kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۲۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸

دعوت گروه‌های مختلف از مردم برای حضور با‌شکوه و حداکثری در انتخابات

در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گروه‌ها و تشکل‌های مختلف، مردم شریف و فرهیخته ایران اسلامی را به حضور با‌شکوه و گسترده در پای صندوق‌های رأی دعوت کردند.



دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای ملت ایران را به حضور در پای صندوق‌های رای دعوت کرد.
به گزارش تسنیم، در این بیانیه آمده است: روز 29 اردیبهشت ملت ایران در حالی برای انتخاب رئیس‌جمهور و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به پای صندوق‌های رأی می‌روند که بحمدالله کشورمان در قلب منطقه‌ای که در آتش تکفیر‌گرایی می‌سوزد، در کمال امنیت و آرامش بسر می‌برد و این ملت بزرگ به شکرانه این نعمت الهی با انتخاب مدیرانی کارآمد و دلسوز، مسیر حرکت کشور به سمت اهداف عالیه انقلاب اسلامی را هموار خواهند ساخت.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت‌های علمی ایران در همه زمینه‌ها و با استفاده از ابزارهایی مانند ترور و تحریم، ترویج سبک زندگی غیر‌اسلامی و مبانی با ارزش‌های ملی و بومی تنها بخشی از زمینه‌هایی است که دشمنان انقلاب اسلامی و ملت مسلمان ایران از آنها برای تحقق نیات سلطه‌جویانه خود، بهره‌گیری می‌کنند. با توجه به این موارد انتظار جدی و مطالبه حقیقی ملت ایران از منتخبان خود در انتخابات 29 اردیبهشت، تلاش همه‌جانبه برای مقابله با هرگونه حرکت مغایر با روند پیشرفت و اعتلای کشور در همه حوزه‌ها و به‌ویژه حوزه علم و فرهنگ است.
در این بیانیه همچنین خاطرنشان شده است: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و به‌ویژه شهدای مدافع حرم، همه آحاد و اقشار ملت بزرگ ایران و به‌ویژه جامعه نخبگان کشور را به حضور حماسی و فراگیر در پای صندوق‌های رأی و انتخاب افرادی شایسته و توانمند در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا فرا می‌خواند.
29 اردیبهشت باید روز پایان نجومی‌بگیران و رفتن دولت سرمایه‌داران باشد
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز طی بیانیه‌ای از آحاد ملت صبور ایران، احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف دعوت کرد تا با حضوری پر‌شور در انتخابات 29  اردیبهشت ماه، زمینه‌ساز وحدت ملی و پیشرفت و امنیت ایران اسلامی شوند.
به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است: شرایط اقتصادی کشور غیر‌قابل تحمل و در حکم یک بحران تمام عیار اقتصادی است. آنچه به وجود آمده است تصادفی نیست و ریشه در بی‌تدبیری دولت مردانی دارد که به وظایف قانونی خود عمل نکرده و در مقابل پرسش‌ها راه فرار به جلو و بی‌صداقتی با مردم را برگزیده‌اند. 29 ام اردیبهشت ماه ملت ایران می‌تواند به تداوم افزایش بیکاری، رکود سنگین اقتصادی، افزایش اختلاف طبقاتی، تعطیلی کارخانجات بزرگ تولیدی، افزایش واردات کالاهای مصرفی از چین و دیگر کشور‌ها پایان دهد.
این اتحادیه دانشجویی تاکید کرد: 29 اردیبشهت باید روز پایان نجومی‌بگیران و دولتی باشد که سخنگویش آنان را ذخیره نظام نامید. 29 ام اردیبهشت باید روز انتخاب مبارزه با فساد و روز رفتن دولتی باشد که در آن افراد بد حساب برای برداشت‌های ده‌ها هزار میلیاردی از صندوق ذخیره فرهنگیان آزادی عمل دارند اما توده‌های مردم سرنوشتی جز بیکاری و تنگ‌دستی ندارند. دانشجویان متعهد و انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل همگام با توده‌های ملت شریف ایران 29 اردیبهشت ماه با شرکت در انتخابات به دولت سرمایه‌داران و وزیران هزار میلیاردی پایان خواهند داد. راه‌ برون‌رفت از شرایط کنونی تشکیل دولتی کارآمد است که با تکیه بر «عقلانیت انقلابی» برای بهبود اقتصاد و مبارزه با فساد حرکت کند.
