kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۹۴
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
رئیس سازمان تأمین اجتماعی خبر داد

پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از فروردین ماه

رئیس سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از فروردین ماه و به روز شدن پرداخت مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها خبر داد.
سید تقی نوربخش با اشاره به عملکرد سازمان تأمین اجتماعی گفت: امسال برای نخستین بار افزایش حقوق و دستمزد بازنشستگان و مستمری بگیران را طی چند روز اخیر و در فروردین ماه پرداخت کردیم، در حالی که سال‌های گذشته بین خرداد تا مرداد ماه باید پرداخت می‌شد. مابه‌التفاوت ناشی از افزایش حقوق پرداخت شده و بزودی به حساب بازنشستگان و مستمری بگیران واریز می‌شود.
وی همچنین از به روز کردن مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی تا پایان اسفند ماه خبر داد و گفت: پایان سال گذشته تمام این مطالبات را به روز کرده‌ایم و از آنجایی که بودجه تأمین اجتماعی امسال از 6600 میلیارد تومان به 11 هزار میلیارد تومان رسیده،‌امیدواریم در سال جدید بتوانیم کارهای بهتری در این راستا انجام دهیم.
به گفته نوربخش، اگر چه در بودجه سال 92 با کسری پنج هزار میلیارد تومانی رو به رو بودیم اما توانستیم این کسری را بدون فروش اموال جبران کنیم.
وی همچنین از توسعه مراکز درمانی تأمین اجتماعی در سال جدید خبر داد و گفت: اگر چه اکنون حدود 80 بیمارستان در سراسر کشور و 300 مرکز درمانی سرپایی به صورت پراکنده تأمین اجتماعی وجود دارد، اما بقیه ارائه خدماتمان به صورت خرید خدمات پزشکی و برای توزیع عادلانه درمان باید شبکه ارجاع داخلی ایجاد کنیم، تا افراد در نقاط دور افتاده نیز مشابه فردی که در تهران زندگی می‌کند، از این امکانات برخوردار شود.
نوربخش در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تأمین اجتماعی و پوشش بیمه‌ای همواره پای ثابت ارائه خدمات درمانی خوب به مردم و ایجاد طرح‌های کلان است و تأمین اجتماعی چه تصمیمی برای افزایش پوشش بیمه‌ای در برخی خدمات دارد، گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری کمیته عملیاتی در تأمین اجتماعی ایجاد کرده‌ایم و بنا داریم، تا در بودجه و برنامه سال 93 بر همین اساس بازنگری کنیم و اگر چه مبنای افزایش سرانه و تعرفه‌ها افزایش حقوق و دستمزد است، امسال علیرغم افزایش 25 درصدی حقوق و دستمزد در افزایش 44 درصدی سرانه شرکت کردیم و قطعاً سطح پوشش خدمات تأمین اجتماعی با کیفیت بهتری اجرا خواهد شد.