kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶

از فساد 8 هزار میلیاردی صندوق فرهنگیان تا اشتغال وزیر به واردات پوشاک!(خبر ویژه)

در حالی که معلمان منتظر شنیدن خبر خوش وعده داده شده هستند اخبار وزارتخانه آموزش و پرورش، حول اختلاس صندوق، واردات دختر وزیر و سند 2030 می‌چرخد.


به گزارش جوان اردیبهشت هم از نیمه گذر کرد و نه خبر نهایی از گزارش تحقیق و تفحص در ماجرای صندوق ذخیره فرهنگیان شنیدیم و نه بالاخره معلوم شد، معوقات فرهنگیانی که قول آن را برای هفته معلم داده بودند، پرداخت شد یا نشد! در عوض خبر کشف محموله پوشاک خارجی در ویلای شخصی وزیر و قاچاق خانوادگی بیش از شعارهایی که دانش‌آشتیانی در زمان رأی اعتماد مجلس بیان کرده بود، به گوش رسید. در نهایت هم سرگرمی‌های مادی و خانوادگی آقای وزیر، آن هم در سمت بسیار مهمی چون وزارت آموزش و پرورش تا جایی ادامه یافت که منتج به هشدار رهبر معظم انقلاب درباره سندی شد که به جای اسناد بالادستی در دستور کار دولت در آموزش و پرورش قرار گرفته است.
فخرالدین دانش‌آشتیانی که این روزها از هر جهت نقل محافل خبری شده است، در حالی از سوی رئیس‌جمهور مستحق جلوس بر مسند وزارت آموزش و پرورش شد که فانی به عنوان وزیر قبل از وی، به دلیل فساد میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان در معرض استیضاح نمایندگان قرار گرفته بود. فرار رو به جلوی دولت از پاسخگویی به اختلاسی که نام آن را معوقه گذاشته بودند، منتج به روی کارآمدن وزیری شد که مخالفان وی معتقد بودند وزیر پیشنهادی یعنی دانش‌آشتیانی، بازیگر نقش فتنه بوده و در مجلس قبل هم بیش از 70 رأی نیاورده است.
فساد مالی در بانک سرمایه، تأخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان، عزل و نصب‌های سیاسی در سطوح کلان و خرد در مدیریت مدارس، بی‌توجهی به مسائل تربیتی و پرورشی و فرهنگی در سیاست‌های آموزش و پرورش و مدارس و دهها چالش دیگر را در کنار تأخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان و از بین رفتن آرامش خانواده‌ها به دلیل برنامه‌ریزی مالی فرهنگیان با همین حقوق اندک بگذارید و در نهایت از آقای وزیر که به خبرنگاران خرده گرفته بود، بپرسیم چرا فقط راجع به پول نپرسیم، وقتی که برای خرید قنداق فرنگی ساده از فروشگاه خانوادگی شما باید 369 هزار تومان ناقابل پرداخت کرد و ژاکت ساده دخترانه را به ارزش 232 هزار تومان خریداری کرد؟!