kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

اخبار کوتاه از فوتبال



مشخص شدن لیست مازاد سپاهان
زلاتکو کرانچار پنج بازیکن را در لیست خروجی سپاهان قرار داد. مهدی اخوان درباره لیست مازاد کرانچار در سپاهان، اظهار کرد: آقای کرانچار پنج بازیکن را در لیست مازاد قرار داده، طالب ریکانی، محمد روشندل، فرید بهزاد کریمی، سیدجلال عبدی و علی احمدی می‌توانند از باشگاه جدا شوند. سرپرست سپاهان همچنین از آغاز تمرینات تیم از اواخر خرداد خبر داد و افزود: آقای کرانچار بعد از امضای قرارداد به کرواسی برگشت و بعد از دو هفته‌ دوباره به ایران آمد. قرار است تمرینات از بیست و سوم خرداد در اصفهان شروع شود، اما فعلا چیزی در مورد اردوی خارجی اعلام نشده است. اخوان خاطرنشان کرد: کرانچار و محسن طاهری دیروز جلسه طولانی مدتی را در دفتر باشگاه داشته‌اند و در مورد فهرست بازیکنان موردنظر سرمربی تیم و همچنین اردوهای مدنظرش صحبت‌هایی شده است، اما تا زمانی که قراردادی امضا نشود، نمی‌توان آن را رسانه‌ای کرد.
شاه‌حسینی: مصوبه فدراسیون فوتبال یک تخلف است
رئیس ‌سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال معتقد است تصمیم جدید این فدراسیون در جهت جلوگیری از ثبت قرارداد بازیکنان باشگاه‌هایی که در فیفا و AFC پرونده بدهی دارند یک تخلف است. عبدالرحمان شاه‌حسینی، در پاسخ به این پرسش که از لحاظ قانونی آیا فدراسیون فوتبال می‌تواند چنین مصوبه‌ای بدهد که کلیه باشگاه‌های دارای پرونده‌های انضباطی نزد سازمان‌های انضباطی بین‌المللی AFC و FIFA ازجذب بازیکن یا کادر خارجی محروم خواهند بود، اظهار کرد: حق استخدام بازیکن اعم از ایرانی یا خارجی از مقرراتی است که در فدراسیون فوتبال نوشته شده و در مراجع قانونی مصوب شده است. این حق برای تمام باشگاه‌هاست. ضایع کردن حق به دو طریق ممکن است؛ اول اینکه همان مراجعی که این مقررات را تصویب کرده‌اند، کلاً مقررات را تغییر بدهند که اکنون این اتفاق نیفتاده است؛ دوم اینکه محروم کردن از حق استخدام بازیکن، با حکم مراجع قضایی داخلی یا بین‌المللی فوتبال ممکن است. وی ادامه‌ داد: اختیارات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در متن اساسنامه در ۱۳ مورد بیان شده است؛ فدراسیون به غیر از این موارد حق هیچ‌گونه دخالتی ندارد و مسئله پیش آمده تخلفی است که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال انجام داده است. دخالت در امور باشگاه‌ها توسط تشکیلاتی که صلاحیت آن را ندارند حقی را ضایع می‌کند و خسارات جبران‌ناپذیری را به پیکره فوتبال می‌زند. شاه‌حسینی تصریح کرد: احکام قطعی صادره از سوی ارکان قضایی فوتبال ما طی سنوات اخیر در دست بازیکنان و مربیان وطنی قرار دارد. این مربیان و بازیکنان طلب‌هایی دارند که فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان آنها را پرداخت نکرده و به عنوان کاغذ پاره در دست این افراد باقی مانده است. اگر واقعاً فدراسیون فوتبال اینقدر قدرت دارد، چرا این احکام قطعی که سال‌هاست برای هموطنانمان بدون اقدام مانده را اجرا نمی‌کند؟
اعلام ساعت دیدارهای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا
از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، زمان و محل برگزاری دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد. نمایندگان ایران در دور رفت طی روزهای اول و دوم خرداد و در دور برگشت نیز طی روزهای هشتم و نهم خرداد به مصاف حریفان خود می‌روند. برنامه کامل بازی‌های نمایندگان ایران به شرح زیر است:
