kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۸۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
شاهین‌طبع: می‌خواستیم در بازی سوم کار را تمام کنیم

چهارمین قهرمانی پتروشیمی در لیگ برتر بسکتبال


سرویس ورزشی-
تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام با شکست نفت آبادان قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد.
در سومین مسابقه از فینال لیگ برتر بسکتبال نفت آبادان میزبان پتروشیمی بود اما نتوانست در خانه نیز حریف این تیم جنوبی شود و ٩٠ بر ٧٥ باخت تا شاگردان مهران شاهین‌طبع با سه برد متوالی قهرمانی خود در لیگ را تکرار کنند و به چهارمین قهرمانی خود در بسکتبال کشور برسند. پتروشیمی فصل گذشته هم در فینال با نفت آبادان رو‌به‌رو شد و با سه پیروزی به قهرمانی رسید. حامد حدادی، سنتر ملی‌پوش پتروشیمی در این بازی 28 امتیاز، 13 ریباند و 4 پاس گل برای پتروشیمی و سعید داورپناه نیز 26 امتیاز برای نفت کسب کردند.
اما در چهارمین دیدار از مسابقات رده‌بندی لیگ برتر بسکتبال، عصر روز گذشته تیم دانشگاه آزاد برابر شهرداری اراک به میدان رفت و در این دیدار خارج از خانه به برتری رسید. بعد از این برد، دانشگاه آزاد روی سکوی سوم لیگ جای گرفت. دانشگاهی‌ها در این مسابقه ۸۱ بر ۷۴ میزبان خود را شکست دادند و پس از یک فصل ناکام به مقام سومی لیگ رسیدند.
شاهین‌طبع: لیگ را مثبت ارزیابی می‌کنم
مهران شاهین طبع سرمربی پتروشیمی پس از کسب این عنوان باارزش قهرمانی در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: فکر می‌کنم نفت تیم کامل و خوبی بود. تشکیلات باشگاهی خوب با یک سازماندهی مناسب باعث شد امسال رقابت سختی برابر این تیم داشته باشیم. ابتدای فصل دو بازی برابر این تیم باختیم و فهمیدیم که کارمان بسیار دشوار است.
او درباره اضافه شدن حامد حدادی به تیمش نیز گفت: به هر حال ما از روز اول که کار را شروع کردیم، مشکلاتی داشتیم که از مسابقات آسیایی شروع شد. حامد قرار بود به ما اضافه شود اما با توجه به قراردادش در چین و آسیبی که داشت نتوانست به ما کمک کند. ما با دو بازیکن پیرامونی به مسابقات رفتیم و از طرفی محمد جمشیدی هم آسیب‌دیدگی داشت. با این شرایط با تلاشمان را به کار گرفتیم و به یک موفقیت نسبی رسیدیم با اینکه مقام سومی اصلا برایمان راضی‌کننده نبود. هدفمان قهرمانی بود اما نشد.
سرمربی تیم پتروشیمی با اشاره به پیروزی سه بر صفر برابر نفت در فینال اظهار داشت: بازیکنان عزمشان را جزم کرده‌ بودند که کار را در بازی سوم تمام کنند. باشگاه نیز تدارکات خیلی خوبی دیده بود و زحمت کشیده بود. واقعا کارهای جانبی خیلی خوب انجام شده بود. بچه‌ها باتمرکز بالا برای بازی سوم وارد زمین شدند و از همان ابتدا با انسجام بسیار عالی بازی کردند و برنده شدند. شاهین‌طبع در پاسخ به این سوال که قبول دارد با آمدن حدادی به تیمش قهرمانی پتروشیمی گارانتی و قطعی شد نیز بیان کرد: حامد کار بزرگی کرد. با آسیب‌دیدگی که داشت خیلی خوب بود. او برای پول نیامد بلکه برای عشق و علاقه به شهر و بازیکنان و تیم آمد. از تمام توانش گذاشت و از او تشکر می‌کنم. همیشه گفتم کیفیتی که حامد حدادی دارد، بی‌نظیر است. او با تمرین خوب شرایطی به دست می‌آورد که باعث می‌شود جزو سنترهایی بی‌نظیر قرار بگیرد. اکنون او در سطحی قرار دارد که نمونه‌اش را در آسیا نداریم.
او افزود: در هر صورت احساس می‌کنم بازیکن بزرگی را آوردیم و خیلی به ما کمک کرد و وزنه سنگینی برای تیم بود. برای تیم خیلی اثر گذار بود اما این را هم باید بگویم که سایر بازیکنان نیز زحمت کشیدند و خیلی کار کردند. تلاش زیادی انجام دادند و واقعا از همه آنها تشکر می‌کنم.
سرمربی پتروشیمی در پاسخ به این سوال که این فصل از لیگ برتر بسکتبال را چطور ارزیابی می‌کند نیز به صحبت پرداخت و اظهار کرد: در هر صورت من لیگ‌ را مثبت ارزیابی می‌کنم. لیگ خوبی داشتیم. نکته مثبت لیگ این بود که خارجی‌های خوبی داشتیم. حضور بازیکنان خارجی خوب برای بسکتبال کشور مناسب است و تاثیر زیادی بر رشد بسکتبال دارد.