kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵

جوابیه سازمان سینمایی و پاسخ کیهان(اخبار ادبی و هنری)



در پی درج خبری درباره نمایش فیلم ضدایرانی لرد در جشنواره کن، سازمان سینمایی جوابیه‌ای ارسال کرده است که می‌خوانید:
مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان
با سلام
احتراماً بازگشت به انتشار خبر «سکوت مسئولان سینمایی دولت در مقابل تمجید جشنواره کن از فیلم ضد ایرانی» در تاریخ 7 خرداد 96 در خصوص عملکرد سازمان سینمایی درباره فیلم «لرد» به اطلاع می‌رساند؛ پیرو اطلاعیه‌های قبلی سازمان سینمایی درباره عدم صدور مجوز نمایش فیلم سینمایی لرد:
1) فیلمنامه ساخته شده مغایر با فیلمنامه‌ای است که به آن پروانه ساخت داده شده است.
2) شورای پروانه نمایش به اتفاق آرا فیلم را مردود اعلام کرده است.
3) حضور فیلم در جشنواره کن غیر قانونی بوده که مراتب حضوراً و کتباً به تهیه کننده، کارگردان فیلم ابلاغ شده است.
4) بدیهی است در این خصوص طبق قوانین و آیین‌نامه‌های موجود برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
با توجه به توضیحات ارائه شده، انتشار این گونه اخبار به منزله نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی است.
انتظار دارد ضمن اصلاح اطلاعات ناصحیح، در انتشار اخبار موثق اقدام نمایید.درغیر این صورت سازمان سینمایی پیگیری حقوقی لازم را به عمل خواهد آورد.
و اما پاسخ کیهان:
ضمن تشکر از حساسیت سازمان سینمایی نسبت به فیلم مذکور، متأسفانه تاکنون هیچ بیانیه یا واکنشی از سوی سازمان سینمایی نسبت به تقدیر جشنواره کن فرانسه از این فیلم ضدایرانی دیده نشده است. تأسف‌آورتر آنکه هیچ اعتراضی از جانب مسئولان دولتی حاضر در جشنواره کن به عنوان نماینده‌های دولت ایران نسبت به پذیرفته شدن و دادن جایزه به این فیلم ضدایرانی صورت نگرفته است که اتفاقاً خبر کیهان ناظر به این سوء مدیریت بود.
ای کاش سازمان سینمایی به‌جای خط و نشان کشیدن برای یک روزنامه، با پاسداری مقتدرانه از قوانین جوری رفتار می‌کرد که برخی افراد درجه سوم سینما، جرات به انجام رفتارهای غیرقانونی پیدا نکنند! و البته این از عجایب تاریخ سینمای ایران خواهد بود که چگونه فیلمی طبق اظهارات مسئولان سازمان سینمایی با فیلمنامه‌ای مغایر با آنچه پروانه ساخت گرفته، ساخته می‌شود! و بعد علی‌رغم عدم صدور پروانه نمایشی و اعلام غیرقانونی بودن حضور آن در جشنواره‌های خارجی به همراه بازیگران و کارگردانش سر از جشنواره کن در می‌آورد! و سپس جایزه می‌گیرد اما همچنان هیچ برخوردی با این حجم وسیع از قانون‌شکنی صورت نمی‌گیرد!
ضمنا بد نیست سازمان سینمایی،اسامی اعضای دولتی و غیر‌دولتی کاروان ایرانی سفر کرده به کن را منتشر کند تا مردم بدانند در قبال نمایش فیلم ضد ایرانی چه کسانی در کن مهر سکوت به لب داشتند.البته اگر این درخواست به نشر اکاذیب تعبیر نمی‌شود!