kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۳۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
وزیر دادگستری:

درگیری در بند ۳۵۰ اوین جزئی بود

وزیر دادگستری از پیگیری وضعیت خرید و فروش و اجاره کودکان خبر داد و گفت: درگیری در بند ۳۵۰ اوین چندان جدی نبود و بیشتر بحث بازرسی از بندها مطرح بود.
حجت‌الاسلام پورمحمدی در جمع خبرنگاران در خصوص درگیری در بند 350 زندان اوین، گفت: ما تحقیقات اولیه را آغاز کردیم و بر اساس آنچه که گزارش شده، اخبار منتشره درست نیست، بلکه تنها یک روال عادی بازرسی از بندها بوده است. وی افزود: این بازرسی جهت این بود که اشیاء برنده و یا برخی وسایل ممنوع مثل موبایل و سیم کارت کشف شود که در بازرسی از بند 350 نیز تعدادی از اقلام ممنوعه کشف شد. وی ادامه داد: در دو اتاق مقاومتی صورت گرفت، البته درگیری شدید نبود، بلکه یک مختصری کوفتگی و جراحت برای یکی دو نفر از زندانیان رخ داد که با درمان سرپایی بهبود پیدا کردند. وزیر دادگستری ادامه داد: البته خوب است که مجلس هیأتی را برای تحقیق و تفحص اعزام کند، البته اگر حقوق زندانی رعایت نشود، ما با مسببین به شدت برخورد می‌کنیم. وی ادامه داد:‌ اگر معلوم شود که زندانبانان برخورد نامناسبی با زندانی داشته‌اند حتما موضوع پیگیری و با متخلفین برخورد خواهد شد.
وزیر دادگستری در خصوص بحث خرید و فروش و اجاره کودکان، گفت:‌ در خصوص این موضوع هم آنچنان که گزارش شده نبوده، البته این یک عارضه اجتماعی است که کودکان ما را تهدید می‌کند.
پورمحمدی خاطرنشان کرد: ما به شکل جدی پیگیر این موضوع هستیم و با همکاری بهزیستی و ناجا چند تیم را جهت بازرسی در نظر گرفته‌ایم.
خانواده‌ها با چشم خود دیدند کسی مجروح نشده است
حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص جلسه روز یکشنبه  کمیسیون متبوعش گفت: در ابتدای جلسه روز یکشنبه کمیسیون دو تن از دانشجویان جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون پروژه مهم "جنایت انگلیس در دوران جنگ جهانی دوم در ایران” گزارشی را به کمیسیون ارائه کردند.
نقوی حسینی گفت: در بخش دوم جلسه هم اسماعیلی رئیس کل زندانهای کشور حضور یافت تا ادعاهای مطرح شده پیرامون مسائل روز پنجشنبه گذشته زندان اوین مورد بررسی قرار گیرد. ابتدا اسماعیلی گزارشی از موضوع ارائه کرد. وی گفت تیم بررسی سازمان زندانها طبق برنامه، روز پنجشنبه زندان اوین را مورد بررسی قرار داد که طی بررسی ابتدا زندانی ها به فضای باز هدایت می شوند تا از فضای باز استفاده کنند تا بررسی ها انجام شود. در این مرحله زندانی‌های دو اتاق حاضر به خروج نشدند. این افراد که اغلب افرادی از جریان نفاق و فتنه بودند،  حاضر به تخلیه اتاق نشدند و شروع به مقاومت کردند و شروع به ناسزا گویی علیه تیم بررسی کردند.
به گزارش مهر، نقوی حسینی افزود: اسماعیلی گفت تیم بررسی که افرادی غیر از کارکنان فعلی زندان بودند این افراد را از اتاق بیرون کردند و در جریان کشمکش مذکور هیچ کس به جهت الزام خروج از اتاق از سوی بررسی کنندگان نه ضرب و شتم شده و نه مجروح شده است؛  همچنین به مناسبت روز میلاد حضرت زهرا(س)، به هر یک از خانواده ها ی افراد مذکور که‌مراجعه کردند اجازه داده شد تا با زندانی خود ملاقات حضوری بدون مانع داشته باشند تا با چشمان خود ببینند که هیچ یک از آنا نه مجروح هستند و نه ضربه ای به آنها وارد شده است و اکنون هم اعلام می کنم که هر یک از خانواده ها بخواهند می توانند با زندانی خود ملاقات کنند.