kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۲۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰

تشییع باشکوه پیکر پاک شهید مدافع حرم در کرج

پیکر پاک سردار شهید مدافع حرم، شعبان نصیری، که در دفاع از حرم اهل‌البیت‌(ع) در عراق به شهادت رسید، دیروز بر روی دستان مردم شهید پرور کرج تشییع شد.



 سردار شهید مدافع حرم شعبان نصیری روز جمعه همزمان با اولین شب ماه مبارک رمضان توسط تکفیری‌های داعش در عملیات آزاد‌سازی غرب شهر موصل عراق به شهادت رسید.
سردار شهید نصیری که از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و جانباز مدافع حرم نیز بود پس از 38 سال مجاهدت به درجه رفیع شهادت رسید و به دیدار یاران و همرزمان شهیدش شتافت.
شهید نصیری یکی از مستشاران نظامی ایران در عراق بود و مدت طولانی در جبهه‌های سوریه برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) حضوری فعال داشته است.
از وی 2 فرزند پسر و یک دختر به یادگار مانده است.
شهید نصیری در دوران دفاع مقدس سمت‌هایی همچون جانشین فرمانده گردان امام سجاد‌(ع) و جانشین فرمانده گردان حضرت علی اکبر(ع) لشکر 10 سیدالشهدا(ع) را برعهده داشت.
مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید دیروز با حضور عموم مردم استان البرز از میدان شهدا تا امامزاده حسن(ع) کرج برگزار شد.
پیکر شهید نصیری پس از تشییع در کرج به بهشت زهرای تهران منتقل و به خاک سپرده
می‌شود.
پیکر 2 شهید مرزبان در ملکان و بناب تشییع شد
پیکر پاک دو تن از شهدای مرزبانی نیروی انتظامی که دو روز پیش در مرز ارومیه و در درگیری با اشرار به شهادت رسیده بودند، در زادگاهشان، شهرستان ملکان و بناب آذربایجان شرقی تشییع شد.به گزارش خبرگزاری تسنیم از بناب، سرگرد محمدرضا فیروزی از اهالی روستای پرچین بلاغ ملکان در درگیری با اشرار پ.ک.ک در منطقه عملیاتی شمال غرب کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهر وی در ملکان تشییع و خاکسپاری شد.
همچنین استوار دوم جواد فرحی هم که از اهالی روستای روشت کوچک بناب و  از نیروهای مرزبانی هنگ مرزی ارومیه بود عصر دو روز پیش در منطقه حسنلو سلطان به دست اشرار پژاک به شهادت رسید که پیکر این شهید نیز در بناب تشییع و به خاک سپرده شد.
 این مرزبانان به همراه همکاران خود در حال گشت‌زنی مرزی در منطقه «حسنلو سلطانی» از توابع «هشتیان» در نوار مرزی ارومیه بودند که با اشرار مسلح گروهک تروریستی پژاک درگیر شده و به شهادت رسیدند و تعدادی از همراهان آنها نیز مجروح شدند.