kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

اخبار کوتاه از فوتبال



برنامه تیم ملی فوتبال تا بازی با ازبکستان
تیم ملی فوتبال با تغییر برنامه به جای دبی، به تهران بازگشته و پس از یک روز استراحت از امروز تمریناتش را آغاز می‌کند. در حالی که حدود یک ماه قبل سرمربی تیم ملی فوتبال در صفحه شخصی خود در یک شبکه اجتماعی از برگزاری دو اردوی خارجی و یک دیدار تدارکاتی پیش از دیدار با ازبکستان خبر داده بود، این تیم یکی از اردوهای خارجی خود را لغو کرده تا دیدار با ازبکستان در تهران تمرین خواهد کرد. تیم ملی پس از اینکه در تاریخ پنجم خرداد به اتریش رفت و روز چهاردهم این ماه در پودوگوریسا پایتخت مونته‌نگرو به مصاف تیم ملی این کشور رفت به جای سفر به دبی، راه تهران را در پیش گرفت. در اردوی اروپا چند بازیکن پرسپولیس به دلیل حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشتند و هم‌زمان با حضور تیم ملی در اتریش در تهران تمرینات خود را زیر نظر اعضای کادرفنی انجام می‌دادند. تیم ملی دیروز صبح به ایران بازگشت ولی تمرینی برگزار نکرد تا از امروز تمرینات این تیم با حضور همه بازیکنان پیگیری شود. دیدار تیم‌ ملی ایران و ازبکستان روز ۲۲ خرداد ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.
منصوریان: لیستی محکم و قوی به افتخاری دادم
سرمربی تیم فوتبال استقلال اعلام کرد نشست کاملی با مدیرعامل این باشگاه داشته است. علیرضا منصوریان پس از نشست دیروزش با رضا افتخاری اظهار داشت: ما درباره جذب بازیکنان برای فصل آینده، اردوها و تمرینات نشست کاملی داشتیم، هر چند که این نشست چند ماه پیش هم برگزار شده بود. وی افزود: لیست محکم و قوی در اختیار افتخاری قرار دادم که قرار شده سه چهار بازیکن بین‌المللی که با ساختار استقلال هم‌خوانی دارند به همراه دو ستاره از لیست بازیکنان جوانان امیرحسین پیروانی جذب شوند. امسال برای اینکه حضور مقتدارانه‌‌ای از هفته اول در لیگ برتر داشته و در کورس قهرمانی باشیم، لازم است که سه چهار بازیکن بین‌المللی جذب کنیم. با حضور جپاروف و روزبه چشمی شش بازیکن ما کامل خواهد شد. سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنین خاطرنشان کرد: مهم‌تر از همه اینها تمدید قرارداد بازیکنانی چون کاوه رضایی و امید ابراهیمی در اولویت قرار دارد. در مجموع سال خوبی در پیش خواهیم داشت و امیدوارم چالش‌های ابتدایی سال گذشته را نداشته باشیم و با قدرت مسابقات را شروع کنیم. منصوریان در پایان گفت: من لیست ورودی تیم را در اختیار باشگاه قرار دادم و در این مورد کمیته نقل و انتقالات باشگاه اقدام خواهد کرد، چرا که آنها در مورد مسائل مالی بازیکنان تصمیم‌گیرنده هستند، اما در مورد لیست خروجی باید بگویم به هر اندازه که بازیکن جذب کنیم خروجی هم خواهیم داشت.
لغو اردوی خارجی تیم ملی فوتسال
اردوی تیم ملی فوتسال ایران در ماه رمضان که قرار بود در یکی از کشورهای خارجی برگزار شود، لغو شد. محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در نظر داشت اردوی خارجی در یکی از کشورهای امارات یا ارمنستان برای ملی‌پوشان در ماه رمضان تدارک ببیند اما در جلسه اخیر کادرفنی با علی کفاشیان قرار شده این اردو از برنامه‌های تیم ملی حذف شود. مشکل مالی فدراسیون فوتبال و آغاز تمرین تیم‌های باشگاهی برای شرکت در لیگ برتر،‌ از دلایل لغو این اردو بوده است. بنابراین تیم ملی تا شهریور هیچ برنامه‌ای نخواهد داشت و کمیته فوتسال به دنبال این است که در تاریخ‌های ۱۹ تا ۲۲ شهریور که فیفادی است،‌ بازی دوستانه با تیم ملی فوتسال قزاقستان را تدارک ببیند. نامه‌نگاری‌های لازم برای برگزاری این بازی نیز از ماه‌ها پیش انجام شده اما قزاق‌ها هنوز پاسخ قطعی نداده‌اند. همچنین اردوهای تیم ملی برای حضور در مسابقات داخل سالن آسیایی ترکمنستان از شهریور ماه آغاز می‌شود و قرار است ملی‌پوشان، سه روز در هفته در اختیار کادرفنی تیم ملی باشند. علی صانعی سرمربی تیم ملی زیر بیست سال ایران نیز که با این تیم، مقام قهرمانی جام ملت‌های آسیا را کسب کرد، دوباره به کادرفنی تیم ملی بزرگسالان ملحق و با این تیم در مسابقات داخل سالن آسیا شرکت خواهد کرد.
