kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

حوادث کوتاه از کشور


    کشف هروئین در مرز دوغارون
تایباد- خبرنگار کیهان: فرمانده هنگ مرزی و مرزبانی تایباد گفت: نیروهای مرزبانی مستقر در مرز دوغارون شهرستان مرزی تایباد موفق به کشف مقدار 16 کیلو و 500 گرم هروئین فشرده شدند.
سرهنگ مجید پویان افزود: این میزان مواد مخدر توسط خودروهای ترانزیتی از گذرگاه زمینی مرز دوغارون از افغانستان وارد خاک ایران شده بود که قاچاقچیان در پی عدم تحویل بار به رابطانشان در این سوی مرز به خاطر حضور پررنگ نیروهای مرزبانی اقدام به دفن این مواد زیرخاک در یکی از محوطه‌های بیرونی منطقه اقتصادی دوغارون کرده بودند.
وی گفت: در این رابطه یک قاچاقچی ایرانی نیز دستگیر شد.
درگیری مرزبانان با سوداگران مرگ
زاهدان- ایرنا: یک منبع مطلع گفت: درگیری مرزبانان با سوداگران مرگ در مرزهای شمال سیستان و بلوچستان یکشنبه شب سبب مجروح شدن 2 سرباز وظیفه شد.این منبع آگاه اظهار داشت: این درگیری در محدوده پاسگاه طلایی گروهان قرقری شهرستان هیرمند در شمال این استان رخ داد.
وی ادامه داد: در این درگیری مسلحانه 2 سرباز وظیفه مجروح شدند.
وی تصریح  کرد: همچنین گفته می‌شود فرمانده این گروهان مرزی از ناحیه دست دچار شکستگی شده است.
این منبع آگاه خاطرنشان کرد: این درگیری روز یکشنبه پس از غروب آفتاب آغاز شد.
کلاهبرداری میلیاردی با چک‌های بلامحل
ایسنا- قم: رئيس پلیس آگاهی استان قم گفت: افرادی با اجاره سوله در حاشیه شهر قم مبادرت به انجام معامله با عمده‌فروشان و کارخانجات مواد غذایی کرده و با پرداخت چک‌های بلامحل کلاهبرداری می‌کردند.
به گفته سرهنگ احمد کرمی با انجام اقدام‌های پلیسی پاتوق متهمان و همچنین محل سکونت این افراد شناسایی و در یک عملیات به صورت غافلگیرانه هر سه متهم دستگیر شدند.
وی با بیان این که سر تیم کلاهبرداری پنج فقره سابقه کیفری و دیگر متهمان نیز هر کدام 2 و یک فقره سابقه مشارکت در کلاهبرداری دارند، افزود: این افراد در تحقیقات به بیش از 10 میلیارد ریال کلاهبرداری در شهرهای قم، کاشان، اصفهان، تهران، البرز و تبریز اعتراف کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: متهمان با خرید محصولات به صورت عمده چک‌های وعده‌دار بلامحل شرکتی و یا متعلق به افراد حقیقی را پرداخته که در موعد مقرر چک‌ها برگشت خورده و متواری می‌شدند. متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند.
عاملان سرقت‌های مسلحانه در دام پلیس
ایرانشهر- مهر: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: ماموران انتظامی این شهرستان دو نفر از سارقان مسلح را در حالی که با موتورسیکلت و یک قبضه سلاح کلاش در سطح شهر در حال تردد و کمین جهت انجام سرقت بودند، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان افزود: پس از بررسی‌های فنی انجام شده از سارقین دستگیر شده در پلیس آگاهی مشخص شد این افراد 13 فقره سرقت مسلحانه و به عنف گوشی موبایل، موتورسیکلت در پرونده دارند که با روبرو شدن با شواهد و ادله محکم پلیس لب به اعتراف گشودند.
انهدام خطرناک‌ترین باند موادمخدر
خرم‌آباد- خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی استان لرستان از دستگیری اعضای یکی از خطرناک‌ترین باندهای توزیع مواد مخدر در لرستان خبر داد.
سرتیپ محمد قنبری با اشاره به اینکه اعضای این باند با همکاری فرماندهی انتظامی ازنا در یک کار بسیار دقیق مورد ضربه قرار گرفتند، اظهار داشت: اقدامات همکاران ما در این رابطه از یک ماه پیش آغاز شده بود، تا اینکه زمانی‌که قصد داشتند محموله مواد مخدر را از یکی از استان‌های جنوبی به سمت یکی از استان‌های غربی انتقال دهند، حدود یک ساعت مورد تعقیب و گریز در محورهای داخل استان قرار گرفتند و در نهایت با تیراندازی لاستیک دو دستگاه خودرو آنها که یکی از آنها اسکورت بود مورد هدف قرار گرفت که اعضای این باند نتوانستند از تعقیب عوامل نیروی انتظامی فرار کنند و خودرو آنها متوقف شد.وی افزود: 2 دستگاه خودرو توقیف و قاچاقچی اصلی و 3 نفر عوامل او نیز دستگیر شدند. در این عملیات 325 کیلوگرم تریاک که داخل خودرو آزرا جاسازی شده بود کشف شد.
