kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۴۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
رئیس قوه قضائیه در همایش فرماندهان ناجا:

نیروی انتظامی باید با اشرار، سارقان، قاچاقچیان و زورگیران برخورد مستمر داشته باشد

رئيس قوه قضائیه با مهم خواندن احساس امنیت به اندازه خود امنیت از فرماندهان ناجا خواست در برخورد جدی با اشرار، سارقان، قاچاقچیان و زورگیران استمرار و مداومت داشته باشند.
آیت‌الله صادق‌ آملی‌لاریجانی صبح دیروز در جمع فرماندهان نیروی انتظامی تاکیدکرد: وقتی مردم بدانند نیروی انتظامی در راستای برخورد با شرارت‌ها و عوامل برهم زننده امنیت تلاش می‌کنند قطعاً در ذهن‌شان احساس امنیت نقش بسته و به این ترتیب امنیت در کنار احساس امنیت میسر می‌شود.
آملی‌لاریجانی با اشاره به این که باید برای پیشگیری از وقوع جرم یک نگاه راهبردی داشته باشیم، گفت: خوشبختانه لایحه پیشگیری از وقوع جرم پس از طی مراحل قانونی اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد و در حال سیر مسیر خود است که امیدواریم در آنجا هم سرنوشت مطلوبی داشته باشد.
رئيس دستگاه قضا به فرماندهان نیروی انتظامی توصیه جدی کرد که در موضوع برقراری امنیت اجتماعی کار مستمری را ادامه دهند و در زمینه برخورد با اشرار، سارقان مسلح، قاچاقچیان و زورگیران کار را رها نکرده و یک برخورد مستمر داشته باشند.
وی با اشاره به نسخه‌های غیرتوحیدی غربی‌ها، گفت: آنها به جای اینکه از ما به خاطر برخورد با قاچاقچیان تقدیر و تشکر کنند علیه ما بیانیه حقوق بشر صادر می‌کنند.وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه آحاد ملت است هر چند که به لحاظ حکومتی و قانونی بخش‌هایی از کشور مسئولیت بیشتری در این زمینه دارند.
آملی‌لاریجانی خطاب به فرماندهان نیروی انتظامی گفت:‌ از آنجا که نیروی انتظامی رابط قوه قضائیه شناخته می‌شود ما از این نیرو توقع داریم تا این مقوله فراموش نشود و به موضوع امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش توجه شود.
وی به تلاش غرب در مورد هجمه قرار دادن ایران به ویژه در چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: آنها به ما خرده می‌گیرند که چرا قصاص می‌کنید در حالی که در کنارش نسخه می‌نویسند که باید به هم‌جنس‌بازان اجازه فعالیت بدهید.
آملی‌لاریجانی گفت: برای ما اصلاً اهمیتی ندارد که اینها چه چیزی می‌گویند زیرا اینها در مقابل قرآن و حق‌تعالی که برای ما مسیر زندگی را مشخص کرده‌اند هیچ اهمیتی ندارد.
وی گفت: مگر در خوبی و بدی یک فعل رای مردم تاثیرگذار است که آنها برای مشروعیت یک نظام رای مردم را باعث مشروعیت می‌دانند.
رئيس قوه قضائیه با اشاره به اینکه متاسفانه امروز در برخی از دانشگاه‌ها برخی از اساتید اقدامات اشتباهی انجام می‌دهند، گفت:‌ امروز در دانشگاه‌های حقوق ما همین مسائل غربی‌ها درباره حقوق جزا مطرح می‌شود که ما می‌دانیم آبشخور آنها در کجا و از کجاست.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم در منازل خود را باز کرده و اجازه ورود ماهواره بدهیم و سپس توقع داشته باشیم که نماز صبح فرزندانمان قضا نشود.
رئيس مجلس:‌ مسئولان چیز نگران‌کننده به مردم نگویند
رئيس مجلس شورای اسلامی نیز عصر روز شنبه در جمع فرماندهان نیروی انتظامی حاضر شد و در سخنانی خواستار برقراری امنیت پایدار در سال 93 با شعار «امنیت برای همه» توسط نیروی انتظامی شد.
دکتر علی لاریجانی با اشاره به اوضاع سیاسی اقتصادی کشور و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های مقاومتی از سوی رهبر پیش‌بینی می‌شود که تورم کشور به حدود 22/5درصد برسد که البته این رقم نیز قابل توجه است اما شتاب کاهش آن برای کشور مفید خواهد بود.
وی درباره موضوع مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت تلاش می‌کند مسیری را که در این زمینه طی می‌کند، مسیری سامان‌یافته باشد.
وی افزود: همه باید کمک کنیم مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به صورت خوبی اجرا شود.
رئيس مجلس شورای اسلامی گفت: باید مسئولان اجرایی نیز در زمینه چگونگی اجرای آن به مردم بیشتر توضیح دهند و چیزی نگویند که مردم را نگران کند.
لاریجانی با اشاره به اینکه باید مبنای کار دولت در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها همین گزارشی باشد که مردم اظهار داشته‌اند افزود: باید به مردم اعتماد و از تحرکی که باعث ایجاد ناامنی از نظر روانی در جامعه شود دوری کنیم.
رئيس مجلس گفت: موضوع هدفمندی یارانه‌ها وقتی هدفمند است که بتوانیم با گفت‌وگو با مردم به اراده جمعی برسیم.
بازداشتگاه‌های پلیس
 طی 2 سال استاندارد می‌شود
رئيس پلیس کشور نیز دیروز پیش از سخنان آیت‌الله آملی لاریجانی از رئيس دستگاه قضا خواست تا در مورداموال سرقتی کشف شده فکری شود و درباره یک سوم از اموالی که در انبار می‌ماند یا از بین می‌رود تعیین تکلیف شود.سردار اسماعیل احمدی‌مقدم سرقت را یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم دانست و گفت: امسال بنا بر تاکید رهبری مقابله با سرقت در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است که خوشبختانه قدرت کشفمان نیز افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: این در حالی است که پلیس موفق می‌شود دو سوم اموال سرقتی را کشف کند اما متاسفانه تنها یک سوم اموال به دست مردم می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه تعهد داده‌ایم تمام بازداشتگاه‌های پلیس طی 2 سال استاندارد شوند گفت: نمره بازداشتگاه‌ها در حال حاضر 75 از 100 است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به نمره 85 برسیم.