kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۱۹۷
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
اسطوره جودو جهان به ایران می‌آید

درخشان: چشم بسته مربی فرانسوی را انتخاب نمی‌کنیم


رئیس فدراسیون جودو کشورمان از دعوت «اینوئه» اسطوره جودو جهان و ژاپن و دارنده چندین مدال جهان و المپیک برای برگزاری کلاس مربیگری در تهران خبر داد. محمد درخشان به تشریح وضعیت جودو کشور پرداخت که گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:
* تیم ملی جودو ایران در کمپ تمرینی سطح بالای ژاپن که با حضور نمایندگان 36 کشور برگزار شد، حضور یافت. تمرین در اینگونه کمپ‌ها برای نفرات جوان ایران ارزشمند است. به عنوان نمونه، جودوکار سنگین وزن ما در این کمپ با «تدی رینر» قهرمان نامدار فرانسه تمرین داشت که قطعا برای آینده وی مفید است. البته تعدادی از جودوکاران کشورمان در پایان کمپ ژاپن راهی چین می‌شوند تا در مسابقات این کشور روی تاتامی بروند.
*همچنین از «اینوئه» سرمربی تیم ملی ژاپن و اسطوره این رشته دعوت کردیم تا برای برگزاری کلاس‌های مربیگری در کشورمان حضور یابد. در این سمینار مربیان دیگر کشورها هم به تهران سفر می‌کنند و زیر نظر مدرسان ژاپنی آموزش می‌بینند.
* درباره جذب مربی خارجی برای تیم کشورمان باید بگویم که هماهنگی‌های لازم انجام شده و مربی فرانسوی به نام «متیو» به تهران سفر خواهد کرد تا پس از مذاکرات و بررسی‌های لازم در خصوص وی تصمیم‌گیری کنیم. شرایط چند مربی خارجی که بررسی کرده‌ایم و به این نتیجه رسیدیم که این فرانسوی کارنامه بهتری نسبت به دیگران دارد. ما نمی‌خواهیم چشم‌بسته مربی استخدام کنیم و شرایط این مربی فرانسوی نیز در تهران و پس از حضور در تمرینات بررسی خواهد شد.