kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
واکنش مقامات داخلی و کارشناسان به عملیات موشکی «لیلهًْ‌القدر»

سیلى را داعش خورد تا صدایش را دیگران هم بشنوند

مقامات داخلی و کارشناسان در واکنش به عملیات موفقیت‌آمیز موشکی سپاه پاسداران (لیله‌ًْالقدر) به مقر فرماندهی داعش در دیرالزور، تاکید کردند که پیام آشکار این اقدام علاوه بر ضربه مهلکی که بر بدنه شجره خبیثه داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی وارد کرد، هشدار جدی به حامیان تروریست‌ها بود.


خبر حملات موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به مقر داعش بازتاب‌های بسیاری در داخل و خارج داشت و مقامات مختلف نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند.
«علی‌اکبر ولایتی» رئیس ‌مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی در خصوص اقدام ارزشمند سپاه در انهدام مواضع داعش واکنش نشان داد.
در بخشی از این پیام آمده است: اقدام ارزشمند، باصلابت و نرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انهدام مواضع تروریست‌های داعش نمونه و بخشی از توان بازدارندگی و بالای دفاعی کشور، همه‌جانبه و پشیمان‌کننده است که برای دشمنان می‌تواند بسیار کوبنده‌تر هم باشد. تامین امنیت، آرامش، توسعه و پیشرفت در سایه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، عزم جزم و همت مسئولان دلسوز و وحدت یاد و نام شهید والامقام حاج حسن طهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران گرامی باد.
هیچ نقطه امنی
 برای تروریست‌ها وجود ندارد
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در جلسه تفسیر قرآن با اشاره به عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه داعش اظهار داشت: پیام عملیات اخیر آن است که اگر تلاش‌ها برای ناامنی ایران ادامه یابد، هیچ نقطه امنی در این عالم برای تروریست‌ها و حامیان مستبد آن‌ها باقی نخواهد ماند.
این فقط یک هشدار نرم بود
«حسین امیرعبداللهیان» مشاور رئیس‌ مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله موفقیت‌آمیز موشکی سپاه پاسداران به مقر فرماندهی داعش در دیرالزور، اظهار داشت: سپاه پاسداران به تلافي عمليات تروريستي اخير در تهران، مرکز فرماندهي تروريست‌ها در سوريه را موشک‌باران کرد؛ اين فقط يک هشدار نرم بود.
هرگونه توطئه سرکوب می‌شود
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پی حمله موشکی ایران به مقر تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه بیانیه‌ای صادر کرد.در بخشی از این بیانیه آمده است: پیام آشکار این اقدام اضافه بر ضربه مهلکی که بر بدنه شجره خبیثه داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی، در مرکز آنها در خاک سوریه دیرالزور وارد شد هشدار جدی به حامیان تروریست‌ها بود که هرگونه طراحی و توطئه آنها از این به بعد اضافه بر اینکه در داخل کشور قدرتمندانه سرکوب خواهد شد در صدها کیلومتر دورتر از خاک ایران اسلامی سرکوب خواهد شد.
آغاز مرحله جدیدی در مبارزه با تروریسم
«علاءالدین بروجردی» رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این اقدام آغاز مرحله جدیدی در مبارزه با تروریسم بود چرا که تا کنون با دعوت دولت‌های سوریه و عراق و حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران این مبارزه انجام می‌شد اما اینکه از صدها کیلومتر دورتر از مقر تروریست‌ها و با دقت بالا و با استفاده از توانمندی موشک‌های نقطه‌زن مرکز تروریست‌ها مورد هدف قرار گیرد مرحله جدیدی در مبارزه با تروریست‌ها بود.
پیام آرامش و امنیت بیشتر
 برای کشورهای منطقه
سیدحسین‌نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست‌ خارجی مجلس ضمن حمایت قاطع از اقدام انقلابی سپاه پاسداران در تأمین امنیت ملی کشور و مقابله با منابع تهدیدکننده، گفت: گروه‌‌های تروریستی تکفیری که تولید شده مثلث آمریکا، آل‌سعود و رژیم صهیونیستی هستند، مدت‌‌هاست منطقه را ناامن کرده‌اند.
