kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
آغاز بررسی عملکرد تیم ملی بزرگسالان و جوانان

فدراسیون والیبال: کولاکوویچ سرمربی تیم ملی باقی خواهد ماند



سرویس ورزشی-
دبیر فدراسیون والیبال می گوید نتایج تیم ملی بزرگسالان در مسابقات لیگ جهانی را حتماً بررسی خواهیم کرد ولی کولاکوویچ همچنان سرمربی تیم ملی خواهد ماند.
پایان رقابت‌های لیگ جهانی والیبال و مسابقات جام جهانی جوانان، فرصت خوبی برای فدراسیون است تا به بررسی عملکرد تیم ملی در رده‌های بزرگسالان و جوانان بپردازد. در همین خصوص محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال اظهار داشت: نتایج تیم ملی بزرگسالان هم بد نبود البته خوب هم نبود و راضی کننده نبود و همه این را می‌دانند ولی البته نتایج و عملکرد تیم ملی را حتماً بررسی خواهیم کرد ولی کولاکوویچ همچنان سرمربی تیم ملی ما خواهد ماند.
وی در ادامه صحبت‌های خود به نتایج و ارزیابی عملکرد تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی اشاره کرد و عنوان داشت: تیم ملی جوانان ما در مجموع عملکرد بدی را نداشت. یعنی عنوان پنجم جهان عنوان خوبی است هرچند که انتظار ما به عنوان فدراسیون از این تیم آینده‌دار این بود که به جمع 4 تیم مرحله نهایی راه یابد اما نرفتن آن به جمع 4 تیم برتر دنیا به منزله عملکرد ضعیف نیست. آنها عملکرد خوبی داشتند. توانایی تیم جوانان ما این بود که آنها می‌توانستند با پیروزی بر کوبا راهی 4 تیم شوند اما معنی آن این نیست که مقام پنجم مقام بدی است و باید برای آینده این تیم امیدوار
باشیم.
افشاردوست در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسید بچه‌ها از لحاظ بدنی در ست‌های پنجم به مشکل برمی‌خوردند، اذعان کرد: نه، من فکر نمی‌کنم که از لحاظ بدنی مشکلی داشته باشند چون آنها در 6 یا 7 بازی 5 گیمه بازی کردند و اگر قرار بود از لحاظ بدنی کم بیاورند از بازی دوم به بعد باید تمام بازی‌ها را 3 بر صفر شکست می‌خوردند. من فکر می‌کنم به خاطر بالا پایین شدن‌هایی که مختص این سن است آنجا کم آوردیم و از لحاظ روحی و روانی و انگیزشی باید آنها را بالاتر نگه می‌داشتیم و فکر می‌کنم این افت و خیز بود که به تیم ما آسیب زد.
تیم پسران نمره قبولی گرفت
بعد از افشاردوست نوبت به داورزنی سرپرست فدراسیون والیبال رسید تا در نشست مشترک نواب رئیس بانوان هیئت‌های استانی با نمایندگان استعدادیابی والیبال، نظرات خود را در خصوص تیم ملی والیبال در رده‌های مختلف بیان کرد. سرپرست فدراسیون والیبال نیز گفت: جا دارد به کادر فنی و بازیکنان تیم جوانان خسته نباشید بگویم و به نوبه خودم از آنان تشکر کنم. آنها در گروه سختی قرار داشتند. دو تیمی که ایران مغلوب آنان شد، عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی جهان را در این مسابقات کسب کردند. سرپرست فدراسیون والیبال تصریح کرد: فکر می‌کنم حضور در رقابت‌های جهانی تجربه بسیار خوبی برای تیم جوانان بود و در آینده از این نسل بازیکنان ایران در رده سنی بزرگسالان بازیکن زیادی خواهیم داشت.
 داورزنی در جمع بندی نهایی عملکرد جوانان گفت: عملکرد جوانان خوب بود و نمره قبولی می‌گیرند. آنها خوب زحمت کشیدند و کار خودشان را انجام دادند.
والیبال بانوان انتظارات را برآورده نکرده است
داورزنی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به فعالیت‌های تیم ملی والیبال بانوان اشاره کرد و گفت: گام اول حضور در آسیا بود و تلاش زیادی صورت گرفت که بتوانیم مقررات فدراسیون جهانی را تغییر دهیم، کاری که بسکتبال به تازگی و بعد از هشت سال انجام داد. از این نظر از بسکتبال جلوتریم، اما این حضور انتظارات مردم و مخاطبان را برآورده نکرده است.
وی با یادآوری اینکه بازیکنان ایران در تمامی رده‌های سنی تفاوتی از نظر ویژگی‌های فیزیکی با تیم‌های آسیایی ندارند، گفت: حتی نسبت به تیم‌های شرق آسیا نیز از نظر میانگین قدی در شرایط بهتری قرار داریم.
سرپرست فدراسیون والیبال با یادآوری اینکه فدراسیون هیچ تفاوتی برای برنامه‌ریزی مردان و زنان والیبال ندارد، گفت: باید مشکل کار را پیدا کنیم، این مشکل در کجاست؟ تمرینات، برنامه‌ریزی، مربیان و ... چون همه این موارد برای مردان است، چطور آقایان موفق هستند اما در بانوان نمی‌توانیم به جایگاه واقعی دست یابیم.
داورزنی با یادآوری اینکه در والیبال زنان سه تیم برتر جهان در قاره آسیا حضور دارند، گفت: چین، کره جنوبی و تایلند از تیم‌های برتر جهان هستند، اما این موضوع دلیل موفق نبودن تیم‌های ایرانی نیست و باید دلایل شناسایی شود.