kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۲۶
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
یک کارگردان تئاتر:

عملکرد مدیران تئاتر با دغدغه رهبری در حوزه فرهنگ تناقض دارد (اخبار ادبی و هنری)

یک کارگردان تئاتر گفت: در سالی که از جانب رهبری به عنوان فرهنگ نام‌گذاری شده، در ابتدای سال زمزمه‌هایی می‌شود که در حوزه تئاتر متولیان به هنرمندان می‌گویند بدون قرارداد و حمایت اجرا بروید. این اقدام درست نیست و به واسطه آن مدیران تئاتر هنرمندان را در چاله می‌اندازند.
کوروش زارعی کارگردان تئاتر در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص وضعیت نامناسب حمایت از هنرمندان هنرهای نمایشی و عدم عقد قرارداد با آن‌ها اظهار داشت: فرهنگ یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب است که بسیار هم نگران آن هستند و سال‌‌ها پیرامون آن پیام می‌دادند و در جلسات مختلف با هنرمندان سینما و تئاتر سخن می‌گفتند و یکی از دلایلی که امسال را ایشان سال فرهنگ نام‌گذاری کردند، این بود که دغدغه مسائل فرهنگی کشور برای ایشان به یک نگرانی خیلی جدی تبدیل شده بود.حتی در پایان سال گذشته در جلسه‌ای که رهبری با نمایندگان مجلس خبرگان داشتند فرمودند نگرانی فرهنگی مثل اقتصاد نیست که با سبد کالا و یارانه حلش کنید، خدایی نکرده اگر یک حفره فرهنگی در جامعه ایجاد شود آن وقت جبران ناپذیر است و سال‌ها زمان می‌برد تا ترمیم شود.
کارگردان «راکب» عدم عقد قرارداد با هنرمندان را مشکلی بزرگ خواند و بیان داشت: بر اساس رویکرد و نگرانی که آقا داشتند سال را به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم و مدیریت جهادی نامیدند. حال در سالی که این‌گونه از جانب رهبری نام‌گذاری شده، در ابتدای سال زمزمه‌هایی می‌شود که در حوزه تئاتر متولیان به هنرمندان می‌گویند که بدون قرارداد و حمایت اجرا بروید. این اقدام درست نیست و به واسطه آن مدیران، هنرمندان را در چاله می‌اندازند.
زارعی با بیان اینکه وضعیتی که در تئاتر صورت گرفته خیلی نگران کننده است، گفت: در واقع مدیران تئاتر به سمت و سویی حرکت می‌کنند که تمام وظایف بر دوش هنرمند خواهد افتاد. این بسیار اسفناک و وحشتناک است. در گذشته قرارداد تیپ معیار حمایت بود، حالا شورای حمایت را نیز بر می‌دارند و می‌گویند گروه باید منابع مالی جذب کند که این اتفاق باعث می‌شود تئاتر به قهقرا برود.