نقوی حسینی، حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در دیرالزور سوریه را حاوی پیام آرامش و امنیت بیشتر برای کشورهای منطقه عنوان و تأکید کرد: کشورهای منطقه با خیال راحت و آرامش و آسایش بدانند که توان نظامی و موشکی جمهوری اسلامی ایران در خدمت امنیت منطقه است.
صدای سیلی سپاه را
حامیان داعش بشنوند
ماموستا عبدالرحمن خلیفه‌زاده امام جمعه بوکان با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع داعش در دیرالزور سوریه اظهار داشت: همگان این موضوع را می‌دانند که اگر مسلمانان متحد و همدل شوند هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل آنان ایستادگی کند.
وی با تأکید بر این موضوع که صدای سیلی سپاه را باید حامیان داعش بشنوند، تأکید کرد: هیچ حرکت تروریستی را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم و در برابر اقدامات کارشکنانه دشمنان جواب لازم را می‌دهیم تا دیگر چشم طمع به دین اسلام و خاک کشورمان نداشته باشند.
ایران، تروریسم خوب و بد نمی‌شناسد
به گزارش باشگاه خبرنگاران، کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس ‌اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر فرماندهی تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه، گفت: جمهوری اسلامی ایران همانند کشورهای غربی با معیارهای دوگانه به تروریسم نگاه نکرده و تروریسم خوب و بد نمی‌شناسد، هر جا که تروریسم خطری داشته باشد چه در ایران یا عراق و سوریه با آن مبارزه خواهد کرد.
دهقانی فیروزآبادی افزود: عملیات سپاه پاسداران بسیار دقیق و با استفاده از جنگ‌افزارهای جدید در فاصله چند صد کیلومتری از کشورمان صورت گرفت که شاید چنین عملیاتی تنها از عهده چند کشور در دنیا بربیاید.
سپاه نشان داد که تهران، پاریس و لندن نیست
«احمد امیرآبادی» عضو هیئت‌رئیسه مجلس نیز با تأکید بر اینکه «سپاه در هدف قرار دادن مواضع داعش در سوریه شجاعانه نشان داد که تهران مانند پاریس و لندن و امثال آنها نیست و ما با آنها مقابله می‌کنیم و تروریست‌‌ها باید این را بدانند»، اظهار داشت: این اقدام نشان داد که تهران مرکز امنی است که هر کسی امنیت پایتخت جمهوری اسلامی ایران را به هم بریزد، به اشد مجازات می‌رسد و تنبیه می‌شود.
طبق وعده حمله گستاخانه‌ در تهران بی‌پاسخ نماند
علی نوبخت نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به حمله موفقیت‌آمیز موشکی سپاه پاسداران به مقر فرماندهی داعش در دیرالزور، اظهار داشت: خوشبختانه و به حول و قوه الهی حمله سپاه بسیار موفقیت‌آمیز بود و اینکه با 650 کیلومتر فاصله به مقصد برخورد کرد و این بسیار مهم است؛ خیلی‌ها شاکی شدند و انگشت به دهان ماندند که فکرش را هم نمی‌کردند، ولی این قولی بود که انقلابیون سپاهی داده بودند که ما این حمله گستاخانه‌ای که در تهران انجام دادند را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم و آن حمله واقعاً محکوم بود که جان عده زیادی را گرفتند، از طرفی مجروحانی هم داشت.
اراده ملت پشتوانه حمله موشکی سپاه است
«سیدمصطفی میرسلیم» رئیس‌ شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: پشتوانه حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اراده مردم قهرمان ایران است که در ٣٨ سال اخیر مبارزه با ظلم و جهل و نفاق را وجهه همت خستگی‌ناپذیر خود قرار داده است.
پایان دوران بزن در‌رو
«حمیدرضا حاج بابایی» نماینده مردم همدان در مجلس درخصوص اقدام ارزشمند سپاه در انهدام مواضع داعش اظهار داشت: آمریکا باید بداند که هر کشوری بخواهد کوچک‌ترین تجاوزی به ایران کند، باید تا مرز نابودی آن کشور پیش‌بینی شود زیرا دوران بزن دررویی به پایان رسیده است.
سپاه، خانواده شهدای حادثه تروریستی ۱۷ خرداد را شاد کرد
«سید عزت‌الله ضرغامی» رئیس ‌اسبق رسانه ملی با انتشار مطلبی تاکید کرد: شلیک مرگبار موشک‌های سپاه به قلب تجمع داعش قلب همه ایرانیان، به ویژه خانواده شهدای حادثه تروریستی ۱۷ خرداد را شاد کرد.