kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
نعمت‌زاده:

واردات کالای تولید داخل حرام است

وزیر صنعت، معدن و تجارت از برگزاری جلسه دیروز برای حل مشکل ذوب‌آهن خبر داد و گفت: حرام است که کسی بتواند کاری را به داخلی‌ها ارجاع دهد اما برود و از خارج نیاز خود را تامین کند.


محمدرضا نعمت‌زاده درحاشیه مراسم تقدیر از یک شرکت صنعتی با بیان اینکه نباید کاسب کار باشیم بلکه باید خدمتگذار باشیم افزود: یکی از فعالان صنعت کشتی‌سازی سعی داشت واردات انجام دهد که با اینکار مخالفت کردیم و جلویش را گرفتیم.
وی توضیح داد: این فرد سعی کرد 2 تا 3 نماینده مجلس را واسطه قرار دهد تا یکی را بسازد و یکی دیگر را وارد کند که من با آن مخالفت کردم.
وی با بیان اینکه در صنعت حمل و نقل دریایی هنوز جای رشد داریم، افزود: با وجود آبراه‌های مفصل در جنوب و شمال کشور، هنوز برخی کشتی‌ها برای تعمیر به خارج از کشور می‌روند.
نعمت‌زاده اظهار داشت: پیگیری‌هایی طی چهار سال اخیر صورت گرفته و در حال به نتیجه رسیدن است تا از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کنیم، کشتی در زمان ساخت و ساز در رهن بانک قرار گیرد و همچنین کشتی‌ها به عنوان وثیقه در بانک‌ها مورد قبول قرار گیرند.
وزیر صنعت اظهار داشت: حرام است که کسی بتواند کاری را به داخلی‌ها ارجاع دهد، اما برود و از خارج نیاز خود را تأمین کند.
نعمت‌زاده با انتقاد از انجام تعمیر برخی کشتی‌ها در خارج از کشور، گفت: نباید همسایه جنوبی ما که از صبح تا شب ما را تهدید می‌کند، تعمیرکننده کشتی‌های ما باشد.
به گزارش فارس، در این مراسم یکی از فعالان صنعت کشتی‌سازی نیز خواستار ایجاد امتیاز در به کارگیری شناورهای ساخت داخل نسبت به شناورهای خارجی در مناقصات اجاره شناور شد و گفت: قانون مناقصات، ایراد زیادی دارد که باید اصلاح شود.
وی ایجاد تفاوت در مالیات و بیمه قراردادهای اجاره شناورهای ساخت داخل نسبت به شناورهای خارجی را به عنوان یکی دیگر از درخواست‌های تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برخی کشتی‌های ساخت داخل بیکار هستند و کاری به آنها سپرده نمی‌شود.