kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۰۰۱
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
مدیرعامل آب و فاضلاب استان:

استان زنجان فقط 120 حلقه چاه آب شرب دارد

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: تعداد چاه‌های موجود در سطح استان زنجان 20 هزار حلقه است که تنها 120 حلقه آن مربوط به آب شرب شهری است.



علیرضا جزءقاسمی درباره وضعیت آب شرب استان زنجان اظهار کرد: تعداد چاه‌های موجود در سطح استان زنجان 20 هزار حلقه است که تنها 120 حلقه آن مربوط به آب شرب شهری است. بیش از 90 درصد این چاه‌ها مربوط به بخش کشاورزی است و سهم بسیار ناچیز برداشت آب شرب از سفره‌های زیرزمینی برای آب شرب مشترکین می‌باشد.
وی افزود: با توجه به قرار گرفتن استان زنجان جزو چند استان دارای تنش آبی، تامین آب شرب شهروندان به جهت حساسیت امر در اولویت وظایف دولت در سطح وزارت نیرو و این شرکت قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آبفا همچنین افزود: در مصرف آب صرفه‌جویی کنید جمله‌ای که بی‌هیچ تردیدی در این دهه اخیر نه تنها حس آگاهی‌بخشی داشته بلکه در پس خود موجی از نگرانی و تامل در باب آینده‌ای نامعلوم را نیز به تصویر می‌کشد.
جزءقاسمی گفت: شرایط فعلی کشور یا بهتر بگویم اقلیم ایران یکی از بحرانی‌ترین شرایط و توامان با نبود الگوی درست و مناسب در راستای کاهش بحران وضعیت نامطلوبی را ایجاد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: به همان اندازه که مردم نسبت به این مقوله آگاهی دارند به همان اندازه نیز در بروز شرایط نقش دارند.
مدیرعامل شرکت آبفا تصریح کرد: آب باید اهمیت واقعی خودش را پیدا کند. لزوم فرهنگ مصرف بهینه منوط به فصل تابستان نباشد که هر سال بر اساس سنت همه ساله کلامی در باب آن گفته شود و پس از مدت‌ها به فراموشی سپرده شود.