kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۱۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

اخبار ورزش جهان


مرگ ۴ تماشاگر در دیدار نهایی لیگ هندوراس
۴ هوادار هندوراسی بامداد دوشنبه در دیدار نهایی لیگ هندوراس جان خود را از دست دادند. بامداد روز دوشنبه جهان فوتبال شاهد حادثه‌ای تلخ بود. پیش از شروع فینال لیگ هندوراس در ورزشگاه ناسیونال تگوسیگالپا اتفاق تلخی افتاد و چهار تماشاگر به علت فشار جمعیت جان خود را از دست دادند. این حادثه زمانی رخ داد که مسئولان ورزشگاه تصمیم به باز کردن دروازه‌ها گرفتند. جمعیت زیادی به سمت ورودی‌ها رفتند و باعث زخمی شدن و مرگ چند نفر شدند. چهار هوادار به علت خفگی جان خود را از دست دادند. همچنین ۱۷ نفر در بیمارستان بستری شدند.موتاگوا دیدار رفت را با پیروزی چهار بر یک برابر هندوراس پروگرسو پشت سر گذاشته بود و منتظر دومین قهرمانی پیاپی‌اش بود. موتاگوا پس از الیمپیا دومین تیم محبوب در هندوراس است. این تیم در پایتخت هواداران زیادی دارد.
چهره ۲۲ تیم مرحله گروهی فصل آینده لیگ قهرمانان مشخص شد
پس از قهرمانی بشیکتاش در سوپر لیگ ترکیه و دومی رم در سری A اسامی ۲۲ تیم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۸ - ۲۰۱۷ مشخص شد. تیم بشیکتاش یکشنبه شب گذشته با شکست غازیان‌تپ‌اسپور برای پانزدهمین بار به جام قهرمانی سوپر لیگ ترکیه دست یافت. تیم رم نیز در شب خداحافظی فرانچسکو توتی با نتیجه 3 بر 2 از سد جنوا گذشت و رتبه دوم فصل 17 - 2016 سری A ایتالیا را به دست آورد.علاوه بر صعود تیم‌های بشیکتاش ترکیه و رم ایتالیا به مرحله گروهی فصل 18 - 2017 لیگ قهرمانان اروپا پیش از این حضور  تیم‌های اسپارتاک‌(روسیه)، رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید‌(اسپانیا)، بایرن مونیخ، لایپزیگ و بورسیا دورتموند‌(آلمان)، چلسی، تاتنهام، منچسترسیتی و منچستریونایتد‌(انگلیس)، یوونتوس‌(ایتالیا)، موناکو و پاری‌سن‌ژرمن (فرانسه)، بنفیکا و پورتو(پرتغال)، شاختار‌(اوکراین)، اندرلخت (بلژیک)، فاینورد‌(هلند) و بازل‌(سوئیس) در این مرحله قطعی شده بود.10 تیم باقی ‌مانده مرحله گروهی فصل 2018 - 2017 لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری بازی‌های حذفی (پلی‌آف) میان تیم‌های مختلف اروپایی مشخص خواهد شد.
مانچینی پای میز قرارداد ۶ میلیون یورویی در مسکو
روبرتو مانچینی، سرمربی پیشین تیم اینتر ایتالیا برای مذاکره و عقد قرارداد با سران باشگاه زنیت سن پترزبورگ به مسکو سفر کرده است. روبرتو مانچینی صبح دیروز وارد مسکو شد تا با سران باشگاه زنیت سن پترزبورگ مذاکره کند. این مربی مشهور ایتالیایی نامزد اصلی هدایت زنیتی‌ها در فصل آینده بوده و پیشنهاد دستمزد سالیانه 5 تا 6 میلیون یورو به او ارائه شده است.باشگاه زنیت سن پترزبورگ پیش از این، پایان همکاری با میرچی لوچسکو، سرمربی رومانیایی خود را اعلام کرد و پس از آن اخبار متعددی درباره آمدن روبرتو مانچینی منتشر شد. مانچینی 52 ساله شاید تا پایان هفته جاری به صورت رسمی هدایت تیم زنیت سن پترزبورگ را بر عهده بگیرد. همه چیز بستگی به مذاکره طرفین دارد. آخرین باشگاه روبرتو مانچینی اینتر بود که قرارداد آنها در ماه آگوست سال گذشته میلادی فسخ شد. تیم زنیت سن پترزبورگ نیز در فصل اخیر لیگ برتر روسیه رتبه سوم جدول رده‌بندی را کسب کرد و فصل آینده در لیگ اروپا حضور خواهد داشت.
پیشنهاد ۳۰ میلیون پوندی مارسی به کاپیتان آرسنال
مارسی قصد دارد با پیشنهاد ۳۰ میلیون پوندی زمینه بازگشت کوچیلنی به لوشامپیونه را فراهم کند. لوران کوچیلنی از بازیکنانی است که خبرهای زیادی درباره جدایی او از توپچی‌ها به گوش می‌رسد. از منچسترسیتی به عنوان جدی‌ترین مشتری کاپیتان فرانسوی آرسنال سخن به میان می‌آید، اما اکیپ اعلام کرد که مارسی هم سخت به دنبال کوچیلنی است و تلاش می‌کند  با پیشنهادی خوب این مدافع را راضی به بازگشت به لوشامپیونه کند. پیشنهاد مارسی برای جذب کوچیلنی ۳۰ میلیون پوند است و بعید است که آرسنال با این رقم مدافع خود را نفروشد. مارسی به دنبال بازگشت به روزهای خوب خود در لیگ فرانسه است و در فصل جابه‌جایی زمستانی هم با دیمتری پایت قرارداد امضا کرد.