kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۰۰۴
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲

بیمه و مالیات، بهانه جدید وزارت راه و شهرسازی برای تحویل ندادن مسکن مهر

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از تعیین تکلیف پروژه‌های معارض مسکن مهر خبر داد و گفت: اگر بحث بیمه و مالیات واحدهای مسکن مهر سریع حل نشود نمی‌توانیم آنها را تحویل دهیم.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه افتتاح تعدادی از واحدهای مسکن مهر پردیس اظهار کرد: از مجموع دو میلیون و 210 هزار واحد مسکن مهر که تسهیلات آنها پرداخت شده تاکنون کار ساخت یک میلیون و 945 هزار واحد به اتمام رسیده است. از این تعداد یک میلیون 835 هزار واحد افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است. به جز پروژه‌های دارای معارض، فاقد متقاضی یا دارای پرونده در مراجع قضایی تلاش می‌کنیم ساخت پروژه‌ها را تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون بانک مرکزی به 84 هزار واحد تسهیلات پرداخت نکرده است، افزود: بانک مرکزی اعلام کرده چون این پروژه‌ها در دولت جدید آغاز شده به آنها تسهیلات پرداخت نمی‌شود. در این رابطه در حال مذاکره هستیم اما هنوز به نتیجه نرسیده است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون 845 هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده است، گفت: تا به امروز 54 درصد اسناد اعیانی واحدهای مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده است.
اصغری مهرآبادی وصولی اقساط تسهیلات مسکن مهر را 13 میلیارد تومان اعلام کرد و با اشاره به اینکه بانکهای عامل تنها هشت هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند، تصریح کرد: انتظار داریم بانکهای عامل بخصوص بانک مسکن همکاری بیشتری در رابطه با تأمین منابع مالی مسکن مهر انجام دهند.
وی با اعلام اینکه بیمه و مالیات جزو اساسی‌ترین مشکلات ما در مسکن مهر است گفت: هنوز در استانها در خصوص بیمه سلیقه‌ای عمل می‌شود چنانچه بحث بیمه و مالیات را سریع حل نکنیم و نتوانیم مفاصاحساب شهرداری را بدهیم گواهی پایان کار و به تبع آن فروش اقساطی انجام نمی‌شود در نهایت امکان تحویل واحد نیز وجود ندارد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه 333 هزار مسکن مهر در استان تهران در دست احداث است یادآور شد: تاکنون کار ساخت 270 هزار واحد به اتمام رسیده و در شهرهای 25 هزار جمعیت 115 هزار واحد به پیشرفت 98 درصدی رسیده است.
اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه چهارهزار میلیارد تومان از محل خط اعتباری مسکن مهر به مسکن روستایی اختصاص یافته بیان کرد: تاکنون 50 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که از این میزان 48 هزار و 200 میلیارد تومان توسط بانک مسکن تأمین اعتبار شده است.
گفتنی است ، وزارت راه و شهر سازی به بهانه‌های مختلف تکمیل و تحویل پروژه‌های مسکن مهر را به تاخیر می‌اندازد و در حالیکه وعده داده‌اند تا پایان سال این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد اما به نظر می‌رسد اکنون بیمه و مالیات را بهانه‌ای برای عقب انداختن تحویل واحدها قرار داده‌اند.
در همین حال، محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه افتتاح پروژه‌های مسکن مهر پردیس با اشاره به اینکه هم اکنون 40 هزار واحد مسکن این شهر به مرحله نازک کاری رسیده است اظهار کرد: تا پایان عمر دولت یازدهم در شهرهای جدید تمامی استانهای کشور به جز البرز و تهران واحدهای مسکن مهر به اتمام می‌رسد.
وی با بیان اینکه متقاضیانی داریم که سقف آورده آنها از هشت میلیون تومان تجاوز نکرده افزود: آنها باید تاکنون بیش از 30 میلیون تومان آورده خود را تکمیل می‌کردند. در طرف دیگر مسئله ، پیمانکاری داریم که بالای 95 درصد ساخت و ساز واحدهای مسکن مهر را با پول خود انجام داده اما متأسفانه هنوز مسئله وام این پیمانکار حل نشده است.