kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۹۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹

حوادث کوتاه از کشور


    عدم خروج گازوئیل از مرز
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی سرباز گفت: مأموران این فرماندهی هنگام پایش خودروهای عبوری در محورهای این شهرستان به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند. سرهنگ سیامک مرادی افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون 17 هزار لیتر گازوئیل فاقد هرگونه مدارک قانونی کشف و یک نفر را در این رابطه دستگیر کردند. وی با اشاره به توقیف کامیون گفت: فرد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
کشف 9 کیلو و 500 گرم شیشه
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تهیه و توزیع مواد روانگردان «شیشه» توسط فردی سابقه‌دار در شهرستان ورامین، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. سرتیپ عبدالرضا ناظری با اشاره به شناسایی مخفیگاه فرد مورد نظر اظهار داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضایی وارد مخفیگاه این قاچاقچی شدند و دو نفر را در آنجا دستگیر کردند. وی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان موفق شدند 9 کیلو و 500 گرم شیشه و مقادیری مواد مخدر سنتی به همراه یک قبضه سلاح کمری جنگی و تعداد 13 عدد گلوله کشف و ضبط کنند. سرتیپ ناظری گفت: متهمان با تشکیل پرونده مقدماتی به مقامات قضایی معرفی شدند.
مین باز هم قربانی گرفت
ایلام- ایسنا: فرمانده انتظامی قصر شیرین اظهار داشت: جوان 28 ساله‌ای در اثر انفجارمین در حوالی پل شیرازی این شهر مجروح شد. سرهنگ عنایت فلاحی با بیان اینکه جوان مزبور از عشایر کوچروی مستقر در قصر شیرین است اظهار داشت: این جوان برای سرکشی به احشامش به محل مورد نظر مراجعه کرده بود که پایش روی مین رفت و از ناحیه دست و پای چپش مجروح شد. وی گفت: انفجارمین ساعت 24 یکشنبه رخ داد که صدای آن در سراسر قصرشیرین به گوش رسید.
جمع‌آوری سموم کشاورزی غیرمجاز
سمنان- خبرنگار کیهان: مدیر تنظیم بازار و نهاده‌های کشاورزی اداره کل جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: 4 هزار و 300 لیتر انواع سموم کشاورزی غیرمجاز در سطح این استان جمع‌آوری شد. مسعود طاهریان افزود: این مقدار غیرمجاز از شرکت‌های تولیدی و فروشگاه‌های عرضه کننده سموم کشاورزی توسط بازرسان این اداره جمع‌آوری شده است. وی تصریح کرد: اقدامات لازم برای امحای سموم غیرمجاز انجام شده است.
انحراف خونین پژو 405
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه گیلان گفت: یک دستگاه خودروی پژو 405 در محور سنگر به کوچصفهان پس از انحراف به چپ با یک دستگاه خودروی پراید به صورت شاخ به شاخ تصادف کرد. سرهنگ حسین محمدپور افزود: در اثر این سانحه یک کودک 8 ماهه که در خودروی پراید بود در دم جان سپرد و رانندگان دو خودرو به شدت مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند. وی انحراف به چپ و عدم رعایت سرعت مطمئنه از سوی راننده پژو 405 را علت اصلی این حادثه عنوان کرد.
پارچه قاچاق به بازار نرسید
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: مأموران این فرماندهی هنگام پایش خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به دو دستگاه خودروی سواری مشکوک و آنها را متوقف ساختند. سرهنگ دوستعلی جلیلیان افزود: مأموران در بازرسی از این خودروها 197 طاقه پارچه خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال کشف کردند. وی تصریح کرد: در این رابطه دو نفر دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضایی شدند.
انبار لیموخشک لو رفت
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی خوزستان گفت: مأموران پلیس آگاهی بهبهان از محل دپوی مواد غذایی قاچاق در این شهرستان مطلع شدند و بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. سرتیپ محمدرضا اسحاقی افزود: مأموران پلیس در بازرسی از محل دپوی این مواد غذایی که یک انبار بود مقدار 3 هزار و 800 کیلوگرم لیموخشک خارجی و مقدار 2 هزار و 775 کیلوگرم گردوخارجی فاقد هرگونه مدارک گمرکی را کشف و دو نفر را در این رابطه دستگیر کردند. وی تصریح کرد: کارشناسان ارزش مالی کالاهای قاچاق کشف شده را بالغ بر دو میلیارد ریال اعلام کردند.
توقیف 20 خودرو
زاهدان- خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی سراوان گفت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام پایش خودروهای عبوری در محورهای ارتباطی 20 خودرو را متوقف کردند. سرگرد مراد امیری افزود: در بازرسی از این خودروها 61 هزار لیتر گازوئیل کشف و خودروهای حامل سوخت قاچاق توقیف شد. وی با اشاره به دستگیری 16 نفر قاچاقچی در این رابطه اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
چای قاچاق مصرف نشد
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي شهرضا گفت: ماموران انتظامي ايستگاه ايست و بازرسي شهيد امامي این شهرستان هنگام پایش خودروهاي عبوري به يک دستگاه کشنده «اف‌اچ» مشکوک و آن را متوقف کردندسرهنگ حميد اميرخاني افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو تعداد دو هزار و 652 كارتن چاي خارجي فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکي کشف کردند.
وي با بیان اینکه کارشناسان ارزش اين محموله را 4 ميليارد ريال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: دراین ارتباط راننده کامیون دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
کشف احشام قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: پلیس این استان یک دستگاه تریلر کشنده «هوو» را که با محموله دام از شرق کشور عازم «کرج» بود متوقف کرد.
سرهنگ محمدرضا مزیدی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد این تریلر در حال حمل 170 راس گوسفند فاقد مجوز دامپزشکی است که به همین منظور خودرو توقیف و راننده و سرنشین آن نیز دستگیر شدند.
وی، ارزش این دام‌ها را یک میلیارد و 550 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: احشام تحویل دامپزشکی استان شد.
ناکامی قاچاقچیان شیشه عینک
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: ماموران این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند یک دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق را در محور بیستون- کرمانشاه شناسایی کنند.سرتیپ منوچهر امان‌اللهی با اشاره به اینکه این محموله از مرزهای غربی کشور به مقصد استان‌های مرکزی بارگیری شده بود، افزود: مأموران طی یک عملیات پلیسی خودروی موردنظر را پیش از رسیدن به شهر کرمانشاه متوقف و راننده را نیز دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: در بازرسی از خودروی متهم بیش از 10 هزار عدد شیشه عینک طبی قاچاق کشف شد که طبق نظر کارشناسان ارزش آن بالغ بر سه میلیارد ریال است.امان‌اللهی گفت: خودروی پژو پارس حامل کالای قاچاق توقیف و فرد دستگیرشده تحویل مراجع قانونی شد.
کشف 2 میلیارد ریال بادام
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی بستک اظهارداشت: مأموران انتظامی پاسگاه «مهران» حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
سرهنگ محمد رستمی افزود: ماموران در بازرسی از کامیون دو تن و 895 کیلو بادام قاچاق کشف و یک متهم را در این رابطه دستگیر کردند.
وی با اشاره به اینکه ارزش بادام‌های قاچاق کشف شده دو میلیارد ریال است، اظهارداشت:  فرد دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.