kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷

حوادث کوتاه از کشور


    کشف 50 کیلو شیشه و هروئین
تایباد- خبرنگار کیهان: فرمانده هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد در استان خراسان رضوی گفت: 50 کیلو گرم شیشه و هروئین توسط نیروهای پاسگاه 17شهریور این شهرستان در مرز دوغارون کشف شد.
سرهنگ مجید پویان افزود: این مواد که در یک دستگاه کامیون ترانزیت جاسازی شده بود پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران توسط نیروهای مرزبانی کشف شد.
وی اظهار کرد: در این ارتباط یک تبعه کشور افغانستان دستگیر و برای انجام تحقیقات بیشتر راهی مراجع قضایی شد.
سرهنگ پویان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 620 کیلو گرم انواع مواد مخدر در حوزه استحفاظی این شهرستان کشف و ضبط شده که بیش از 90 درصد آن هروئین و شیشه می‌باشد.
انحراف خونین
گنبدکاووس - ایرنا: وقوع دو تصادف در جاده مرزی گنبد به بخش داشلی برون که هنگام غروب پنجشنبه شب رخ داد پنج کشته و 10 مجروح برجای گذاشت.
فرمانده پلیس راه گنبدکاووس در خصوص تصادف اول گفت: این تصادف بین دو خود رو پراید رخ داد که در این حادثه 2 نفر کشته و 4 نفر مصدوم شدند.
سرگرد علی اصغر آشور فارسیانی اظهار داشت: این حادثه براثر انحراف به چپ یکی از خودروها رخ داد.
وی افزود: فوت شدگان و مصدومان این حادثه توسط مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس 115 به بیمارستان شهید مطهری منتقل شدند.
 تصادف دیگر بین یک دستگاه خودروی پراید با یکدستگاه خودروی «ام وی ام» رخ داد که در اثر آن 3 نفر کشته و 6 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
رئیس‌اداره اجتماعی هنگ مرزی اترک گفت: کارشناس پلیس راه علت این سانحه رانندگی را انحراف به چپ خودروی ام.وی.ام اعلام کرده است.
بازداشت هنگام ارتکاب جرم
ایلام - خبرگزاری فارس: جانشین انتظامی استان ایلام گفت: فردی که در حال توزیع بسته‌های ماده مخدر شیشه در سطح شهر ایلام بود دستگیر شد.
سرهنگ حسن کاظمی اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ایلام از این فرد بیش از 40 بسته شیشه آماده توزیع کشف کردند.
جانشین انتظامی استان ایلام تصریح کرد: متهم ابتدا اقدام به بلعیدن تعدادی از بسته‌های شیشه کرد و سپس با ماموران درگیر شد ولی در نهایت دستگیر شد.
وی ادامه داد: با تشکیل پرونده فرد قاچاقچی به دستگاه قضایی معرفی و تحویل شد.
مصدومیت 8 تن از آتش‌نشانان
اهواز - ایرنا: پاساژ دو طبقه رضوان که یکی از بزرگترین مراکز فروش چسب، لوازم گلسازی و خیاطی و خرازی در اهواز است پنجشنبه دچار آتش سوزی شد و دود غلیظی آسمان مرکزی شهر را فراگرفت.
مسعود حق شناس مسئول روابط عمومی و آتش نشانی خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: این پاساژ مملو از مواد اشتعال زا مانند ادکلن، پنبه و استون بود و این امر انجام عملیات را برای آتش نشانان سخت کرد. با وجود این ، آتش سوزی مهار شد.
رئیس‌روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان خوزستان نیز گفت: در حادثه آتش سوزی پاساژ رضوان 8 آتش‌نشان مصدوم شدند.
رضا رفیعی افزود: این آتش‌نشانان دچار خفگی، مصدومیت و گازگرفتگی شدند که با کمک ماموران اورژانس در محل درمان شدند.
کارشناسان علت یابی این حریق را به عهده گرفته‌اند.
