت است.
وی تصریح کرد: راهیان نور زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت را دنبال می‌کند و هیچ میدانی جز دفاع مقدس نمی‌تواند متصل‌کننده شهدا با جوانان ما باشد با توجه به جوانانی که امروزه از همه جهت تحت تاثیر تبلیغات غرب هستند.
سردار سلامی خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است تا ما را از تاریخ نزدیکمان جدا کند و کاری که راهیان نور می‌کند مقابله با این هدف دشمن است.
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این همایش گفت: هدف اصلی این جلسه تحقق فرامین و تدابیر مقام معظم رهبری در مورد راهیان نور است، چرا که ایشان بهتر از هر کسی دفاع مقدس و مصالح انقلاب را می‌شناسند.
وی حیات و سرزندگی انقلاب اسلامی را در گسترش و پاسداری از این حرکت فرهنگی دانست و تاکید کرد: این حماسه بزرگ نه تنها نظام اسلامی و کل جهان اسلام بلکه انسانیت را سرافراز کرد و خدا بر ما منت گذاشته است تا بتوانیم این حماسه بزرگ و الهی را به نسل‌های آتی منتقل کنیم و شایسته است که تمام دستگاه‌ها و دولت نیز راهیان نور را به عنوان یک نعمت قدر بدانند.
سردار غیب‌پرور با بیان وجوه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری راهیان نور، بیان داشت: بخش سخت‌افزاری مثل مهیا کردن وسیله ایاب و ذهاب برای کاروان‌های راهیان نور و آماده کردن مکان استراحت برای زائران فقط درصد کمی از کار راهیان نور است و بخش مهم آن نرم‌افزاری است و راهیان نور وسیله‌ای برای تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما به یک تغییر راهبردی اساسی در بسیج نیازمندیم و باید سمت و سوی فعالیت‌ها را به سمت خدمات اجتماعی سوق دهیم. مردم ما شیفته خدمت هستند و راهیان نور هم باید با این دید ادامه یابد.
مسئله اصلی؛ اثرگذاری در جامعه
همچنین، سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در میزگرد تخصصی همایش تجلی اخلاص با اشاره به دیدار دست‌اندرکاران و مسئولین راهیان نور با رهبر معظم انقلاب در اسفند ماه سال گذشته، اظهار داشت: آنچه که بیش از همه توجه همگان را در این دیدار به خود جلب کرد استفاده از تعبیر راهیان نور به یک فناوری بود که برای نخستین بار این واژه از سوی مقام معظم رهبری استفاده شد. این کلمه استفاده شد تا بدانیم و فراموش نکنیم که این منبع عظیم دفاع مقدس را که در اختیار ماست، می‌توان با فناوری و ابزار مختلف استخراج کرد و نهایت استفاده از آن را برد.
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران تصریح کرد: وقتی ما یک کار بزرگ فرهنگی انجام می‌دهیم باید اثر آن را در جامعه ببینیم در غیر این‌صورت در آن زمینه کم‌کاری کرده‌ایم. این مسئله‌ای است که باید ذهن همه دست‌اندر‌کاران راهیان نور را درگیر کند. امروز مسئله اصلی در راهیان نور اثرگذاری آن در جامعه است و نباید مسئولین درگیر مسائل حاشیه‌ای شوند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در همایش «تجلی اخلاص» از عوامل و دست‌اندرکاران راهیان نور که نقش بسزایی در ارائه خدمات به زائران شهدا داشتند، تقدیر و تجلیل به‌عمل آمد.
همچنین در این همایش، اقدامات گذشته درباره اعزام راهیان نور و نحوه انجام خدمات بررسی و آسیب‌شناسی و قرار شد هیئت اندیشه‌ورزانی به منظور ارتقاء این خدمات تشکیل شود.
پارسال حدود 6 میلیون نفر از دانش‌آموزان، دانشجویان، قشرهای مختلف مردم و خانواده‌ها در طول فصول مختلف به زیارت یادمان‌های مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در غرب و جنوب غرب کشور رفتند.