دعوت دفتر تحکیم وحدت از مردم حماسه‌ساز ایران برای حضور حداکثری و انتخابی شایسته در انتخابات
بر اساس این گزارش، همچنین دفتر تحکیم وحدت طی بیانیه‌ای ضمن دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات اعلام کرد: براستی چه کسی باور می‌کند ایران اسلامی پس از گذشت سی و هشت سال از انقلاب، با وجود غنی‌ترین منابع کشاورزی، صنعتی، معدنی و با حضور نخبگان و اندیشمندانی نامور، هنوز با بحران‌های اقتصادی و صنعتی دست و پنجه نرم کند؟ چگونه می‌توان باور کرد کشوری در علوم و فناوری‌های روز دنیا چون بیو‌تکنولوژی، هوافضا، نانو، هسته ای، پیشرفت‌های چشمگیر جهانی داشته باشد اما در اقتصاد و صنعت، دچار ضعف و بحران باشد؟
در ادامه این بیانیه تصریح شده است: آیا از خاکی که دانشمندانی همچون بوعلی و خیام و خواجه نصیر تا کاظمی آشتیانی و شهریاری و طهرانی مقدم را تربیت کرده، نمی‌توان انتظار مدیران و تصمیم سازان لایق و متعهد داشت؟ با وجود تجربه‌های خارق العاده سال‌های جهاد و دفاع مقدس آیا نمی‌توان راه حلی را برای عبور از این دوران سخت ارائه نمود؟ چگونه می‌توان پذیرفت که دولتمردان نظام در طول 4سال، تمام هم و غم خود را صرف تعامل و گفت‌وگو با قدرت‌های جهانی کنند و در نهایت امر نتیجه‌ای جز تمدید تحریم‌ها و تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای عاید ملت نشود؟ آیا چند هواپیمای مستعمل و فروش فرمایشی نفت به این همه زحمت و هزینه می‌ارزید؟ و یا اگر هم ارزش داشت چند درصد از مردم از سود آن بهره مند شدند؟
دفتر تحکیم وحدت در این بیانیه ابراز داشت: ما دانشجویان در شورای مرکزی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت مردم حماسه ساز ایران را به حضور حداکثری و انتخابی شایسته در انتخابات پیش رو دعوت کرده ‌و اعلام می‌داریم که به امید ظهور دولت عدالت گستر جهانی به وعده «و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین» تا آخر ایستاده‌ایم؛ چرا که تا کفر و ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.
ملت ایران 29 اردیبهشت 96 را
در منظومه انقلاب اسلامی چونان ستاره‌ای روشن
 به یادگار خواهد گذارد
بنا بر این گزارش، جهاددانشگاهی نیز با صدور بیانیه‌ای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از ملت بزرگ ایران برای حضور در پای صندوق‌های رأی دعوت کرد.
در این بیانیه تاکید شده است: امروز، قدردانی از نعمت بزرگ جمهوری اسلامی و مراقبت از عزت و آبروی ملی در مشارکت بالای مردم عزیز ایران اسلامی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تجلی می‌یابد.
در بخش دیگری از این بیانیه خاطرنشان شده است: این، سر انگشتان ملت ایران است که بار دیگر گره‌گشایی کرده و 29 اردیبهشت 96 را در منظومه انقلاب اسلامی چونان ستاره‌ای روشن به یادگار خواهد گذارد.
جهاد دانشگاهی در این بیانیه همچنین ابراز داشت: جهادگران جهاددانشگاهی ضمن دعوت از ملت شهیدپرور ایران اسلامی برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها، از کاندیداهای محترم می‌خواهند در مراحل پیش رو با متانت، قانون‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند تا به فضل الهی این انتخابات به سربلندی و پیروزی کشور اسلامی‌مان بیانجامد.