kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
نیویورک‌تایمز:

آمریکا بدون همکاری ایران در حل مشکلات خاورمیانه دچار مشکل خواهد بود

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: ترامپ بر خلاف لفاظی‌های اخیرش علیه ایران می‌داند حل مشکلات خاورمیانه بدون همکاری با ایران دشوار خواهد بود.


روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی به لفاظی‌های اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پایتخت عربستان علیه ایران اشاره کرد و نوشت: ترامپ بر خلاف لفاظی‌های اخیرش علیه ایران می‌داند حل مشکلات خاورمیانه بدون همکاری با ایران دشوار خواهد بود.
به گزارش فارس، نیویورک‌تایمز سپس نوشت، ظاهراً دولت ترامپ این نکته مهم را درک کرده است که مسئله گسترش نفوذ ایران در منطقه که دولت آمریکا از آن نگران است و به آن اعتراض دارد، ضرورت حفظ دست‌کم روابط کاری را برای دو کشور ایران و آمریکا ایجاد می‌کند.
طبق این گزارش، آمریکا بدون همکاری با ایران، برای حل مشکلات خاورمیانه با مشکل مواجه خواهد بود و برخی تحلیلگران می‌گویند که به همین دلیل اگر دو کشور برای گفت‌وگو بنشینند، فضا برای مصالحه وجود دارد.
روز پنجشنبه، کمیته روابط خارجی سنا یک سری تحریم‌هایی را علیه ایران به بهانه آنچه که نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم خواند، تصویب کرد.
بنا بر این گزارش، علیرغم آنکه طبق برجام برخی از تحریم‌های ایران لغو شده است، تحریم‌های باقی مانده، بانک‌های اروپایی را از ارائه بودجه مورد نیاز برای معاملات تجاری و پروژه‌های زیرساختی در ایران منصرف کرده است.
این گزارش در پایان نوشت، یکی از مشاوران «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده است که مذاکرات مستقیم با آمریکا را رد نمی‌کند اما ایران همچنان در حال بررسی رفتارهای ترامپ است. «حسین شیخ‌الاسلام» یکی از مشاوران ظریف درباره ترامپ گفته است: «او یک تاجر است اما حتی در تجارت نیز عملکرد وی تحریک‌آمیز و غیرقابل پیش‌بینی است».