عالیشاه جزو سه سهمیه آزاد تراکتورسازی است
سرپرست باشگاه فجر سپاسی می‌گوید برنامه‌ای سه ساله برای این باشگاه در نظر دارند و به دنبال این هستند در سال سوم به لیگ برتر برسند. عبدالرسول فلاح درباره روند آماده‌سازی تیم فوتبال فجر سپاسی برای حضور در فصل آینده لیگ آزادگان، اظهار کرد: باشگاه برنامه‌ریزی خوبی انجام داده و ما اعضای هیئت مدیره را مشخص کرده‌ایم تا پس از انتخاب مدیرعامل، سرمربی تیم را هم انتخاب کنیم. سرپرست باشگاه فجر سپاسی با بیان اینکه چندین گزینه مدنظر این باشگاه برای سمت سرمربیگری است، گفت: سه چهار گزینه بومی و چند گزینه مطرح غیربومی مدنظر ماست. غلام‌حسین پیروانی هم که پیشکسوت فوتبال شیراز است، اولین گزینه باشگاه برای حضور در فصل آینده لیگ آزادگان است. البته خود پیروانی به من گفته که نمی‌خواهد در باشگاه فجر سپاسی فعالیت کند.او در ادامه درباره احتمال حضور بازیکنان سرباز مطرحی مانند امید عالیشاه در این تیم، تصریح کرد: ما امیدواریم که مشکل عالیشاه هم مانند نوراللهی حل شود و بتواند به پرسپولیس برگردد. اما در غیر این‌صورت احتمالا در تراکتورسازی بماند چون آن‌ها به دنبال این هستند که عالیشاه را به عنوان یکی از سه بازیکن آزادشان وارد تیم کنند. البته ما دوست داریم که او در فجر حضور پیدا کند.
جباری: منتظر انتخاب سرمربی جدید استقلال هستم
هافبک ایرانی الاهلی قطر تاکید کرد که تیم فوتبال استقلال نزدیک‌ترین گزینه به او است و به احتمال خیلی زیاد فصل بعد در این تیم توپ خواهد زد. مجتبی جباری چهار فصل در الاهلی قطر بازی کرد. فصل پایانی این بازیکن ایرانی در الاهلی خوب نبود و آسیب‌دیدگی‌های زیاد او باعث شد تا بازی‌های زیادی را از دست دهد و در نهایت هم سران الاهلی قرارداد او را تمدید نکنند. او درباره حضور خود در الاهلی گفت‌: روزهای بسیار خوبی را در الاهلی سپری کردم. البته روزهای سختی هم در این تیم داشتم و فصل قبل نتوانستم روزهای خوشی را پشت سر بگذارم و این به خاطر آسیب‌دیدگی‌های زیادی بود که با آن روبه‌رو شدم. امیدوار بودم که قراردادم را با الاهلی تمدید کنم اما این اتفاق نیفتاد. در قطر بسیار راحت بودم و اصلا احساس غربت نداشتم. به‌ هر حال چهار سال در الاهلی بازی کردم و خاطرات خوبی از این تیم در ذهن دارم. جباری درباره مقصد بعدی خود اظهار نظر جالبی داشت. او در پایان سخنان خود گفت‌: من پیشنهادهای زیادی دارم که مهم‌ترین آنها پیشنهاد استقلال است. با این حال هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته‌ام و منتظر انتخاب سرمربی جدید استقلال هستم. هنوز زود است که باشگاه جدید خود را انتخاب کنم چرا که لیگ به تازگی به پایان رسیده است اما باید بگویم که تیم فوتبال استقلال محتمل‌ترین گزینه است.
