kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

اخبار ورزش جهان



پیتر بوژ سرمربی جدید دورتموند
سران بورسیادورتموند بعد از جدایی توماس توخل، پیتر بوژ را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کردند.بعد از جدایی توماس توخل از بورسیادورتموند که به دلیل اختلاف نظر با مدیران باشگاه صورت گرفت، سران این تیم آلمانی در نهایت سرمربی جدید خود را انتخاب کردند و پیتر بوژ آلمانی را به عنوان جانشین این مربی انتخاب کردند.این مربی قرار است 4 میلیون یورو به عنوان آزادسازی بند قرارداد خود به تیم هلندی پرداخت کند تا به جای توخل هدایت دورتموند را در دست بگیرد.پیتر بوژ، پیش‌تر هدایت آژاکس را بر عهده داشت و توانست این تیم را به فینال لیگ اروپا هدایت کند که در این مرحله برابر منچستریونایتد شکست خورد و از رسیدن به قهرمانی باز ماند.توخل در حالی از هدایت دورتموند برکنار شد که این تیم را توانست به قهرمانی در جام حذفی برساند.
استفاده داوران خط دروازه
در ادامه لیگ قهرمانان آسیا
قرار است از داوران خط دروازه برای بازی‌های یک چهارم نهایی تا فینال لیگ قهرمانان آسیا استفاده شود.کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، از داوران خط دروازه‌ استفاده خواهد شد.AFC همچنین اعلام کرده است که در صورتی که این تغییرات موثر واقع شود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ که برای اولین بار با حضور ۲۴ تیم برگزار خواهد شد نیز از این داوران استفاده خواهد کرد.بر این اساس از بازی‌های یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا علاوه بر این که چهار داور حضور خواهند داشت، دو داور نیز در کنار دروازه‌ها قرار دارند تا درباره رد شدن توپ از خط دروازه‌ و همچنین خطاهای پنالتی‌ به داور اصلی زمین کمک کنند.
نگرانی تیم ملی آرژانتین و برزیل
از حمله تروریستی ملبورن
تیم‌های ملی آرژانتین و برزیل که به‌زودی در ملبورن به مصاف هم خواهند رفت از حمله تروریستی داعش در این شهر نگران هستند. تروریسم این بار به ملبورن، شهر میزبان دیدار دوستانه برزیل و آرژانتین ضربه زد. کم‌تر از دو روز از حمله تروریستی لندن، داعش این بار در ملبورن ظاهر شد که در این حادثه یک تروریست و یک مرد جان خود را از دست دادند.امروز صبح تیم‌های ملی برزیل و آرژانتین از این اتفاق باخبر شدند و منتظر هستند امروز یک نماینده از این شهر حاضر شود و یک خبر رسمی از حادثه دوشنبه بدهد. تاکنون هیچ خبر و حمایتی برای آرامش دادن به کاروان دو تیم داده نشده است.نیروهای پلیس ملبورن ابتدا تنها این موضوع را گروگانگیری توسط یک دزد عنوان کردند اما سپس اعلام کردند داعش عامل این حادثه بود. ساعت ۱۷:۴۱ دوشنبه پلیس با تماس یکی از صاحب خانه‌های نزدیک به محل حادثه خود را به این مکان رساند. زنی که گروگان گرفته شده بود نجات پیدا کرد و پلیس فرد مسلح را به قتل رساند. فرد دیگری در این حادثه به علت جراحات ناشی از اصابت گلوله جان خود را از دست داد.دیدار دوستانه تیم‌های برزیل و آرژانتین جمعه در ملبورن برگزار خواهد شد.
بایرن مونیخ مشتری جدید لوکاکو
بایرن مونیخ هم با وجود رقم نجومی که اورتون برای فروش لوکاکو در نظر گرفته است مشتری این بازیکن بلژیکی شد.روملو لوکاکو فصل بسیار خوبی را با اورتون پشت سر گذاشت و بعد از هری کین بیش‌ترین تعداد گل را به ثمر رساند.با وجود این که باشگاه اورتون برای فروش این ستاره بلژیکی خود رقم نجومی ۱۰۰ میلیون پوند را در نظر گرفته است اما بازهم چند تیم بزرگ مشتری او هستند.بعد از منچستریونایتد و چلسی نوبت به بایرن مونیخ رسید تا به جذب لوکاکو علاقمند شود.اسپورت یک آلمان اعلام کرد که پدر لوکاکو به بایرن مونیخ علاقه دارد و می‌خواهد که پسرش در فوتبال آلمان بازی کند. این‌ در حالی است که خود او هنوز تصمیم نهایی‌اش را نگرفته است.