کلاهبرداری تحت پوشش خیریه
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی فریدن اظهارداشت: در پی وصول شکایت‌هایی مبنی بر اینکه فردی تحت پوشش مؤسسات خیریه و کمک به افراد بی‌بضاعت و با اعلام شماره حساب‌هایی در فضای مجازی مبالغی را از آنان کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ رضا محمدی افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان موفق شدند فرد کلاهبردار را شناسایی و پس از هماهنگی بامقام قضائی دستگیر کنند. این فرد در بازجوئی‌های بعمل آمده به 240 میلیون ریال کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرده است.
وی با اشاره به اینکه این فرد از 12 نفر کلاهبرداری کرده بوده، ادامه داد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
نفت کوره بی‌مجوز
سرویس شهرستان ها: فرمانده انتظامی کنگاور گفت: به دنبال دریافت خبري مبني بر جابجایی سوخت قاچاق توسط يک دستگاه‌تانکر نفت کش از محور یکی از شهرستان‌های مرزی استان کرمانشاه به سمت استان هاي مرکزي، بررسي موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
سرهنگ حسین براری ادامه داد: ماموران ايست و بازرسي شهيد «زنگنه» به یک دستگاه تریلر نفتکش مشکوک شدند و آن را متوقف و در بازرسی از آن 30 هزار لیتر نفت کوره فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف کردند.
وی با اشاره به توقیف تریل خاطرنشان کرد: در اين راستا یک نفر دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.
لوله‌های فاضلاب طعمه آتش شدند
ایذه- خبرگزاری فارس: فرمانده آتش‌نشانی و‌ خدمات ایمنی ایذه گفت: محوطه امور مشترکین آب و فاضلاب ایذه که انبار نگهداری​ لوله‌های فاضلاب نیمه‌کاره شهر است مورد آتش‌سوزی گسترده قرار گرفت.
قدرت‌الله سلطانی افزود: در این آتش‌سوزی که به‌علت سوختن حجم انبوه علوفه فصلی خشک شده موجود در محل رخ داد، تمامی وسایل و لوله‌های پلاستیکی بزرگ فاضلاب شهری را در بر گرفت.
وی گفت: گستردگی حریق عملیات مهار آن را دشوار ساخته بود اما با تلاش آتش نشانان این کار با موفقیت پایان پذیرفت.
تریلر یخچالدار بدون مدارک گمرکی
سرویس شهرستان ها: فرمانده انتظامی مرند اظهارداشت: در پی گزارشی مبنی بر ورود یک دستگاه تریلر کشنده اسکانیا با کانتینر یخچال در محور «مرند - خوی» بصورت قاچاق ، بلافاصله مأموران پلیس به محل مورد نظر مراجعه و تریلر مذکور را توقیف کردند.
سرهنگ کاظم دهقانی افزود: راننده اظهار داشت خودروی تریلر کشنده اسکانیا با کانتینر یخچال را بصورت مزایده‌ای از کشور عراق خریداری و وارد کشور کرده است.
وی تصریح کرد: در بررسی‌ها مشخص شد که خودرو فاقد مشخصات انتظامی و اسناد گمرکی است لذا تریلر به پارکینگ انتقال یافت و راننده آن دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.
جاسازی تریاک در کوله
اصفهان - خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از دستگیری چهار سوداگر مرگ و کشف 59 کیلو و 300 گرم تریاک خبر داد.
سرهنگ سید تقی حسینی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد افیونی قصد دارد یک محموله مواد مخدر را وارد استان اصفهان کند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: یک اکیپ مجرب از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان و پلیس شهرستان اردستان به یکی از ورودی‌های استان اصفهان اعزام شدند.
این مسئول انتظامی بیان کرد: خودروی پژوی فرد قاچاقچی شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه متوقف شد.
سرهنگ حسینی اظهار داشت: در بازرسی از خودرو مقدار 59 کیلو و 300 گرم مواد مخدر که در چهار کوله بزرگ جاساز شده بود کشف شد.
رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان تصریح کرد: در این خصوص چهار سوداگر مرگ دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.