kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵

کوتاه از انتخابات


انتقاد الیاس حضرتی از «تندروی» حسن روحانی در سخنان اخیر
الیاس حضرتی نماینده اصلاح‌طلب مجلس در نامه‌ای خطاب به روحانی از جمله به کلیات عملکرد انقلاب و نظام اسلامی انتقاد کرد . وی در این نامه خطاب به روحانی نوشت: «شما در سخنان اخیرتان «تند» رفتید آن هم نه تنها در نقد عملکرد نامزدهای رقیب و جریان سیاسی حامی آنان بلکه در مواردی کلیت عملکرد انقلاب اسلامی را هم مورد نقد قرار داده‌اید. وقتی از «کسانی که در طول ٣٨ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند» سخن می‌گویید، عملکرد کل نظام در معرض اتهام قرار می‌گیرد ولو آنکه هدف شما القای چنین امری نبوده باشد. وقتی می‌فرمایید جریان رقیب شما «می‌خواهد ناامنی را به کشور بازگرداند و آرامش منطقه را برهم بزند»، دشمنان سوءاستفاده می‌کنند و ادعاهای ناروای خود را علیه جمهوری اسلامی تکرار خواهند کرد که ایران عامل ناامنی منطقه است».
وی همچنین در بخش دیگری از این نامه تصریح کرد : «شایسته نیست که شما آنان را کسانی توصیف کنید که «زبان‌ها را بریدند و دهان‌ها را دوختند!» شاید شما برای استفاده از این تعابیر استدلال داشته باشید و بنده هم حکم جزم نمی‌دهم که منظورتان چه بوده است اما حق بدهید که بگویم برداشت عمومی از این سخنان شما «تندروی» بوده است».

لیست اصلاح‌طلبان شورای شهر منتشر نشده دچار تغییر شد
یک عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران با اشاره به اعلام دومین لیست اصلاح‌طلبان برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، افزود: از اعضای اصلاح‌طلب فعلی شورای شهر تهران از جمله آقایان اسماعیل دوستی، احمد دنیامالی، محمدمهدی تندگویان، احمد حکیمی پور، محمد حقانی و فاطمه دانشور در لیست اصلاح‌طلبان حضور خواهند داشت.این عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه افرادی در لیست دوم حضور خواهند داشت که با تجربه و متخصص هستند، بیان کرد: ما به دنبال شهری آرام همراه با امکانات روز هستیم و افرادی که در لیست دوم اصلاح‌طلبان حضور خواهند داشت تماما افرادی متخصص و با تجربه هستند.وی افزود: با توجه به جمع بندی لیست دوم اصلاح‌طلبان، احمد مسجدجامعی در لیست دوم جای ندارد.

همایش بزرگ حامیان «رئیسی» سه شنبه در مصلای تهران برگزار می‌شود
همایش بزرگ حامیان سيد ابراهيم رئیسی روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود.این همایش مردمی با حضور و سخنرانی سید ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ساعت ۱۶:۳۰ در شبستان مصلی بزرگ تهران برگزار خواهد شد.

تجمع و راهپیمایی تبلیغاتی در محیط باز نیاز به مجوز دارد
حسین ذوالفقاری رئیس ستاد امنیت انتخابات گفت: آمادگی‌های امنیتی، اشراف اطلاعاتی و برنامه ریزی یگان‌های واکنش سریع به گونه‌ای طراحی شده است تا هرگونه اقدامی که بخواهد در نظم و امنیت انتخابات اخلال ایجاد کند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با قاطعیت با آن برخورد می‌شود.
وی افزود : بیش از 260 هزار نفر تأمین امنیت انتخابات را به عهده دارند و البته نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی نیز در نقطه صفر مرزی و مسیرهای مواصلاتی مشغول فعالیت هستند.
وی درخصوص تجمعات انتخاباتی افرود: اگر قرار است، تجمعی از سوی ستادهای تبلیغاتی در محیط‌های باز صورت بگیرد نیاز به مجوز دارد و ضوابطی که برایشان در نظر گرفته می‌شود نیز رعایت شود. در غیر این صورت اگر افرادی بدون هدایت ستادهای انتخاباتی به صورت خودجوش بخواهند این کار را انجام بدهند، مشمول تجمعات غیرقانونی می‌شوند و مثل همه ایام سال، نیروی انتظامی با آنها برخورد می‌کند.
برگزاری سومین نشست خبری هیئت مرکزی نظارت
 بر انتخابات شوراهای اسلامی کل کشور
هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور اعلام کرد : با توجه به اتمام رسیدگی به اعتراضات در خصوص تایید و عدم تایید نامزدهای انتخابات شوراها سومین نشست خبری هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کل کشور با حضور «محمد محمودی شاهنشین» رئیس و «فرهاد تجری» سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کل کشور با محوریت روند رسیدگی و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور امروز شنبه برگزار می‌شود.