kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* در عربستان اجلاس ضد ایرانی شکل می‌گیرد اما آقای عراقچی از پایبندی ترامپ نسبت به تعهدات آمریکا در برجام سخن می‌گوید! اکنون ترامپ دیوانه در منطقه به تحریک و فروش سلاح به برخی کشورهای عربی، در جهت مقابله با ایران اسلامی مشغول است! در برجام ناپختگی باعث شد به جان‌کری اعتماد کنند و حاصل آن توافقی شد که حتی آمریکا خود را ملزم به اجرای آن نمی‌داند، زیرا نقد تحویل گرفت تا وعده مبهم و نسیه‌اش را امروز و فردا کند.
9180---021
* روزنامه‌های زنجیره‌ای هیچ واکنش و عکس‌العملی در برابر حوادث بحرین و مردم مظلوم این کشور و ددمنشی آل‌خلیفه از خود نشان نمی‌دهند. آیا از امام راحل(ره) و شهدا شرم نمی‌کنند؟! وزارت ارشاد هم به این مزدورنامه از بیت‌المال یارانه پرداخت می‌کند! ولی وزارت امور خارجه چرا تحرکی از خود نشان نمی‌دهد؟!
علیمردانی
* آقای ظریف! ربایش حضرت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم به دست رژیم آمریکایی صهیونیستی آنقدر برای شما بی‌اهمیت بود که ارزش موضع‌گیری صریح و روشن نداشت و تنها سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام موضع کرد. در حالی که برای حادثه تروریستی منچستر بیانیه صادر کردید! این است معنای یک بام و دو هوا! این نیز بگذرد!
طباطبائی- قم
* این روشی که آقای رئیس‌جمهور در پیش گرفته یعنی یک روز به مخالفین و منتقدین خود توهین می‌کند و روز بعد دست به توجیه می‌زند، اعصاب برای ما مردم نگذاشته است. کدام مسئول عاقل نیروهای دفاعی کشور را این‌گونه در مقابل دشمنان تضعیف می‌کند؟
مشایخی
* آری نباید به گذشته بازگشت، این جمله را آقای روحانی بدان سبب بیان کرد که در گذشته، موارد تلخ بسیاری رخ داد از برجام گرفته... تا اجلاسی که بیشتر شبیه یک بنگاه معاملاتی و ایران‌هراسی بود و سرچشمه همه این رفتارها در عملکرد مسئولان خودمان است. دیپلماسی منفعلانه، بازخوردی این‌گونه هم خواهد داشت!
1700---0936
* روزنامه ایران نوشته کسانی که به آقای رئیسی رأی داده‌اند حاشیه‌نشینان شهرها و افراد بی‌سواد کشور بوده‌اند. متأسفانه این جماعت توهین و به مسخره گرفتن ملت را از آقای رئیس‌جمهور یاد گرفته‌اند و شخصیت درونی خودبرتربین و متکبر خود را معرفی می‌کنند.
شیرمحمدی
* آقای رئیس‌جمهور در مصاحبه مطبوعاتی خود منکر امضای سند آموزشی 2030 شد درحالی که امضای معاون اول ایشان پای ابلاغیه اجرای این سند وجود دارد! بر فرض که مردم از این خبط آشکار دولت چشم‌پوشی کنند، ایشان درخصوص قانون بانکی و خودتحریمی FATF که چند روز دیگر زمان اجرای آن فرا خواهد رسید و خارجی‌ها پاسخ می‌خواهند چه توجیهی آماده کرده است؟
قاجار
* از دکه روزنامه‌فروشی نزدیک ایستگاه مترو شهید کلاهدوز روزنامه کیهان را درخواست کردم از زیر روزنامه‌های دیگر بیرون کشید و به بنده داد. علت این کار را سؤال کردم گفت بعضی‌ها تهدیدم کرده‌اند که این روزنامه را یا نفروشم یا از دید مراجعین پنهان بکنم. همین عده در ایام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری تا توانستند مردم را از رأی دادن به سید بزرگوار آقای رئیسی ترساندند و متأسفانه از کار زشت خود نتیجه گرفتند. اما این‌گونه نخواهد ماند.
سلطانی
* 16 میلیون رأی‌دهنده‌ای که با کمال ادب و متانت با نتیجه انتخابات برخورد کردند در جریان تبلیغات انتخاباتی در ادعاهای حامیان دولت، جنگ‌طلب و اهل خشونت نامیده می‌شدند! بنده به نمایندگی از این 16 میلیون نفر عرض می‌کنم درد ما اقتصاد بیمار بود و فقر، بیکاری و رکودی که همچنان حاکم بر اقتصاد ماند. انتخابات دوازدهم تمام شد اما آنانی که سعی در تخریب چهره جریان انقلابی را داشتند بدانند که زمان برملاکننده بسیاری از موارد پنهان است.
