kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۵۱
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱

رایزنی ایران و آذربایجان برای استرداد مجرمین

سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در دیدار با وزیر دادگستری این کشور پیرامون اعطای تسهیلات به زندانیان و نحوه استرداد مجرمین بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش مهر، محسن پاک آیین، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در دیدار با فکرت محمداف وزیر دادگستری این کشور پیرامون اعطای تسهیلات به زندانیان، چگونگی اجرای موافقتنامه تبادل محبوسین و نحوه استرداد مجرمین بحث و تبادل نظر کرد.
در این دیدار سفیر کشورمان از نگاه مثبت جمهوری آذربایجان برای تسریع در مبادله زندانیان که منجر به انتقال تعدادی از محبوسین در روزهای اول سال جدید خورشیدی صورت گرفت، تشکر کرد و برای برنامه‌ریزی جهت ادامه این روند اعلام آمادگی کرد.‌وی همچنین سفر الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان به ایران را آغاز تحول همه‌جانبه در مناسبات فیمابین دانست و گفت: آثار دیدارهای انجام شده در تهران به تدریج بروز و ظهور خواهد داشت.
در این دیدار فکرت محمداف وزیر دادگستری آذربایجان نیز با پرثمر خواندن سفر رئیس جمهور آذربایجان به ایران، آثار مثبت این سفر را فراگیر خواند و ابراز امیدواری کرد که توسعه همکاری‌های حقوقی و قضایی بین دو کشور، پشتوانه‌ای برای مناسبات فیمابین باشد.