kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷

فاز سوم خط یک قطار شهری اصفهان بصورت آزمایشی راه‌اندازی شد

فاز سوم خط یک قطار شهری کلانشهر اصفهان از ایستگاه تختی تا میدان آزادی این شهر بصورت آزمایشی راه اندازی شد.


فاز سوم خط یک قطار شهری اصفهان با حضور استاندار، شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران شهری اصفهان بصورت آزمایشی راه‌اندازی شد و قرار است تا یک هفته آینده به صورت رسمی به بهره‌برداری برسد.
مهدی جمالی‌نژاد، شهردار اصفهان در این زمینه اعلام کرد که آزمایش ‌های مربوط به راه‌اندازی مرحله سوم خط یک قطار شهری اصفهان حد فاصل چهارراه تختی تا میدان آزادی با موفقیت پایان یافته و مسافرگیری قطار شهری از ایستگاه‌های سی و سه پل، شریعتی و میدان آزادی بزودی انجام می‌شود.
در این مرحله، قطارشهری با عبور از ایستگاه‌‌های امام حسین (ع) (دروازه دولت)، انقلاب و سی و سه پل در ایستگاه ‌های شریعتی و میدان آزادی (دروازه شیراز) توقف خواهد کرد.
خط یک قطار شهری اصفهان بطول 20 کیلومتر از شمال تا جنوب این کلانشهر از شهرک قدس (در شمال شهر) تا پایانه مسافربری صفه (در جنوب شهر) ادامه می‌یابد و دارای 20 ایستگاه است. میدان آزادی، شانزدهمین ایستگاه این خط است. تاکنون 12 کیلومتر از این خط شامل فازهای اول و دوم از شهرک قدس تا چهار راه تختی با 11 ایستگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه عملیات اجرایی خط‌های دوم و سوم قطارشهری اصفهان نیز با سرعت در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این خطوط، شبکه ریلی درون شهری اصفهان در سال 1400 بتواند گره‌های کور ترافیکی شهر را باز کند.
خط دوم قطار شهری اصفهان از شرق به غرب اصفهان و خط سوم از میدان آزادی به سمت جنوب غربی اصفهان است.
به گفته مسئولان شهرداری اصفهان، خط 2 قطارشهری اصفهان تا چهار سال آینده تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
بنا به گزارش مسئولان شهرداری اصفهان، تاکنون حدود 2 هزار میلیارد تومان بودجه برای خط یک قطار شهری اصفهان هزینه شده که حدود 750 میلیارد تومان آن از سوی دولت و یک هزار و 250 میلیارد تومان آن از سوی شهرداری هزینه شده است.
برای تکمیل خط یک قطار شهری اصفهان، حدود 500 میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است که باید از سوی شهرداری و دولت تامین شود.