kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۳۵۵
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸

استیضاح ترامپ جدی شد /کاخ سفید به تکاپو افتاد

«منابع آگاه» می‌گویند در پی رسوایی‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و افزایش درخواست‌ها برای استیضاح وی وکلای کاخ سفید تلاش‌ها برای جلوگیری از استیضاح و عزل او را آغاز کرده‌اند.


چماق استیضاح را دموکرات‌ها و رسانه‌های قدرتمند آمریکا بر سر «ترامپ نگه داشته‌اند. اکنون گویا سخن از این نیست که ترامپ استیضاح خواهد شد یا خیر» بلکه صحبت از زمان استیضاح وی است. بر اساس گزارش‌ها وکلای کاخ سفید برای جلوگیری از استیضاح «ترامپ»، و احتمال عزل وی از قدرت در حال انجام پژوهش‌هایی درباره روال‌های حقوقی استیضاح هستند. 
شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با نقل این خبر از قول دو منبع آگاه نوشته «البته مقام‌های کاخ سفید هنوز استیضاح ترامپ را چندان محتمل نمی‌دانند». مقام‌های کاخ سفید معتقدند که رئیس‌جمهور از حمایت متحدان هم‌حزبی‌اش در کنگره برخوردار است. حتی نمایندگان دموکرات هم هنوز صحبت کردن درباره استیضاح را خام و ناپخته تلقی می‌کنند با وجود این، اداره کنسولی کاخ سفید طی هفته گذشته اقدام به مشورت با کارشناسان درباره روال‌های حقوقی استیضاح و جمع‌آوری اطلاعات در این باره کرده‌اند. در روزهای گذشته بسیاری از رسانه‌ها و تحلیلگران مسائل سیاسی در آمریکا اقدام «دونالد ترامپ» در اخراج رئیس‌«اف‌بی‌آی» را با وقایع رسوایی «واترگیت» که به استیضاح و عزل رئیس‌جمهور وقت آمریکا منجر شد مقایسه کرده‌اند. جیمز کومی رئیس‌سابق اف بی‌آی نیز ، موافقت کرده است تا با حضور در نشست علنی کمیته اطلاعات سنا، شهادت دهد. برکناری کومی از این سمت در حالی است که برخی رسانه‌های خبری پیش از این اعلام کرده بودند که ترامپ از وی خواسته است تا تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پایان دهد.ترامپ این گزارش‌ها را رد کرده است.ترامپ پیش از این نیز با انتشار توییتی از معرفی «روبرت مولر» به عنوان دادستان ویژه برای تحقیق درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتقاد کرده بود.موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این روزها به یک دردسر تمام عیار برای ترامپ تبدیل شده است. بسیاری از کارشناسان می‌گویند روسیه با این کار آمریکا را تحقیر کرد چرا که تا پیش از آن، این فقط آمریکا بود که با دخالت در انتخابات سایر کشورها، دولت‌های متمایل به خود را روی کار می‌آورد. اما این بار خود قربانی چنین حمله‌ای شده است.