kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۲۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷

وضعیت شبکه آبرسانی اهواز بحرانی است

مدیرعامل آبفا اهواز از وضعیت بحرانی شبکه آبرسانی و تصفیه‌خانه‌های اهواز اظهار نگرانی کرد و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به وضعیت نابسامان زیرساخت‌های شبکه تصفیه و توزیع آب در کلانشهر اهواز شد.

اهواز- خبرنگار کیهان:

فردوس کریمی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب اهواز 5 تصفیه‌خانه و شبکه‌های بسیار فرسوده دارد و بنابراین باید گفت در بخش فاضلاب و تأمین آب آشامیدنی کیفی، بهداشت و سلامت مردم در خطر است.
وی گفت: در حوزه توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب آب و فاضلاب نیز اهواز در وضعیت خوبی قرار ندارد و با توجه به این شرایط، احتمال بروز هرگونه مشکلی در تأسیسات آب و فاضلاب اهواز وجود دارد. حل مشکلات شبکه‌های فرسوده آب و فاضلاب اهواز هزینه زیادی می‌برد و این درحالی است که تنها بخشی از اعتبار مورد نیاز برای تجهیز تصفیه‌خانه‌ها از سوی دولت تأمین می‌شود.
مدیرعامل آبفا اهواز حل معضل کهنه شبکه‌های آب و فاضلاب را منوط به مشارکت مردم دانست و گفت: در حوزه آب و فاضلاب با مشکلات زیادی مواجه هستیم و برطرف کردن بسیاری از این مشکلات نیازمند مشارکت مردم است. متناسب با میزان مصرف، مبلغی بین یک تا دو هزار تومان به هر قبض افزوده و این پول در حساب جداگانه‌ای تحت نظارت سازمان بازرسی کل کشور واریز می‌شود و تنها برای بازسازی شبکه‌های آب و فاضلاب و با مدیریت شورای شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.