kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸

اخبار ورزش جهان


جان تری به استون‌ویلا پیوست
کاپیتان سابق چلسی با امضای قراردادی یک ساله به تیم استون‌ویلا پیوست.
جان تری بعد از نزدیک به دو دهه حضور در تیم چلسی و بستن بازوبند کاپیتانی این تیم با استون‌ویلا به توافق رسید و با امضای قراردادی یک ساله به ارزش هفته‌ای ۶۰ هزار پوند به تیم استون‌ویلا پیوست.البته بندی هم در قرارداد او وجود دارد که در صورتی که استون‌ویلا به لیگ برتر صعود کند، ۲ میلیون پوند دریافت می‌کند.استون‌ویلا در لیگ دسته یک انگلیس حضور دارد و به همین خاطر در صورتی که به لیگ برتر صعود کند چنین پاداشی را برای تری در نظر گرفته است.بیرمنگام هم از جمله تیم‌هایی بود که تری را می‌خواست اما او تصمیم گرفت به ویلا بپیوندد.
قرارداد 20 میلیون یورویی ستاره ترک‌تبار با میلان
باشگاه میلان ایتالیا هاکان چالهان اوغلو را با قراردادی به ارزش ۲۰ میلیون یورو به خدمت گرفت.میلان در فصل نقل و انتقالات توفانی عمل کرده و چند بازیکن بزرگ را به خدمت گرفته است. بعد از حضور بازیکنانی چون آندره سیلوای پرتغالی و فابیو بورینی، این بار هاکان چالهان اوغلو ستاره ترک تبار که در بایرلورکوزن آلمان بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته بود و یکی از پدیده‌های بوندسلیگا محسوب می‌شد را به خدمت گرفت.چالهان اوغلو دیروز معاینات پزشکی خود را انجام داد و قرارداد رسمی خود را که دو ساله و ۲۰ میلیون یورو ارزش دارد امضا کرد.
قیمت ۹۰ میلیون پوندی لیورپول برای کوتینیو
در حالی که ستاره برزیلی لیورپول پیشنهادات زیادی از تیم‌های دیگر دارد، باشگاه لیورپول قیمت این بازیکن را ۹۰ میلیون پوند اعلام کرد.در حالی که تیم‌های زیادی از جمله پاری ‌سن‌ ژرمن خواهان به خدمت گرفتن فیلیپ کوتینیو شدند، باشگاه لیورپول اعلام کرد که قیمت این بازیکن ۹۰ میلیون پوند است و هر تیمی که قصد خرید او را دارد باید چنین مبلغی را پرداخت کند.البته چندی پیش هم باشگاه بارسلونا خواستار به خدمت گرفتن این بازیکن شد ولی قیمت بالای کوتینیو باعث شد که سران بارسا از خرید او صرف نظر کنند. باید دید که سرنوشت کوتینیو در لیورپول چه خواهد شد و آیا تیمی حاضر است چنین مبلغی را برای جذب این بازیکن پرداخت کند یا خیر.
فناوری بازبینی تصاویر هم اشتباه کرد!
فناوری بازبینی تصاویر در دیدار نهایی جام کنفدراسیون‌ها کارت قرمز را به کارت زرد تبدیل کرد.
فناوری بازبینی تصاویر همچنان موضوع بحث‌برانگیز جام کنفدرسیون‌ها ۲۰۱۷ روسیه است. پس از ابهام اولیه فیفا در انتخاب داوران کنترل بازبینی تصاویر، کنار گذاشتن ریکی برزیلی، کاسارس پاراگوئه‌ای و بیروموساهو اهل بروندی از دیدار فینال و جایگزین کردن داوران اروپایی باز هم استفاده از این فناوری حاشیه ساز شد.در دقیقه ۶۱ بازی دیدار نهایی جام کنفدراسیون‌ها بین دو تیم شیلی و آلمان، خارا با آرنج به صورت وارنر آلمانی زد و داور ابتدا تنها اوت اعلام کرد اما سپس VAR (فناوری بازبینی تصاویر) داور را از خطا آگاه کرد. مازیچ صربستانی به میز داوران نزدیک شد و بارها این صحنه را از تلویزیون دید. در نگاه اول بیشتر هواداران روسی و بینندگان تلویزیونی تصور می‌کردند که داور به بازیکن شیلی کارت قرمز نشان خواهد داد اما مازیچ تنها خارا را با کارت زرد جریمه کرد. بازیکن شیلی پس از جریمه شدن برای داور دست زد تا نشان دهد که کارت زرد جریمه زیادی برای او بوده است.این فناوری در اغلب بازی‌های جام کنفدراسیون‌ها تاثیرگذار بود و به داوران در تصمیم درست کمک کرد، با این حال پنالتی اعلام نشده در بازی پرتغال و شیلی و کارت قرمز نگرفتن خارا از اشتباهات VAR بودند.
