kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۷۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

خواندنی از ورزش ایران


*تیم والیبال بانک سرمایه با کسب پیروزی سه بر صفر برابر تویودا گوسی از ژاپن توانست به عنوان صدرنشین به مرحله نیمه نهایی راه یابد. در دومین روز از مرحله دوم رقابت‌های والیبال باشگاه‌های آسیا در ویتنام تیم بانک سرمایه موفق شد با نتیجه‌ سه بر صفر تیم تویودا گوسی از ژاپن را شکست دهد.شاگردان مصطفی کارخانه با پیروزی در این بازی توانستند با کسب ۲ برد در دور دوم به عنوان صدرنشینی گروه خود دست یابد و همچنین جواز صعود به مرحله نیمه نهایی را کسب کند.ست‌های این بازی با نتایج ۲۵ – ۱۴ ، ۲۵ – ۲۲ و ۲۵ بر ۲۲ به سود نماینده ایران پایان یافت.
*در ادامه مسابقات دو نفره قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در آسان کره جنوبی تیم دو نفره ملیکا کرمی و فاطمه مختار رضایی پس از پیروزی مقابل هنگ کنگ در دومین دیدار خود با نتیجه‌ سه بر صفر مقابل تیم کره جنوبی مغلوب شدند و از دور مسابقات حذف شدند.تیم دو نفره امیررضا عباسی و امین احمدیان نیز که در بازی نخست خود سه بر صفر تیم عربستان را شکست داده بودند، در مقابل تیم کره جنوبی سه بر یک نتیجه‌ را واگذار کردند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.
*محمد مهدی برومند توانست در مسابقات استقامت جاده رده جوانان قهرمان ایران شود. در مسابقات دوچرخه سواری جوانان کشور و در ماده استقامت جاده، محمد مهدی برومند توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد. امروز نیز رقابت جوانان در ماده تایم تریل انفرادی برگزار می‌شود. نتایج به شرح زیر است:نفر اول محمد مهدی برومند از خراسان رضوی،نفر دوم آیدین علیاری از آذربایجان شرقی و نفر سوم علی اصغر موسی زاده از آذربایجان شرقی.
* مسابقات انتخابی تیم ملی ووشوی دانشجویان مردان در دو بخش ساندا و تالو در آکادمی ووشو برگزار شد و از سوی کادر فنی دانشجویان ترکیب نهایی ورزشکاران مرد نهایی این رشته‌ها را برای شرکت در یونیورسیاد دانشجویان جهان اعلام شد.بنا براین گزارش پنج ووشوکار اعزامی ایران به این رویداد مشخص شدند.در بخش ساندا : در وزن منهای 60 کیلوگرم عرفان آهنگریان ، در وزن منهای 70 کیلو گرم جعفر شیرزاد ، در وزن منهای 80 کیلوگرم حمیدرضا لادور به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند.همچنین سامان احمدی و طاهر قاسمی نیز تالوکاران کشورمان در یونیورسیاد هستند.حسین اوجاقی در بخش ساندا و تیمور بنی طالبی در بخش تالو هدایت ووشوکاران ایران را در یونیورسیاد دانشجویان تایوان برعهده دارند.بیست و نهمین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان 28 مرداد تا 8 شهریور ماه در شهر تایپه کشور تایوان برگزار می‌شود.