kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

حوادث کوتاه از کشور


    نبود کلاه ایمنی مرگ آفرین شد
ساری-خبرنگار کیهان:رئیس پلیس راه مازندران گفت: برخورد شدید موتور سیکلت با یکدستگاه خودروی پژو در جاده بهنمیر مرگ موتور سوار را رقم زد.
سرهنگ قدمی با بیان اینکه سانحه مزبور ساعت 7 بامداد دیروز رخ داد، اظهارداشت: نداشتن کلاه ایمنی و رعایت نکردن حق تقدم از سوی راکب موتورسیکلت این حادثه را بوجود آورد.
بار قاچاق به تهران نرسید
سرویس شهرستان ها: فرمانده انتظامی استان البرز گفت: ماموران این فرماندهی باخبر شدند که یک دستگاه تریلر حامل کالای قاچاق از غرب کشور به سمت تهران در حال حرکت است.
سرتیپ کامرانی صالح افزود: ماموران با استقرار در محورهای مواصلاتی استان البرز یک دستگاه تریلر با مشخصات مورد نظر را در آزاد راه کرج -تهران حوالي پل کلاک، شناسايي و آن را متوقف ساختند.
وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این تریلر، سيگار، تنباکو ، انواع مواد محترقه، سرويس دسيني، لباس خارجي، پتوي مسافرتي و پارچه خارجي کشف کردند.
سرتیپ کامرانی صالح با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله را 20 میلیارد ریال برآورد کردند. اظهار داشت: سرنشینان این تریلر دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
 کشف انبار کالا
سمنان- خبرگزاری فارس: رئیس‌پلیس آگاهی استان سمنان گفت: در بازدید مأموران پلیس آگاهی شهرستان شاهرود از یک انبار کالا، دو هزار و 400 عدد کمپوت آناناس و 300 کیلوگرم مایه اولیه پنیر کشف و ضبط شد.
محمداسماعیل حداددباغی ارزش ریالی کالای مکشوفه را بیش از 600 میلیون ریال تخمین زد و گفت: این مقدار کالا بدون مجوزهای قانونی در انبار مزبور نگهداری می‌شد.
وی تصریح کرد: یک نفر دراین رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شد.
توقیف لوازم گلخانه‌ای قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران انتظامی این استان هنگام پایش محورهای ورودی به یک دستگاه تریلر «ولوو» مشکوک شده و خودرو را برای بازرسی متوقف کردند.
سرتیپ ایرج کاکاوند افزود: ماموران در بازرسی از این تریلر بیش از 14 هزار قلم انواع لوازم و تجهیزات گلخانه‌ای خارجی بدون مجوز گمرکی کشف و یک متهم را نیز دستگیر کردند.
وی، ارزش مالی محموله کشف شده را 10 میلیارد ریال برآورد و تصریح کرد: این محموله از جنوب کشور بارگیری شده و مقصد آن تهران بود.
خرید با دلارهای تقلبی
مهاباد- ایرنا: فرمانده انتظامی سردشت گفت: 216 برگ 100 دلاری تقلبی در این شهرستان مرزی کشف و ضبط شد.
سرهنگ فیض‌الله علیزاده افزود: این دلارها توسط برخی افراد در قبال خرید چند طاقه پارچه به ارزش 820 میلیون ریال به فروشنده مغازه داده شده بود.
وی با اشاره به دستگیری 2 متهم دراین رابطه گفت: متهمان با اعتراف به جرم خود با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
انهدام باند سارقان احشام
سرویس شهرستان ها: رئيس پليس آگاهي استان اصفهان اظهار داشت: در پي شكايت يكي از دامداران مبني بر سرقت 160 راس دام از وي‌، تحقيقات ماموران پليس آگاهي براي شناسايي و دستگيري سارقان آغاز شد.
سرهنگ ستار خسروي افزود: ماموران متوجه شدند سارقان با سلاح سرد وارد دامداري‌ها شده و پس از ضرب و شتم نگهبانان و بستن دست و پاي آنها اقدام به سرقت احشام کرده‌اند.
وی ادامه داد: با انجام اقدامات خاص پليسي، يك باند 10 نفره شناسايي و در عملياتي ضربتي همه اعضاء باند دستگير شدند.
خسروي با بيان اينكه سارقان در بازجویي‌هاي پليس به سرقت 347 راس دام با همدستي دو مالخر اعتراف كردند اظهار داشت: مالخران اين پرونده نيز دستگير و جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.
رئيس پليس آگاهي اصفهان گفت: ارزش احشام سرقت شده توسط كارشناسان مربوطه 4 ميليارد ريال اعلام شده است.
آتش جنگل مهار شد
اهواز - ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های خسرج واقع در اطراف شهرستان حمیدیه که از صبح سه شنبه شروع شده بود، مهار شد.
کیامرث حاجی‌زاده با بیان اینکه علت آتش‌سوزی در جنگل‌های خسرج در دست بررسی است، اظهارداشت: این آتش سوزی به 40 هکتار از عرصه‌های جنگلی خسارت زد.
توقیف 23 تن برنج خارجی
سرویس شهرستان ها: رئیس‌پلیس آگاهی استان یزد گفت: ماموران این فرماندهی به یکدستگاه تریلر که درحال عبور از کنارگذر شهر یزد بود مشکوک شدند و آن را متوقف ساختند.
سرهنگ حسین رضایی افزود: ماموران پس از بررسی اسناد، مدارک و بارنامه خودرو، متوجه شدند که راننده خودرو اقدام به بارگیری 23 تن برنج خارجی بدون مجوز گمرکی کرده است که به همین منظور خودرو به پارکینگ منتقل شد.
وی با بیان اینکه کارشناسان مربوطه کالای مکشوفه را یک میلیارد و 450 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، اظهارداشت: راننده این تریلر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شد.
گازوئیل بی‌مجوز از مرزعبورنکرد
سرویس شهرستان‌ها: رئیس‌پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامی این استان هنگام پایش خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتي و نقاط آلوده به دو دستگاه‌تانکر نفتکش مشکوک و آنها را متوقف کردند.
سرهنگ ابراهیم ملاشاهی افزود: ماموران در بازرسی از این تریلرها 50 هزار لیتر گازوئیل بدون هرگونه مدارک قانونی کشف و ضبط کردند.
وی تصریح کرد: این تریلرها توقیف و راننده‌های آنها بازداشت و با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی شدند.
عرضه سنگدان به جای گوشت
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر توزیع گسترده مواد پروتئینی تقلبی در مشهد رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. سرهنگ حمید رزمخواه تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به این پرونده با محرز شدن موضوع پس از هماهنگی قضایی و با همکاری تیم معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اداره دامپزشکی، کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت در اقدامی غافلگیرانه وارد عمل شدند.
رزمخواه گفت: کارآگاهان پلیس با دستگیر کردن افراد سودجو طی بازرسی از محل 2 تن گوشت سنگدان چرخ شده و بسته‌بندی شده کشف کردند.
وی افزود: متخلفان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.
ناکامی قاچاقچیان برنج خارجی
بوشهر- خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی دشتی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل کالاهای قاچاق از نقاط کور سطح حوزه استحفاظی این شهرستان بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. سرهنگ جهان‌بخش صیادی افزود: مأموران با تحت نظر گرفتن محل‌های مزبور یک کامیون حامل برنج را شناسایی و آن را متوقف ساختند و در بازرسی از آن بیش از 20 تن برنج فاقد مدارک قانونی کشف کردند. وی یک میلیارد و 100 میلیون ریال ارزش مالی این محموله را عنوان و تصریح کرد: راننده این کامیون دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.