kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۹۴۹
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵

موشک‌پرانی خیلی هم لازم بود(!)(خبر ویژه)


علی مطهری می‌گوید حمله موشکی به داعش، پیام به عربستان و اسرائیل و آمریکا بود.
به گزارش ایرنا وی با تاکید بر این که این اقدام، عکس‌العملی نسبت به تحرکات تروریست‌ها در تهران بود، اظهار کرد: ما این حق را داشتیم که به مرکز فرماندهی آنها حمله کنیم.
مطهری با بیان این که حمله موشکی سپاه، پیام دیگری نیز به همراه داشت، تصریح کرد: پرتاب موشک از ایران به سمت تروریست‌ها این پیام را برای عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریکا داشت که ما در صورت نیاز اقدام متناسب و به موقع کرده و از توان موشکی خود استفاده می‌کنیم و این‌گونه نیست که در داخل ایران بخواهند اقداماتی انجام دهند و فرار کنند، بلکه ما در محل استقرار آنها، پاسخ خواهیم داد.
وی تاکید کرد که در مجموع این اقدام سپاه پاسداران، اقدام درستی بوده و براساس اخبار دریافتی عملیات با موفقیت همراه بوده است.
مطهری دی‌ماه گذشته‌ در اظهارنظری سؤال‌برانگیز علیه آزمایشات موشکی سپاه، مدعی شده بود تلاش برای اجرا نشدن برجام از طریق موشک‌پرانی، یکی از مصادیق تندروی و کم عقلی است.
با موضع اخیر آقای مطهری باید پرسید آیا همواره باید دست روی دست‌ گذاشت و انفعال نشان داد تا دشمن ضربه خود را بزند و پس از آن وارد عمل شد؟ یا اینکه باید قدرت بازدارنده را در مقابل دشمن به نمایش گذاشت؟ به عنوان مثال زمانی آقای ظریف تأکید کرد اگر ما موشک  داشتیم صدام جرئت نمی‌کرد به کشور ما حمله کند.
مطهری قبلا هم درباره تصویب برجام گفته بود «20 دقیقه هم برای بررسی و تصویب برجام زیاد بود». همین سهل‌انگاری‌ها در تنظیم و اجرای نامتوازن برجام موجب شد تا طرف ایرانی امتیازات نقد را یکجا بدهد و در مقابل، وعده‌های نسیه‌ای بگیرد که نه تنها عملی نشده بلکه به تشدید تحریم‌ها با مصوبه جدید سنای آمریکا انجامیده است.