آلمان تهدید به تحریم جام‌جهانی 2022 کرد
رئیس‌فدراسیون فوتبال آلمان تهدید کرد که اگر تنش سیاسی قطر با کشورهای منطقه هم چنان ادامه‌ داشته باشد جام جهانی 2022 را تحریم خواهند کرد.
تنش قطر با کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس باعث شده تا آنها رابطه سیاسی خود با این کشور کوچک را قطع و تهدید به گرفتن میزبانی جام جهانی 2022 کنند. به نظر می‌رسد که همه چیز به ضرر قطر در حال تغییر است. کشورهای اروپایی هم رفته رفته به صف مخالفان این کشور ‌کوچک عربی اضافه می‌شوند و شرایط برای قطر که به صراحت از سیاست‌های جنگ افروزانه عربستان در منطقه انتقاد کرده، سخت و سخت‌تر می‌شود. رئیس‌فدراسیون فوتبال آلمان به صراحت تاکید کرد که اگر وضعیت اینگونه ادامه‌ پیدا کند این کشور جام جهانی 2022 را تحریم خواهد کرد. راینهارد‌گریندل گفت‌: تا آغاز جام جهانی 2022، پنج سال دیگر باقی مانده و باید در این مدت اولویت پیدا کردن راه حل‌های مناسب برای بهتر کردن شرایط میزبانی باشد. یک واقعیت آشکار وجود دارد و آن این که نمی‌توان جام جهانی را در کشوری که به حمایت از تروریسم می‌پردازد برگزار کرد. باید با مسئولان حکومتی کشور (آلمان) صحبت کنیم و نگرانی خود را از این وضعیت بیان‌ داریم.
دلیل جالب اورا برای ادامه حضور در مستطیل سبز
ستاره با تجربه مارسی با وجود این که ۳۶ سال سن دارد اما قصد خداحافظی از فوتبال را ندارد. او دلیل جالبی برای ادامه حضورش در مستطیل سبز دارد. پاتریس اورا ستاره سابق منچستریونایتد با وجود این که ۳۶ سال سن دارد اما تاکید کرد که همچنان به دنبال ادامه‌ حضورش در مستطیل سبز است و قصد خداحافظی ندارد.اورا که در مارسی بازی می‌کند درباره این سؤال که آیا قصد خداحافظی از فوتبال را ندارد، این گونه پاسخ داد: من ۲۴ برادر و خواهر دارم و باید شکم آنها را سیر کنم. نمی‌توانم از فوتبال خداحافظی کنم و باید به تلاش خود ادامه‌ دهم.مایکل کریک، کاپیتان منچستریونایتد از پاتریس اورا دعوت کرد تا در دیداری که قرار است باشگاه یونایتد در تکریم او برگزار کند شرکت کند. او در واکنش به بازگشتش به اولدترافورد گفت‌: لحظه عاطفی خاصی برای من خواهد بود. بی‌صبرانه منتظر بازگشت به رختکن منچستریونایتد هستم و می‌خواهم هواداران پر شور اولدترافورد را یک بار دیگر ملاقات کنم. از مایکل کریک به خاطر این دعوت تشکر می‌کنم و از او می‌خواهم که همچنان به حضورش در مستطیل سبز ادامه‌ دهد.
احتمال بازگشت هوملس به دورتموند
ستاره بایرن مونیخ با وجود این که در تابستان سال قبل دورتموند را ترک کرد اما می‌گوید که احتمال بازگشت او به جمع زنبورها وجود دارد. متس هوملس در فصل جابه‌جایی تابستانی سال قبل با ۳۰ میلیون پوند از بوروسیا دورتموند به بایرن مونیخ پیوست و تا سال ۲۰۲۱ با باواریایی‌ها قرارداد امضا کرد.هوملس در حالی به بایرن پیوست که هفت سال پیراهن دورتموند را بر تن کرد و بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو می‌بست. او در گفت‌وگویی که با شبکه تلویزیونی ZDF آلمان داشت تاکید کرد که احتمال بازگشت دوباره او به دورتموند وجود دارد.او گفت‌: آیا دوباره به دورتموند برمی‌گردم؟ بله. شاید این احتمال وجود داشته باشد. حتی اگر غیر ممکن هم باشد پاسخ من بله خواهد بود.