دور رفت:
دوشنبه اول خرداد
* استقلال .......................................... العین امارات (ساعت ۲۰:۴۵ – ورزشگاه آزادی)
سه شنبه دوم خرداد
* استقلال خوزستان .......... الهلال عربستان (ساعت ۲۰ – ورزشگاه السیب مسقط)
* پرسپولیس ......................................... لخویا قطر (ساعت ۱۹:۳۰ – ورزشگاه آزادی)
دور برگشت:
دوشنبه ۸ خرداد
* العین امارات ...................... استقلال تهران (ساعت ۲۲ – ورزشگاه بن زاید العین)
سه شنبه ۹ خرداد
* الهلال عربستان ... استقلال خوزستان (ساعت ۲۲ - ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه)
* لخویا قطر – پرسپولیس (ساعت ۲۲ – ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه)
قوچان‌نژاد بهترین بازیکن سال هیرنفین
مهاجم ایرانی با آرای هواداران به عنوان بهترین بازیکن سال هیرنفین انتخاب شد. رضا قوچان‌نژاد که موفق شد با زدن ۱۹ گل عملکرد بسیار خوبی را در تیمش داشته باشد و برای کسب آقای گلی تلاش کند، توانست با آرای هواداران تیمش به عنوان بهترین بازیکن سال هیرنفین انتخاب شود. قوچان‌نژاد که در تابستان به هیرنفین آمد این فصل با عملکرد خوبی که داشت، مورد تمجید رسانه‌های هلندی نیز قرار گرفت.
آشتیانی به زودی از بیمارستان مرخص می‌شود
فرزند پیش‌کسوت فوتبال کشورمان آخرین وضعیت پدرش که در بیمارستان بستری است را تشریح کرد. اردلان آشتیانی در خصوص آخرین وضعیت پدرش ابراهیم آشتیانی، گفت: پدرم هنوز در بیمارستان است اما قرار است به زودی از بیمارستان مرخص شود البته مردم باید برای پدرم دعا کنند او این روزها مشغول انجام کارهای فیزیوتراپی است تا به شرایط سابق بازگردد. وی ادامه داد: پدرم چند وقتی است که به هوش ‌آمده و کاملاً به هوش است اما کمی پای راستش آسیب دیده و نمی‌تواند آن را تکان دهد اما کارهای فیزیوتراپی را انجام می‌دهد تا این مشکل هم برطرف شود. فرزند پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص اینکه چه زمانی پدرش از بیمارستان مرخص خواهد شد، افزود: هنوز مشخص نیست چرا که او داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کند و تا زمانی که داروهایش تمام نشود مرخص نخواهد شد.
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر
* کمال کامیابی‌نیا که روز یکشنبه کتف خود را به تیغ جراحان سپرد به ‌زودی قراردادش را با باشگاه پرسپولیس تمدید خواهد کرد. کامیابی‌نیا در صورتی که دچار مصدومیت شدید نمی‌شد این شانس را داشت تا ترانسفر شود، اما با توجه به منتفی شدن این قضیه او به‌زودی قرارداد جدیدش با پرسپولیس را امضا خواهد کرد.هافبک پرسپولیس تا دوماه ‌و نیم دیگر نمی‌تواند برای این تیم به میدان برود.
* امید عالیشاه و احمد نوراللهی موفق شدند برگه کسر خدمت خود را بگیرند تا شرایط برای بازگشت آنها به جمع سرخپوشان در آینده‌ای نزدیک فراهم شود. بازیکنان سرباز تراکتورسازی که به ‌دلیل محرومیت این باشگاه از جذب بازیکن دوران کوتاهی در این تیم داشتند اگر مشکل خاصی پیش نیاید از اوایل مرداد ماه به پرسپولیس برگشته و این تیم را در فصل جدید رقابت‌های لیگ و دیگر مسابقات همراهی می‌کنند. با آمدن عالیشاه و نوراللهی دیروز از باشگاه پرسپولیس خبر رسید که برانکو شهاب کرمی و محمد‌امین آرام طبع را در لیست مازاد این باشگاه قرارداده است.