لوو: عملکرد بازیکنانم
در جام کنفدراسیون‌ها فوق‌العاده‌ بود
سرمربی تیم ملی آلمان عملکرد شاگردان جوانش را در جام کنفدراسیون‌ها فوق‌العاده عنوان کرد.آلمان با وجود این که با تیم دوم خود در جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ روسیه شرکت کرد، توانست با پیروزی یک بر صفر برابر شیلی فاتح این رقابت‌ها شود.«یواخیم لوو» پس از بازی گفت: این تیم عملکرد خارق‌العاده‌ای در این بازی‌ها داشت. در این شب بازیکنان تمام تلاش خود را کردند و نتیجه گرفتند.سرمربی آلمان در ادامه افزود: در ابتدای بازی کمی عصبی بودیم، اما دیدار نهایی جادویی است. نیمه دوم شرایط سخت شد و بازی نزدیک بود. هر یک از بازیکنان حاضر در این جام می‌توانند در جام جهانی یک جایگاه داشته باشند و اکنون شرایط‌شان نسبت به پیش از شروع جام کنفدراسیون‌ها بهتر شده است. می‌خواستیم از این بازیکنان در این رقابت‌ها استفاده کنیم تا باتجربه‌تر شوند که این کار نتیجه داد و با موفقیت همراه بود.لوو در پایان اظهار کرد: با این حال دفاع از عنوان قهرمانی در جام جهانی (آلمان فاتح جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شد) کار بسیار سختی است، خیلی سخت‌تر از جام کنفدراسیون‌هاست.
معرفی بهترین‌های جام کنفدراسیون‌ها
جوایز بهترین‌های جام کنفدراسیون‌ها به دروازه‌بان شیلی و بازیکن آلمان رسید. پس از به پایان رسیدن دیدار فینال و در جریان مراسم اهدای جام، بهترین‌های جام کنفدراسیون‌ها معرفی شدند. «یولیان دراکسلر» بهترین بازیکن و «کلودیو براوو» به عنوان بهترین دروازه‌بان انتخاب شدند.دراکسلر ۲۳ ساله جایزه خود را از دیگو مارادونا دریافت کرد. همچنین جیانی اینفانتینو (رئیس فیفا) جایزه دستکش طلایی را به براوو داد. او در رسیدن شیلی به فینال نقش مهمی داشت و در ضربات پنالتی مرحله نیمه نهایی سه ضربه را مهار کرد.رونالدو نازاریو نیز در این مراسم حضور داشت و جایزه بهترین گلزن بازی‌ها را به «تیمو ورنر» داد. او مانند گروتزسکا و استیندل سه گل به ثمر رساند، اما پاس گل بیشتری داد.
توتی در رم ماندنی شد
کاپیتان تیم فوتبال رم که شایعاتی در خصوص احتمال رفتنش به آمریکا شنیده می‌شد، تصمیم به ماندن در استادیو المپیکو گرفته است.اوزه‌بیو دی‌فرانچسکو، سرمربی جدید تیم فوتبال رم اعلام کرد که ماندن فرانچسکو توتی در جالوروسی تقریباً قطعی است.دی‌فرانچسکو به سنترو گفت: ماندن توتی در کنار ما به عنوان یک مدیر تقریباً قطعی است. من اخیراً با او صحبت کرده‌ام. مهم‌تر از آنکه او در چه پستی فعالیت خواهد داشت، این است که او نزدیک ما می‌ماند. توتی برای ما مثل ارزش افزوده است. مسلماً من هدایت تیم را برعهده خواهم داشت اما کمک گرفتن از توتی که تیم و شرایط باشگاه را می‌شناسد، به عنوان یک واسطه برای ارتباط برقرار کردن با بازیکنانی که من آنها را زیاد نمی‌شناسم، خوب خواهد بود.