kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
طبخ کباب با ضایعات گوشت

بیش از 500 کیلوگرم گوشت فاسد در یک رستوران کشف شد

رئیس‌مرکز گشت‌های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران از کشف بیش از 500 کیلوگرم گوشت فاسد در رستورانی در خیابان شکوفه خبر داد.


بهمن حسن بیگی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: براساس گزارش ستاد خبری تعزیرات مبنی بر عرضه گوشت‌های غیربهداشتی و فاسد در این رستوران، گشت‌ویژه تعزیرات حکومتی در محل حاضر شد.
حسن بیگی افزود: در زیرزمین این رستوران یک واحد آشپزخانه قرار داشت که 500 کیلوگرم انواع ضایعات گوشت گاو و مرغ در آن کشف شد که کاملاً بوی تعفن می‌داد.
وی ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان اداره کل دامپزشکی، غیرقابل مصرف بودن این گوشت‌ها برای طبخ مواد غذایی از جمله جوجه کباب و کباب‌کوبیده تأیید و همه این گوشت‌ها جمع‌آوری و در منظر مردم معدوم شد.
رئیس ‌مرکز گشت‌های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: این ضایعات گوشت گاو و مرغ بود که در طبخ کباب کوبیده زعفرانی با استفاده از رنگ‌های مصنوعی فراوری و عرضه می‌شد.
حسن بیگی با بیان اینکه پرونده‌ای برای متصدی این رستوران متخلف به ارزش 40 میلیون ریال تشکیل و این رستوران از سوی بهداشت و درمان پلمب شد، افزود: ظاهراً مسئول این رستوران، تصدی چند رستوران دیگر را هم در تهران به عهده دارد که در حال بررسی مواد عرضه شده در این رستوران‌ها نیز هستیم.