kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
در سیستان و بلوچستان

کودکان لازم‌التعلیم فاقد شناسنامه کارت تحصیلی دریافت می‌کنند

مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک‌التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: کودکان لازم‌التعلیم فاقد مدارک هویتی‌(شناسنامه) در این استان کارت حمایت تحصیلی دریافت می‌کنند.


میثم برازنده اظهار داشت: هیئت دولت با هدف توسعه عدالت آموزشی و پیشگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی با صدور کارت حمایت تحصیلی برای افراد لازم‌التعلیم فاقد مدارک هویتی موافقت کرد.
وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد، وزارت کشور (فرمانداری‌ها) موظف‌اند با همکاری وزارت آموزش و پرورش به منظور پوشش کامل تحصیلی افراد لازم‌التعلیم فاقد مدارک هویتی که از نظر سنی امکان نام‌نویسی و تحصیل در نظام آموزشی رسمی کشور را دارند شناسایی و کارت ویژه‌ای با عنوان «کارت حمایت تحصیلی» برای آنان صادر کنند.
وی ادامه داد: با این اقدام امکان نام‌نویسی و تحصیل افراد دارای این شرایط در مدارس تمام مقاطع تحصیلی داخل کشور فراهم می‌شود.
مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک‌التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: هیئت دولت همچنین سازمان ثبت احوال کشور را مکلف کرد با زمان‌بندی مشخص اقدامات قانونی لازم را برای صدور شناسنامه این افراد انجام دهد.
برازنده افزود: اتباع خارجی ساکن جمهوری اسلامی ایران مشمول آیین‌نامه نحوه آموزش اتباع خارجی موضوع تصویب نامه هفتم اردیبهشت سال 95 هستند.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته موضوع صدور کارت حمایت تحصیلی در دستور کار دولت قرار گرفت و با ابلاغ این موضوع به زودی مشکلات تحصیلی این افراد حل می‌شود و در آینده نسبت به تعیین تکلیف وضعیت آنان در حوزه هویتی و تابعیتی از سوی مراجع مرتبط قانونی اقدام لازم صورت خواهد گرفت.
مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک‌التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آمار غیررسمی حدود 2 تا چهار هزار دانش‌آموز فاقد شناسنامه در استان وجود دارد. آمار رسمی فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان 2 تا 5 هزار نفر و غیررسمی 10 تا 20 هزار نفر است.