kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷

کاهش طلاق در همدان برای نخستین بار طی 15 سال اخیر

مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: برای نخستین‌بار، طی 15 سال اخیر در استان همدان با کاهش شش و دو دهم درصدی طلاق مواجه بوده‌ایم.

همدان- خبرنگار کیهان:

محمود علی‌پور در شورای راهبردی جمعیت و شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان همدان با اشاره به اینکه طبق آمارهای ثبت احوال استان تغییرات جمعیتی در همدان 3/7 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: درصد تغییرات جمعیتی در شهرستان‌های مختلف استان، به جز شهرستان همدان که سه و هفت دهم رشد داشته، منفی بوده است.
وی تصریح کرد: در سال 95، 33 هزار و 195 واقعه ولادت به ثبت رسیده که این عدد در مقایسه با سال ماقبل، پنج و هشت دهم درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: سال گذشته درخصوص ثبت واقعه ولادت در استان به تفکیک جنسیتی به ازای هر 107 ولادت نوزاد پسر، 100 دختر یعنی نسبت 51 درصد به 48 درصد به ثبت رسیده است.
علیپور با اشاره به اینکه نسبت ولادت به جمعیت استان، معادل دو و دو دهم درصد است، افزود: درصد ولادت در شهر همدان در سال 95، یک دهم درصد بوده است. مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: در سال 95، نرخ وفات چهار و نیم درصد افزایش داشته و طبق این آمار، 56 و نه دهم درصد متوفیان را مردان و 43 و یک دهم درصد را زنان تشکیل می‌دهند که بیشترین علت فوت با 37 درصد، مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.
وی گفت: در سال 95- 17 هزار و 36 واقعه ازدواج ثبت شده که در مقایسه با سال 94، کاهش پنج و هشت درصدی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: تا سال 92 روند طلاق در استان، صعودی بوده و این روند تنها در سال 95 به سمت کاهشی رفته است.