درگذشت نخستین داور دربی پایتخت
عبدالرضا موزون یکی از داوران قدیمی فوتبال ایران دار فانی را وداع گفت‌. عبدالرضا موزون یکی از نخستین داوران ایرانی پس از تحمل سختی‌های فراوان دار فانی را وداع گفت‌. او نخستین داور داربی پایتخت بود و در زندگی پربارش، قضاوت در بازی‌های المپیک را هم در کارنامه داشت. حسن کامرانی‌فر، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال با تایید این خبر، درگذشت پیشکسوت داوری را تسلیت گفت. همچنین فدراسیون فوتبال با انتشار پیامی، این ضایعه را به خانواده آن مرحوم و جامعه داوری فوتبال تسلیت گفته است.
سرویس ورزشی روزنامه کیهان نیز به نوبه خود درگذشت این پیشکسوت داوری را به خانواده ایشان و جامعه فوتبال ایران تسلیت می‌گوید.
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر
* علی نظرمحمدی، سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال سپیدرود رشت که موفق شد همراه با این تیم به لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور صعود کند، قراردادش را برای یک فصل دیگر با سرخپوشان گیلانی تمدید کرد.
* معین عباسیان هافبک پدیده خراسان دیروز با حضور در دفتر این باشگاه قرارداد خود را برای یکسال دیگر با این تیم تمدید کرد.
* مهدی زبیدی مهاجم استقلال خوزستان با قراردادی یک ساله به تیم پارس جنوبی جم پیوست. همچنین احمد گوهری دروازه‌بان فصل گذشته و ذخیره تیم سایپا نیز به مدت یک فصل با این باشگاه قرارداد بست.
* نصیرزاده مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد درباره مذاکره با سامان نریمان‌جهان گفت: صحبتی با نریمان‌جهان نداشتیم. اگرچه علاقمندیم نیروهای بومی به تیم گسترش فولاد بپیوندند و باعث پیشرفت فوتبال استان شویم، اما چون برخی از بازیکنانی که گرفتیم، سهمیه لیگ برتر بودند، به دلیل تکمیل سهمیه، امکان مذاکره با بازیکنان دیگر برای ما فراهم نیست.
* فرزاد حاتمی که قراردادش با تیم تراکتورسازی به اتمام رسیده بود، طی چند روز گذشته مذاکراتی با مصطفی آجورلو انجام داد و در نهایت با این باشگاه به توافق رسید.
* هاشم بیک‌زاده در مورد وضعیتش برای فصل آینده گفت: هنوز چیزی مشخص نیست. قبلاً هم گفتم که نمی‌دانم برای فصل آینده بازیکن آزاد محسوب می‌شوم یا اینکه سهمیه لیگ برتری به حساب می‌آیم. البته شنیده‌ام که بازیکن آزاد محسوب می‌شوم، چون قراردادهایی که تراکتورسازی در نیم‌فصل با بازیکنان امضا کرد، اعتبار نداشته است. من اگر بازیکن آزاد باشم کارم برای فصل آینده راحت‌تر خواهد بود و این موضوع می‌تواند به من کمک کند.
* محمد دانشگر مدافع فصل گذشته نفت تهران بعد از آرش رضاوند که به سایپا پیوست دومین بازیکن مدنظر سرمربی نارنجی‌پوشان است. باشگاه سایپا تاکنون با طاها شریعتی، محمد عباس‌زاده و آرش رضاوند موفق به عقد قرارداد رسمی شده است و با بازگشت  محمدرضا اخباری، سنگربان فصل گذشته تراکتورسازی که خدمت سربازی خود را پشت سر گذاشته، این باشگاه موفق به جذب چهار بازیکن شده است.
*ساسان انصاری با حضور در دفتر باشگاه سپاهان و انجام مذاکرات و توافق لازم، با عقد قراردادی دو ساله رسما به جمع زردپوشان پیوست. پیش از انصاری حضور حسن جعفری، سیاوش یزدانی، عزت‌الله پورقاز و شاهین ثاقبی قطعی شده بود و این بازیکن پنجمین خرید زردپوشان اصفهانی در هفدهمین دوره لیگ برتر است.