kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸

آسیب دیدگان زلزله خراسان شمالی کمک بلاعوض می‌گیرند

نماینده اعزامی رئیس‌جمهوری به مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی گفت: آسیب دیدگان این حادثه طبیعی در شهرها 60 میلیون ریال و در روستاها 50 میلیون کمک بلاعوض دریافت خواهند کرد.



علی ربیعی به خبرنگار ایرنا گفت: باید خانه‌هایی محکم و اصولی برای خانوارهایی که واحدهای مسکونی خود را از دست داده‌اند، ساخته شود.
وی با بیان اینکه تمامی خانه‌های روستایی این استان بیمه هستند افزود: از محل بیمه نیز برای هر واحد مسکونی روستایی 150 میلیون تامین می‌شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: همچنین تلاش خواهیم کرد تا 200 میلیون ریال وام 15 ساله با کارمزد 4 درصد نیز برای هر واحد مسکونی تامین کنیم که این موضوع را در دولت مطرح خواهیم کرد و امیدوار هستیم موافقت شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون چادر به اندازه کافی برای اسکان موقت تامین شده است افزود: میزان خسارت در ستاد بحران در دست بررسی است.
وی افزود: تلاش خواهم کرد تا مشکلات زلزله‌زده‌ها در این استان برطرف شود.
زلزله‌ای شنبه شب با قدرت 5/7 ریشتری ساعت 22و 30 دقیقه و 58 ثانیه استان خراسان شمالی را لرزاند که مرکز کانون آن در شهر پیش قلعه حدفاصل2 شهرستان بجنورد و مانه و سلمقان بود. شمار مصدومان زمین لرزه شنبه شب استان به بیش از 400 نفر رسید که دو نفر نیز جان خود را از دست دادند.