0394---021
* این انتخابات نشان داد بعضی‌ها برای کسب قدرت، جز خودشان، هیچ خط قرمزی قائل نیستند... اما نیروهای انقلابی مثل بی‌فرهنگ‌های خودفروخته‌ای نیستند که در دامن غرب پرورش یافته بودند و کشور را آماج آشوب و فتنه قرار دادند. ولی در عین حال نیروهای انقلابی از مطالبه به حق خود دست برنمی‌دارند!
5218---0915
* طرفداران دولت در تبلیغات ریاست جمهوری با سفر به روستاها، آقای رئیسی را طوری ناجوانمردانه معرفی کردند که گویی قرار است این فرد در صورت پیروزی تفکری شبیه تکفیری‌ها را اجرایی کند! آنان صحبت‌هایی از قبیل:‌ اعدام‌های زیاد، سختگیری بر بانوان در مورد حجاب و... را مطرح کردند!‌ البته در آینده با اثبات چهره واقعی «فرشته نجات» دوران تبلیغات، رنگ می‌بازد ولی عقوبت اخروی این تبلیغات زشت گریبان‌ها را رها نخواهد کرد.
1354---021
* دولت نباید از نجابت حامیان آقای رئیسی سوءاستفاده کند اینکه این جماعت آرامش مردم خود را دوست دارند و اهل آشوب نیستند نباید باعث شود اعتراض‌های صورت گرفته به مهندسی انتخابات بی‌پاسخ بماند. باید از حداکثر ظرفیت‌های قانونی برای احقاق حق استفاده شود.
1052---0912 و 0078---0935
* دولت و دولتی‌ها در این انتخابات هرچه توانستند با شگردهای مختلف برای پیروز شدن آقای روحانی انتخابات را مهندسی کردند. شورای محترم نگهبان باید بدون هیچ مصلحت‌اندیشی به این تخلفات رسیدگی کند تا اعتماد ملت به سلامت این انتخابات جلب بشود.
2672---0914
* قرار است تا سه‌شنبه هفته آینده شورای محترم نگهبان نظر خود را در مورد صحت انتخابات اعلام کند. خدا کند اعضای محترم این شورا به حقوق پایمال شده شهروندانی که بیشتر از حامیان آقای رئیسی بوده و دولت با عدم ارسال تعرفه به مناطق آنان رای‌شان را دریافت نکرده رسیدگی کنند و حق به حق‌دار برسد.
4662---0912
* عدم رای‌گیری در مناطقی که آرای آقای رئیسی زیاد بوده به بهانه تمام شدن برگه تعرفه و یا رای‌گیری یا تعرفه‌های فاقد مهر در بعضی از صندوق‌ها از جمله فعالیت‌ها برای مهندسی انتخابات بود. آنها به آرزوی خود رسیدند ولی بدانند رأی‌شان ناپاک است.
6059---0914
* وقتی صحت انتخابات را شورای محترم نگهبان تأیید می‌کند و ده روز هم فرصت رسیدگی به شکایت‌های رسیده وجود دارد پس به چه حقی وزارت کشور رئیس‌جمهور را مشخص کرده و تبریک هم می‌گوید.
7084---0921
* در یکی از یادداشت‌های کیهان به قلم آقای سعدالله زارعی خواندم که چرا رهبر معظم انقلاب اسلامی، این همه از حق‌الناس بودن رای مردم می‌گویند! تازه دارم تفسیرش را می‌فهمم. حالا که دولت در امانت‌داری، نمره خیلی پایینی کسب کرده است.
0639---0914
* به تخلفات گسترده استانداران، فرمانداران، بخشداران، دهداران و... در انتخابات کی رسیدگی می‌شود؟! مطالبه بخش عمده جامعه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی بدون هیچ‌گونه اغماض است.
0155---0919 و 9654---0937
* تعدادی جوان از روستای کسما از دیار شهید میرزا کوچک‌خان جنگلی هستیم. در ایام تبلیغات انتخاباتی به خاطر احساس وظیفه با اندوخته و امکانات محدود خود برای حمایت از آقای رئیسی فعالیت کردیم. دوست داشتیم ایشان رای بیاورند ولی نشد. امیدواریم اگر کم‌ کار کرده‌ایم خداوند و ایشان ما را ببخشند.
2431---0911
* در مورد اوضاع و احوال این روزها فقط می‌توان گفت گاهی هزار دوره دعا بی‌اجابت است و برعکس، گاهی نگفته قرعه به نام تو می‌شود. مهم این است که به وظیفه خود آشنا باشیم و به آن عمل نماییم. افتخار ما باید کسب رضایت خداوند باشد.
8397---0912