kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۰۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵

تخریب مساجد به دست مأموران آل خلیفه خشم مردم بحرین را برانگیخت

هزاران تن از شیعیان بحرینی با برگزاری تظاهراتی با عنوان «بحرین کشور مساجد ویران شده»، اهانت آل‌خلیفه به مقدسات مذهبی مردم را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، به نقل از پایگاه خبری الوطن، در این تظاهرات که از سوی جمعیت شیعی الوفاق برگزار شده بود مردم بحرین به تخریب مساجد و حسینیه‌ها از سوی آل‌خلیفه اعتراض کردند.
تظاهرکنندگان فریاد می‌زدند: بحرین کشور مساجد ویران شده است، دست از اهانت و تخریب مساجد بردارید.
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند تسلیم نمی‌شوند و به مبارزه خود علیه نظام حاکم ادامه خواهند داد.
شیخ علی‌سلمان دبیر جمعیت الوفاق به عنوان بزرگترین گروه مخالف دولتی در میان شرکت‌کنندگان بود.
از سوی دیگر، خیابان‌های منامه روز گذشته شاهد راهپیمایی مردم در اعتراض به شهادت یک جوان 27 ساله بود که وزارت بهداشت بحرین از ذکر دلیل شهادت وی خودداری می‌کند.
این راهپیمایی به درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان منجر شد و به دلیل پرتاب گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی از سوی ماموران تعدادی از تظاهرکنندگان مجروح شدند.این در حالی است که خانواده شهید عبدالعزیز العبار به دلیل خودداری وزارت بهداشت از ذکر دلیل اصلی شهادت وی از تحویل گرفتن پیکر او خودداری کردند.
بخش آزادی‌ها و حقوق‌بشر جمعیت وفاق وطنی اسلامی اعلام کرده است که «عبدالعزیز العبار» بامداد روز جمعه (29 فروردین) بر اثر اصابت مستقیم گلوله گاز اشک‌آور به سرش و همچنین شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای به سمت او از سوی نیروهای امنیتی پس از 55 روز به شهادت رسید.
همچنین از بحرین خبر می‌رسد که بر اثر انفجار خودرو در بحرین در منطقه‌ای شیعه‌نشین در حومه منامه دو نفر کشته و یک نفر مجروح شدند در هفته‌های اخیر چندین انفجار کوچک در این کشور روی داده است.