واژگونی پراید 2 قربانی گرفت
قصرشیرین- ایرنا: رئیس جمعیت هلال احمر سرپل ذهاب گفت: واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید در این شهرستان 2 کشته و سه مصدوم برجا گذاشت.
محمد مردانی اظهار داشت: این حادثه رانندگی در محور سرپل ذهاب به بخش قلعه شاهین اتفاق افتاد.
وی با بیان این که وضعیت جسمانی 2 تن از مصدومان این حادثه وخیم گزارش شده است، اضافه کرد که پس از وقوع این حادثه، نیروهای امدادی اورژانس و پلیس راه در محل حضور یافتند و نسبت به انتقال جسد و مصدومان به بیمارستان شهدای سرپل ذهاب اقدام کردند.
وی اظهار داشت: علت این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
قتل به خاطر یک میلیون تومان
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان، فردی که به دلیل یک میلیون تومان صاحب‌خانه خود را در تربت‌جام به قتل رسانده بود در زاهدان دستگیر شد.
سرهنگ «ابراهیم ملاشاهی» افزود: متهم در تاریخ هفتم تیرماه سال جاری بر اثر ضربات چاقو مردی 38 ساله را در شهرستان تربت‌جام خراسان رضوی به قتل رساند و پس از وارد شدن به شهرستان زاهدان قصد خروج از مرزهای شرق کشور و فرار به کشور افغانستان را داشت که توسط کارآگاهان پلیس شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در زاهدان دستگیر شد.
وی تصریح کرد: فرد دستگیر شده در تحقیقات تخصصی پلیس با اعلام اینکه مستأجر مقتول بوده و وی پس از تخلیه منزل مقتول، مبلغ یک میلیون تومان که رهن بوده را مقتول به وی بازنگردانده، با ضربات چاقو وی را به قتل رسانده و قصد فرار از کشور را داشته است.
متهم پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضایی معرفی شد.
کشف محموله بزرگ قرص نیروزا
بوشهر- خبرگزاری مهر: جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان تنگستان یک محموله بزرگ شامل انواع قرص نیروزا به ارزش 11 میلیارد و 500 میلیون ریال در یک انبار کشف شد.
سرهنگ علیرضا رزمی اظهار داشت: با انجام عملیاتی هماهنگ یک انبار دپوی کالای قاچاق کشف شد.وی افزود: در مرحله اول عملیات فرد مشکوک تحت‌نظر قرار گرفت و مشخص شد وی با دپوی یک محموله مواد نیروزا قصد دارد در فرصت مناسب اقدام به توزیع آنها در سراسر کشور کند که منزل مسکونی وی از آن برای انبار کالای قاچاق استفاده می‌کرد مورد بازرسی قرار گرفت و 1303 قوطی قرص نیروزا در انواع مختلف کشف شد.
توقیف 260 کیلو مواد افیونی
اصفهان- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف مقدار 267 کیلو و 250 گرم مواد افیونی در عملیات مشترک مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر اصفهان و استان سمنان خبر داد.
سرهنگ «جهانگیر کریمی» گفت: درپی دریافت اخباری مبنی بر اینکه اعضای یک باند حرفه‌ای سوداگران مرگ در حال انتقال یک محموله مواد افیونی از شرق کشور به استان اصفهان می‌باشند مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان اصفهان و استان سمنان اعضای این باند حرفه‌ای را که قصد داشتند محموله‌ای را در پوشش خانوادگی از استان اصفهان عبور دهند را مورد تعقیب قرار دادند. وی افزود: در این خصوص دو دستگاه سواری پژو 405 متعلق به قاچاقچیان در یکی از محورهای فرعی شهرستان نائین شناسایی و هر دو خودرو را متوقف و در بازرسی از آنها مقدار 98 کیلو و 500 گرم حشیش و 168 کیلو و 750 گرم تریاک کشف شد.
کریمی اظهار داشت: در این عملیات مقدار 267 کیلو و 250 گرم مواد افیونی کشف و چهار سوداگر مرگ که یکی از آنها خانم بود دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.