* کیانوش رحمتی مربی فصل گذشته تیم فوتبال پیکان در پایان فصل از این تیم جدا شد و به عنوان عضو جدید کادر فنی تیم نوجوانان معرفی گردید. بر همین اساس محمدرضا طهماسبی بازیکن اسبق تیم پیکان که فصل گذشته به عنوان سرپرست این تیم فعالیت می‌کرد با حفظ سمت به عنوان مربی در کادر فنی کار خواهد کرد.
* درویش مدیرعامل باشگاه سایپا در پاسخ به این سؤال که محمودی سرپرست تیم تراکتورسازی اعلام کرده است خواستار مذاکره این باشگاه با سایپا برای حفط محمدرضا اخباری است، گفت: این باشگاه هیچ مذاکره‌ای تا به حال با ما نداشته ضمن اینکه خودمان به اخباری احتیاج داریم و وقتی کادرفنی و باشگاه به این بازیکن احتیاج دارد یعنی مذاکره مفهومی ندارد.
* سروش رفیعی که به زودی قراردادش با پرسپولیس به پایان می‌رسد از تیم هایدنهیم آلمان پیشنهاد دارد. این تیم در رقابت‌های بوندس‌لیگای دو آلمان حضور دارد. قرارداد رفیعی بعد از بازی رفت پرسپولیس و لخویا با پرسپولیس به پایان می‌رسد و از این‌رو به عنوان بازیکن آزاد مشکلی برای لژیونر شدن نخواهد داشت.
* داریوش شجاعیان که در لیست مورد نظر علیرضا منصوریان برای فصل آینده قرار دارد کار راحتی برای پیوستن به استقلال ندارد. باشگاه گسترش فولاد تبریز ظاهرا تمایلی به جدایی داریوش شجاعیان از این تیم را ندارد. آنها روی قرارداد سه ساله خود با شجاعیان پافشاری می‌کنند و تنها شریط جدایی این بازیکن را پرداخت ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرده‌اند. گفته می‌شود استقلال یکی از تیم‌های داخلی است که این بازیکن را می‌خواهد.
* علی نظرمحمدی که فصل گذشته توانست سپیدرود را از لیگ آزادگان به لیگ برتر برساند در لیگ هفدهم هم هدایت این تیم را بر عهده دارد.
* سرپرست تراکتورسازی می‌گوید هنوز قرارداد نکونام با این تیم قطعی نشده است.کاظم محمودی درباره سپرده شدن هدایت تراکتورسازی به جواد نکونام اظهار کرد: هنوز جواد سرمربی تراکتورسازی نشده است. باشگاه در حال مذاکره با کاپیتان سابق تیم ملی است اما هنوز به توافق کامل نرسیده‌ایم. تعجب می‌کنم که بعضی از خبرگزاری‌ها خبر توافق باشگاه با نکونام را تایید کرده‌اند.
* وحید طالب‌لو که فصل گذشته در فولاد حضور داشت، به دلیل مصدومیت، بازی‌های آخر فصل را از دست داد. این در حالی است که مصدومیت این بازیکن به صورت کامل برطرف شده است ولی طالب‌لو هنوز برای فصل بعد تصمیم خاصی نگرفته است. مسئولان فولاد اما به این بازیکن پیشنهاد تمدید قرارداد داده‌اند و تا چند روز دیگر وضعیت این بازیکن مشخص خواهد شد.
* دو بازیکن تیم فوتبال پیکان به دلیل سرباز شدن فصل آینده قادر نیستند در این تیم به فوتبال خود ادامه دهند. شهریار مقانلو و فراز امام‌علی که فصل گذشته سال خوبی را در پیکان پشت سر گذاشتند به دلیل مشمول سربازی شدن قطعا از این تیم جدا و در یک تیم نظامی به فوتبال ادامه خواهند داد.