kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۷۳
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان

140 گونه گیاه خوراکی دارویی و صنعتی در استان کرمانشاه می‌روید

از مجموع دو هزار رویش گیاه در کشور 140 گونه از این گیاهان خوراکی، دارویی و صنعتی در استان کرمانشاه می‌روید.

کرمانشاه- خبرنگار کیهان:
از مجموع دو هزار رویش گیاه در کشور 140 گونه از این گیاهان خوراکی، دارویی و صنعتی در استان کرمانشاه می‌روید.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان این مطلب افزود: استان کرمانشاه از قابلیت بسیار بالایی از نظر کشت و توسعه گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی برخوردار است.
حسین سلیمانی گفت: با فرا رسیدن فصل بهار زمان برداشت گیاهان خوراکی در بیشتر مناطق کشورمان به‌ویژه مناطق کردنشین آغاز می‌شود و انواع گیاهان خوراکی در سبد غذایی مردم قرار می‌گیرد.
وی افزود: برخی از گیاهان در استان دارویی هستند و از ارزش اقتصادی بالایی برخوردارند.
مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه با اشاره به وجود دو میلیون و 400 هزار هکتار منابع طبیعی در استان کرمانشاه تصریح کرد: از این میزان 570 هزار هکتار جنگل و مابقی مرتع است.مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان این که در سال گذشته در سطح 80 هکتار مردم به‌صورت داوطلبانه اقدام به کاشت گیاهان دارویی در استان کردند، افزود: در سال گذشته گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی چون آویشن، ازبوه (مرزه وحشی)، ثعلب و شیرین‌بیان توسط مردم کاشت و برداشت شد و برنامه‌ریزی برای سال‌جاری همچنان ادامه دارد.
سلیمانی در خاتمه با تاکید بر توجه مردم درخصوص برداشت مناسب گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی در استان گفت: باید نسبت به برداشت این گیاهان دقت شود تا ذخایر ژنتیکی آن‌ها دچار تخریب نشود.